Heb ik het nou goed als ik concludeer dat je het start-stopsysteem niet permanent uit kunt zetten? Ik had het in de BC uitgezet gisteren, maar vandaag stond het gewoon weer aan. Hoe kan dat nou?
Neeje kan het idd niet standaard uitzetten. Instappen en op de knop drukken is een optie. Geen idee of je via focccus een setting kan wijzigen zodat het definitief uit staat. Of doen zoals ik met accu rijden waar de soc waarde constant laag is. Als je handbak hebt. Zou ik zeggen negeer het want in principe sta je altijd met koppeling ingetrapt en zal dus niet afslaan. Alleen als je de koppelingspedaak omhoog is zal hij afslaan. Dan moet hij tuurlijk wel in zijn vrij staan
Hoi truckerowner. Ik zelf zet de auto al heel gauw in vrij als ik voor een verkeerslicht sta. Dat is a) beter voor de koppeling en b) ik heb mijn linkerbeen vrij om ‘m even te strekken of te buigen. Ingetrapt houden van de koppeling is altijd wat meer moeite danloslaten, dus ik ben niet blij met het niet kunnen uitschakelen van de start/stop. Waarom staat die optie dan wel in het instellingenmenu? Dan was de knop in de buurt van de klimaatregeling toch voldoende geweest? Zal wel weer alles te maken hebben met de emissie en verbruikseisen.... als je het als eigenaar permanent uit kan zetten, dan vorm je een risico voor het milieu zeker.....
Wat bedoel je hiermee? Heb je in FoCCCus instelling 222 aangepast of in de BMCii in FORScan wat aangepast? In mijn Focus 3 fase 2 (2015) zie ik wel onderstaande optie in FORScan staan: Je kunt dan kiezen voor 'Without Stop/Start" en ik geloof ook nog 'Unconfigured'. Ik heb geen idee wat dit precies doet, maar misschien schakelt dit de start/stop functionaliteit gewoon uit? Let op: ik heb dit niet nader uitgezocht op dit of een ander forum, dus zoek zelf even verder wat deze instelling doet voordat je hem aanpast.
Ik bedoel dat ik het bij 'voertuiginstellingen' in de boordcomputer/infodisplay (zonder hulpmiddelen, dus als doorsnee gebruiker) uitgezet had. Daar kun je voor kiezen namelijk. Maar bij een volgende 'powercycle' staat het gewoon weer aan hoor.... Raar is dat. Want waarom zit het in de boordcomputer en ook als aparte knop op het dashboard als ze beiden dezeflde functie hebben?
Ah ok. In wist niet dat het een instelling in de boordcomputer was, dat heb ik niet eerder gezien. Wat de functie daarvan is, weet ik dan ook niet. Raar dat die instelling na een herstart weer weg is. Zinloos om daar een instelling te hebben die je onder een knop hebt. De knop is om het tijdens het rijden eenvoudig aan en uit te kunnen zetten. Het is in de file behoorlijk irritant als hij telkens afslaat. Dat die weer aan staat na een herstart kan ik wel begrijpen
Mijn idee is dat : De instelling in de bc doe je in principe voor vertrek en bijft de hele rit als instelling behouden tot je het contact uit zet. De knop is voor een 1 malige actie bedacht Maar een definitieve uitschakeling zal dan via de instellingen moeten met de laptob
Nou, die logica ontgaat me een beetje. Waarom moeilijk doen in de bc als het via de knop precies hetzelfde effect heeft.... Ook de knop blijft tot de volgende contactcyclus actief namelijk.
Ik denk iets van "oei, steeds die knop indrukken. Stel dat ik daar niet aan denk". Is mijn idee en geen bewezen feit [emoji6]
Steeds die knop indrukken? Dat is toch ook maar een eenmalige actie? En in feite minder werk dan de optie in de bc?
Klopt, heb er zelf ook mee gereden in auto van de zaak, was het eerste wat ik deed zodra de motor liep. Wel gelachen om een domme collega, stond bij het verkeerslicht gas te geven omdat de caddy anders afsloeg
Is het iemand nog gelukt om start stop permanent uit te schakelen? Zelf via de laptop, of bij een tuningsbedrijf. Of gewoon zorgen dat je accu nooit volgenoeg zit heb er nog 1 in de aanbieding
deactiveren in de "as-built" (deze terug schrijven naar de BCM en IPC!!) en dan een initialisatie doen van de ABS module, dan zou start/stop niet meer moeten werken. Het kan gebeuren dat je tank meter opeens leeg aangeeft, maar dit hersteld zich weer na een stukje rijden!