Dat is altijd een bijzondere suggestie... slechte verbranding en dan toch plankgas rijden. Ik zou het elders zoeken, ontsteking (al verandert dat niet als een auto warmer wordt). Carterventilatie, Klepspeling-> compressiemeten in warme en koude toestand.
Vandaag weer eens tijd gehad om de FuturaST na te kijken. Ik had nogsteeds last van een zwetende kleppendekselpakking, dus die er maar weer af, alles schoongemaakt en weer terug gezet, lijkt nu eindelijk verholpen te zijn,na 200 euro aan pakkingen en o-ringen. Voor het onregelmatig lopen bij koudstart ben ik begonnen met alle massa punten nog een keer schoon te maken, en de stationair regelklep schoongemaakt. Kijkt iets makkelijker onderuit te komen nu, hoe hij bij koudstart loopt weet ik nog niet. En ook de koplampen nog een keer gepoetst. Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Vandaag de zomerwielen er weer onder gezet! Volgend weekend een beurtje doen. Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Vandaag een klein onderhoudje gedaan en klaar gemaakt voor de a.p.k. volgende maand. De kat er ook weer onder gezet en dat maakt toch wel een verschil [emoji57], komt iets makkelijker onderuit maar voelt minder bruut. Snel nieuwe a.p.k. erop en de kat er weer onderuit. [emoji38] Verder had de FuturaST heel licht roest in de wielkasten achter. Maar meteen de bekleding eruit gehaald, roest (als je het al roest mag noemen) blank gemaakt, grondverf en body coating erop. We kunnen weer 10.000km knallen! [emoji2957] Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Vandaag de auto weer eens lekker kunnen poetsen [emoji1377][emoji7] Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Na een paar weken probleemloos rijden is de olie lekkage toch weer terug gekomen. Vandaag is op een andere manier opzoek gegaan. Eindelijk en duidelijk antwoord waar de olie vandaan komt. De pakking wordt ertussenuit geperst. Ik weet bijna zeker dat dit een gevolg is van het coaten van de kleppendeksel. Ik had hetzelfde met de rubbers om de bouten van de kleppendeksel, de coating had de vorm van het gat veranderd, daardoor werden de rubbers eruit geperst. Hier heb ik de coating kunnen verwijderen en zit nu zoals het hoort. Kortom morgen de kleppendeksel er weer af en zien wat we eraan kunnen doen. Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Vandaag de kleppendeksel er weer af gehad, coating verwijderd en alles weer goed schoon gemaakt. Ben benieuwd hoelang het nu goed gaat. Ook nog een ander gilletje gemonteerd met een wit/blauw logo. Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
De nieuwe sleutel en slaapplaats voor de FuturaST en Mark one! Hopelijk snel beter weer.. Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Gister de FuturaST weer fijn schoon gemaakt, electrische stoel frame gemonteerd en de PCV klep vervangen. Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk