Zoals jullie wellicht weten heb ik sinds kort een ST line Wagon 1.5 182pk. Komt uit Duitsland, gekocht bij een Nederlandse Ford dealer. Gisteren keek ik even bij de wielkasten en toen zag ik tot mijn verbasing aan de bijrijders kant 4 gaten voor schroeven of doppen ofzo Mijn eerste reactie was WTF. Aan de bestuurderskant zit dit helemaal niet, wie kan mij helpen.... Wordt hier niet echt vrolijk van pffff. De kleuren kloppen wel, op de foto ziet het er anders uit ivm lichtval. 1. bijrijders kant. IMG_20200716_112458 by Rob Christiaans, on Flickr 2. bestuurders kant. IMG_20200716_112448 by Rob Christiaans, on Flickr
https://www.ford-accessoires.nl/Bescherming?model=focus&year=2018 zou zeggen dat het voor spatlap is, alleen is niet op de site goed te zien. daarnaast waarom ene kant wel en andere kant niet
Klop daar heb je gelijk in. Heb net nog ff goed gekeken en nog 1 foto gemaakt. Aan de bestuurderskant zit inderdaad een stukje plastic wat je kan zien op onderstaande foto. Maar waarom aan de andere kant niet maar vind die gaten nog het meest bizarre en irritant. Aan de bijrijders kant zitten er nog 2 gaten voorbij de 'knik'. Bij de bestuurders kant weer niet . IMG_20200716_120700 by Rob Christiaans, on Flickr
schadewagen is nooit erg, zolang het kleine reparaties zijn en goed uitgevoerd is. als zijscherm deukje heeft gehad en is vervangen voor nieuwe en netjes gespoten is het niet erg.
De bestuurderskant ziet er inderdaad raar uit. Het lijkt alsof de bestuurderskant vervangen is met een imitatie scherm en de bijrijderskant nog wel origineel is, maar dat de voorkant er af is geweest. Bij mij ziet het er zo uit:
Thanx, bij jouw ziet er weel heel anders uit, komisch. Wil binnenkort toch ff naar de garage gaan voor een andere kentekenplaat houder en zal daar eens kijken wat ze er mee kunnen maar denk niet veel. Wel ff een kleine tegenvaller maar volgens mij kan het qua lak enzo geen kwaad. Iedereen bedankt voor de snelle feedback .
Heb je al onder de kap gekeken of je sporen van schade kan ontdekken? Motorkap nog origineel? Zit de zwarte demping er nog aan. Vind het een beetje raar dat als er alleen schade geweest zou zijn aan de bestuurderskant, ook gerommeld is aan de bijrijderskant omdat daar ook het kunststof plaatje mist.
Nee nog niet, ik kom hier morgen even op terug. Hoe weet ik of de motorkap nog origineel is? Zwarte demping, wat is dit en waar zit dit?
Hij bedoelt waarschijnlijk de isolatie aan de onderzijde van je motorkap. Dit kan je dus zien als de motorkap open staat.
Wat foto's van de motorkap van binnen natuurlijk, roept u maar!! Lijk mij okay. 1. IMG_20200716_174725 by Rob Christiaans, on Flickr 2. IMG_20200716_174715 by Rob Christiaans, on Flickr 3. IMG_20200716_174708 by Rob Christiaans, on Flickr 4. IMG_20200716_174720 by Rob Christiaans, on Flickr 5. IMG_20200716_174738 by Rob Christiaans, on Flickr
Zie nu overigens dat de eerste modellen een ander scherm hebben. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/75/2018_Ford_Focus_ST-Line_X_1.0.jpg Mijn auto is van 2020 Zou dus ook maar zo kunnen dat bij jou juist de bijrijderskant vervangen is. Weet niet welk bouwjaar je auto is. Misschien kunnen andere leden ook eens kijken zodat je kan zien of er verschil zit in het bouwjaar / onderdeel. gr, Bernd
Dank Bernd, vandaar de verschillen, de mijne komt uit maart 2019. Ik denk inderdaad dat ze de bijrijderskant vervangen hebben voor een nieuw model. En er geen rubberen plaatje op hebben gemaakt ivm het verschil aan de andere kant. Dank Rob.
als ik zo de motorkap bekijk heeft deze geen schade gehad. motorkap is af-fabriek gespoten. motorkap wordt los gespoten en daarna op de auto weer vastgeschroefd. je ziet dan altijd dat de moeren of bouten waar de motorkapsteun aan de motorkap zit wat schade aanwezig is. dat kun je met lakstift wel netjes krijgen maar zien doe je het altijd. als ik de jouwe zie geen afstellingen gedaan nadat hij uit het fabriek komt.
Nou als ik me niet vergis worden auto’s in de fabriek incl deuren en motorkap, achterklep gespoten terwijl die gemonteerd zijn. Na het spuitproces worden ze weer verwijderd en elders opgebouwd waarna ze weer bij de juiste auto terug komen als het interieur er inzit. hierdoor hebben ze de minste kans op kleurverschillen tussen de diverse onderdelen