Ja het rijden in zo'n Panda is wel wennen. Heb er ooit eentje als leenauto meegekregen, ik vond het een vervelend rijdende auto. Was blij toen ik m'n C1 weer terug had (reed toen ruim 170km per dag).
Vind de facelift Panda fijner rijden dan de drieling. Meer auto, stiller, meer power onderin, voelt allemaal wat degelijker aan. Wegligging is nu ook beter met dikkere wielen. Met de standaard wieltjes is het inderdaad niet fijn. De drieling is wat sportiever en meer spartaans. Maar goed had ook zo goed een van die drie kunnen worden. Zijn ook leuke auto's. Verschilt ook nog wel per auto, had proef gereden in een pre facelift met ontzettend veel ruimte op de ophanging, draagarmen waarschijnlijk. Dan voelt het ook direct niet goed.
Haha, een paar dingen kunnen sowieso wel als je dat wilt. Al is het alleen maar om het zitten/rijden wat aangenamer te maken. Zoals die 100hp stoelen en ramen tinten.
Lekker mee doen waar je zin in hebt en het geld voor over hebt. Het zijn prima auto's voor kleine stukjes en ik vind het altijd wel prettig om de 2e kleinere auto te nemen als ik weet dat we in een drukke binnenstad of zo'n irritant krappe parkeergarage terecht komen. Prima updates trouwens, ziet stukken beter uit als op de eerste foto's zeker met die velgen eronder.
Het interieur van de Panda was wel aan een schoonmaak beurt toe: Mequairs APC, een borstel van de Action, een borstel op de accu boor en een extractor en het interieur ziet er weer top uit. Al met al weer erg netjes geworden, even een nieuwe matten set erin en het is weer fris. Volgende project is het aanpakken van de lak !
Lachen! Prima wagentje voor erbij. Ik heb een tijdje een Panda 100HP gehad. In combi met verlaagd onderstel, 15" en 195 bandjes was het net een kart. En verrassend ruim van binnen.
Vorig weekend de Panda maar eens gepolijst. De lak was er slecht aan toe. Ruw en vol krassen. Gelukkig laat deze zich makkelijk corrigeren . Auto is nu voor 90 procent swirl vrij en voor het mooie had er nog een stap achter aan gemoeten maar het was mij wel naar het zin zo... . Het is al een behoorlijk verschil met wat het was. * Foamen * Wassen met APC en Dreft * Iron X * nog een keer foam erop * Clayen met medium clay * Polijsten met medium pad en finishing compound van sonax * Auto wassen en ontvetten * Afwerken met Sonax Polymer Netshield Het kost een vrije zaterdag maar het resultaat is prima. Auto ziet er weer stuk frisser uit.