Wegens een lekke condensor ga ik de radiateur en condensor vervangen van mijn mk1 fase 2 met 1.6 l motor uit 2004, nadeel is hierbij dat de condensor en radiateur één onderdeel zijn. Na veel aftasten werk en rond kijken, begint het al meer vorm te krijgen. Als het zover is zal ik dit bericht updaten naar een How to, zijn er ondertussen mensen die nog tips en trucs voor me hebben?
Ja, het koelsysteem goed ontluchten. . Verder zou ik ook de droger met bijbehorende orifice tube en o-ringen vervangen. Maar het systeem van de fase I gaat niet passen? Die heeft namelijk wel een losse condensor
Bedankt voor je reactie, ik had nog niet gehoord van de orifice tube. Ik zou mijn radiateur/condensor ook kunnen vervangen door een losse radiateur en losse condensor, dat klopt. Waarom ze dat bij Ford ooit aan elkaar gekoppeld hebben is mij een raadsel. focusfanrossum heeft een radiateur liggen uit die sloop st170, als die past is dat eerste voorkeur.
Klopt, die van mij is in de gelukkige omstandigheid dat ze gecombineerd zijn. Ford zadelt me dus fijn met een extra kostenpost op.
ik had ook op mijn focus een gecombineerde radiateur. Ik heb deze toen bij mijn (merkloze) garage laten vervangen door 2 losse. Zij dachten dat dat niet kon, maar ik wist het zeker en nu heb ik 2 losse erin zitten. Dit is lijkt mij de goedkoopste en beste oplossing.
Hier ook de gecombineerde versie vervangen voor 2 losse items. Werkt een stuk beter en is in totaal een stuk goedkoper. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro