Bizar dat ze nog steeds getallen noemen volgens de NEDC norm. Ook dat ze voor het EV bereik WLTP gebruiken en voor het normale verbruik van de 1.5 Ecoboost de NEDC norm. Ik snap wel waarom ze dat doen natuurlijk, zo komen de cijfers beter uit. Voorbeeldje waar dat ook zo gaat, Volvo. De V60 PHEV is zowel volgens NEDC als WLTP getest. NEDC 2.1 vs WLTP 7.6 als verbruik, we weten allemaal wat realistisch is. Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
Klopt, met verbruikscijfers in NEDC kom je niet meer weg tegenwoordig. WLTP is veel realistischer. Binnenkort ben ik bij de officiƫle introductie van de Kuga PHEV.
Ik benieuwd. Het kan een serieuze optie voor onze volgende auto zijn. Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
Top, dank dat je dat wil doen. Je krijgt hier meestal nuttiger informatie dan bij de verkopers van de gemiddelde dealer. Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
Hoop wel dat er een andere automaat in ligt dan in de Mondeo Hybride........word je bloednerveus van.
Het is een PSD, powersplit device dus in de basis hetzelfde. Het hangt er alleen vanaf hoe de aansturing werkt. Als ik mijn Corolla nu vergelijk met een Prius van 15 jaar geleden is het rijgedrag behoorlijk verbeterd. Het blijft altijd iets om aan te wennen, maar dat is elke CVT eigen wel. Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk
Ik heb de Corolla ook getest, dat vond ik een heerlijke auto. Die CVT was beter dan elke automaat die ik tot nu toe heb getest. De automaat is zeker iets waar ik op ga letten, verder is zuinigheid een ding (even checken of het klopt wat Ford zegt) en ik ga de binnenruimte van de Puma zeker vergelijken met de Fiesta Active van mijn vrouw.
Weet iemand al wanneer de Kuga in de showroom staat. Ze hebben het over maart maar kan nog nergens hierover iets vinden.
Hij wordt 1 en 2 april in Portugal aan de pers gepresenteerd. Daarna zal hij wel bij de dealers komen.