Herken het. Hier een Gyeon coating erop en na een dag trekt het stof e.d aan. Wel makkelijk af te wassen middels HD en dan afnemen met droogdoek.
Een dergelijke coating is nog meer vuil- en waterafstotender dan een wax. Het is ook duurzamer, afhankelijk van welk soort coating je op de lak aanbrengt. Mijn ervaringen tot nog toe zijn zeer positief. Wassen is echt een stuk makkelijker dan bij een wax en ik hoef niet om de zoveel maanden weer een nieuwe waxlaag aan te brengen. Scheelt een hoop tijd.
Klinkt als iets wat ik moet hebben. Heb je de coating zelf aangebracht of laten doen? (Is het überhaupt zelf te doen?)
Ik kan het je zeker aanraden! Prima zelf te doen, zeker als je al het eea met detailing hebt gedaan. Je hebt inmiddels vele producten, maar een goed verwerkbaar product is bv Gyeon Cancoat: (vanaf 17 min) Het hardt vrij snel uit (12 uur) en als je m nog behandelt met Gyeon Cure, dan heb je ook geen last van eventuele waterspots mocht ie buiten staan tijdens de droogtijd.
Zal eens kijken of ik het zelf ga doen, heb echt nog nooit iets met detailing gedaan. Enige wat ik doe is wassen, schoonhouden en in de was zetten. Bedankt voor de info
Polijsten is een stap die kan worden overgeslagen, het zal - net als bij een wax - de standtijd kunnen verminderen doordat de hechting niet 100% optimaal is. Als je al regelmatig goed wast en eventueel nog je lak gaat kleien en er met een iron remover overheen gaat (supersimpel, alleen sprayen en afspuiten) dan ben je al een heel eind. Maar detailen werkt verslavend, je wilt steeds verder gaan om optimale resultaten te behalen
Top, dan zou ik het zelf denk ik wel kunnen. Had eens rond gekeken om het te laten doen maar ik kwam bedragen tegen van €600 tot zelfs meer dan €1200, dat gaat het dus niet worden
Wij maken op het werk gebruik van een bedrijf welke glascoating aanbrengt (campers) de grootste verwarring is, dat je geen wax aanbrengt, maar echt een laagje glas, gevolg is dat je lak factor x harder word, hij geeft zelf aan dat kalk een hardheid van 0 heeft, en diamant hardheid 10, autolak zit ergens rond 2/3, en met de glascoating ga je dan naar ongeveer 6. Minder snel kleine krasjes erop, wel een mooie diepe glans, het water parelt er mooi vanaf, en wassen gaat een stuk sneller, maar het vuil blijft er gewoon opkomen, en is niet met een tuinslang eraf te spoelen. Wat hij gebruikt is zeer snel opdrogende coating, hij kan max 20x20 cm in 1x behandelen, dus erg tijdrovend en kostbaar. Pas hadden we een camper ingeruild die 4/5 jaar geleden zo'n behandeling had gehad, en als je dan een even oude ernaast hebt staan, dan zie je pas het verschil
Gyeon Cancoat is dan ook een instap ceramic coating en geeft niet hetzelfde langdurige effect als bijvoorbeeld Gyeon Mohs of Carpro cQuartz. Het is natuurlijk maar net wat je wilt. Ik zou de duurdere coatings bijvoorbeeld niet snel buiten willen verwerken. Een instap coating is daarentegen geen probleem om buiten te doen. Overigens zou ik stellen dat je met de duurdere coatings toch wel even langer bezig bent dan met bv Cancoat. Mohs breng je aan met een applicator en dan verwerk je toch minder oppervlak per keer.
Dat heeft ie gedaan, maar heeft dat gedeelte verkocht incl. personeel, doet nu alleen nog maar het luxe segment (campers/boten enz...) Even snel gerekend: 1x camper in de coating is 2 dagen werk á €1600,- / €1800,- ....ik snap hem wel
een glascoating is duidelijk wat anders dan een ceramische coating. de coatings die je bij Carclean en consorten haalt is meestal beter te verwerken dan de professionele coatings waar bedrijven mee werken. het kwaliteit daarentegen is vaak ook iets minder, wat niet aangeeft dat het slecht is maar het verschil zie je als kenner wel.
Een glascoating valt ook onder de keramische coatings, beide op basis van silicium, de ene met dioxide en de andere met carbide, nu lees ik wel dat glascoating toch minder lang mee gaat en mogelijk op lange termijn craquelé kan vertonen. Al zou je tegenwoordig al niet meer van nano/glas/keramisch mogen spreken, maar eerder van coating, en dan een aanduiding met hoelang de bescherming mee gaat. Wij gebruiken op de zaak Fast Glaze, dit kan je streeploos op een droge auto aanbrengen, blijft hooguit 2 wasbeurten zitten, maar ziet er super uit, heb het nu een paar keer op de Ford's aangebracht, laag over laag lijkt het langer te blijven zitten, het voordeel is dat je er max 10 min mee bezig bent...vind ik al lang genoeg
Nog maar even wachten met het wassen .... 15 feb 2023 om 10:05 Nederland krijgt vanaf woensdag te maken met een wolk Saharazand die over het land trekt. Die is niet schadelijk, maar Weerplaza adviseert mensen om een paar dagen te wachten met het wassen van de auto. De stofdeeltjes kunnen de komende dagen via buien voor vieze autoruiten en tuinmeubelen zorgen. "Maar we hebben het weleens zwaarder gezien, dit is eigenlijk een stofpluimpje", zegt Weerplaza tegen NU.nl. Saharazand is niet schadelijk, maar kan hinderlijk zijn. Auto's zullen niet onder een dikke laag stof terechtkomen. Wel kunnen er "kringetjes" van vuil op voertuigen ontstaan. Saharazand zorgt vaak voor mooi gekleurde zonsondergangen, maar daar hoeven we dit keer niet op te rekenen. "De bewolking neemt steeds meer toe, dat zit een mooie lucht bij zonsondergang in de weg." In het weekend bevindt de stofpluim zich niet meer boven Nederland. Die verplaatst zich dan naar de Middellandse Zee. Nederlanders kunnen in het weekend dus met een gerust hart hun auto weer wassen. Via NU.nl