Deze stond de 27e voor mij bij de verkeerslichten te wachten toen ik bij Ede de A30 af ging. Iemand van hier? Er kwam trouwens wel wat rook uit de pijp toen hij weer in beweging kwam, het rook enigzins naar olie. Wat mij opvalt is dat er bij de RDW staat dat de fabrikant: Ford-CNG-Technik is.
Tja waarom niet, gas zeker met een lpi installatie is heel betrouwbaar. Gas is zeer klopvast waardoor tunen eigenlijk nog meer resultaat kan opleveren.
Ford-CNG-Technik is het bedrijf dat de fords die harder gaan als 250 km/h oplevert omdat OEM ze bergrenst moeten zijn op 250 ivm afspraken met de andere autofabrikanten
Dan had hij af fabriek met geleverd moeten worden maar dat heeft Ford nooit gedaan. Bij achteraf inbouw gaat de fabrikant niet veranderen. Maar het juiste antwoord is al gegeven, op deze manier kan Ford om de snelheidbegrenzer heen.
Staat geloof ik ook op de sticker in de deur post. Is ergens ook een draadje waar daar verwarring over was met tuning omdat daar stage 2 bij staat geloof ik.
Elke RS MKII (De RS MKIII overigens ook)staat bij de RDW geregistreerd als Focus FORD-CNG-TECHNIK Focus en heeft niets te maken met een op gas rijdende Focus RS
Overigens wel een interessante vraag waarom de RS'n als zodanig vermeld staan. Ford CNG Techniek is wel een volle dochteronderneming van Ford Koln die zich bezighoud met CNG zoals in onderstaand artikel te lezen is. https://media.ford.com/content/ford...-geschaeftsfuehrung-der-cng-technik-gmbh.html