als je hem idd op contact laat staan dan gaat hij na x minuten uit. dit is puur om de accu te besparen.
De auto blijft mij verassen met nieuwe storingen Wat heb ik gedaan: Ik heb de Abs module+pomp vervangen en gereset maar dan na alles weer op zijn plek te hebben zitten wil ik heb starten voor de koppeling te ontluchten en de remmen krijg ik de melden startonderbreking storing kan dit naar aanleiding van het vervangen van de abs pomp ik heb al het één en ander op zitten zoeken dan kom ik bij is over de bcm update maar lost dat dir probleem op overgens doet de AB het wel open en dicht
kompleet uitlezen en kijken wat je hebt. heb je keyless start. kan je de dop bij stuurkolom eruit halen en de sleutel daarin stoppen, kijken of hij dan start. echter zover ik weet starte hij van te voren wel, of had ik dat mis. startonbreking kan komen door airbag module, als idd een sensor is afgegaan en hij heeft airbag geactiveerd wordt de startontbreking uit veiligheid geactiveerd. dit wordt gedaan door de bcm en pcm mogelijk. hebben die storingen van iets anders kan het daardoor ook komen.
ik heb keyless starten heb al geprobeerd de sleuten in de houder maar ook dat werkt niet voor het wisselen van de abs starten die super en alle meldingen van de airbag zijn verholpen ik heb één gekke melding in forscan Code: U0100 - Lost Communication With ECM/PCM
als dit na het vervangen is gekomen dan kan het communicatie probleem zijn. communicatie tussen de bcm en pcm loopt via de abs computer. zit deze er niet goed in, dan kun je zulke storing hebben. mogelijk dat je de pcm ook niet uit kan lezen.
Trucker0werner ik moet je weer gelijk gaan geven na jij ge zegt had dat de communicatie liep via de Abs module dacht ik laat ik de stekkers is wisselen een ja hoor tik en hij loopt weer dus de nieuwe Abs moldule is toch niet zo nieuw meer denk ik maar weer op zoek naar een goeie gebruikte pomp
ben weer wat verder gekomen nou ja verder ben er achter dat de pomp en module in orde is. wat ik zit te denken zou het kunnen dat ford een soort van diefstal beveiliging er in hebt gewaakt? of lopen de sleutel codes ook via de abs pomp?
Heb even contact gehad met De ford garage en die zijden dat de nieuwe pomp geprogemeerd moet worden Met alle bij de sleutels Nou is het een hobby project en wil ik zoveel mogelijk zelf proberen te doen dus ook dit Kan ik door middel van focccus/Forscan?
Heb eerlijk geen idee. Normaal programmeer je de sleutel in de motor computer en hoofdcomputer. Deze krijgen beide een rolcode. Code die steeds wisselt. Zo ben ik het gewend en hebben wel eens de communicatie draden van abs doorgelust en konden we gewoon starten en rijden. Wel zonder abs, tuurlijk. Mogelijk dat startonderbreking geactiveerd is omdat module niet herkend wordt, wie weet zal intialuseren helpen echter weet ik zo niet zelf
wat is nou de juiste manier van ontlucht kan dat op de oude wetsenmanier en hoe doe ik de abs pomp ontluchten of moet ik dat naar de remmen trapen ? overgens start de auto weer heb hem laten programmeren bij de ford garage
Juist ontluchten kan op twee manieren. 1 is idd met rem op druk zetten en nippel open zetten. Echter in de abs zit lucht in die kan je dan alleen eruithalen als je tijdens onluchten de kleppen aanstuurt zelfde als de pomp. Die moet je dus idd met computer ontluchten. De exacte manier kan per type en merk wisselen. Die kan ik zelf helaas niet zo zeggen
Kun je me eens kort uitleggen hoe je dit nu gedaan hebt? Ik heb mijn RCM module moeten vervangen omdat het airbaglampje steeds bleef knipperen na gedoe met een defecte accu. Ik heb nog 3 maand met dat geknipper rondgereden want alles werkte er wel om. Nu heb ik dit weekend een vervangende module van de sloop binnen gekregen. De bedoeling was om die "even te plaatsen" en dan de auto naar de garage te brengen om de module juist in te laten lezen. Na het vervangen kreeg ik (zoals ik al wel had verwacht) meteen de nodige foutmeldingen in mij dashboard vanuit het abs systeem (bandenspannings controle systeem) en nog iets die ik ff vergeten ben. Wat ik niet verwachte was dat de auto ook niet meer wilde starten. Zoals jij dat beschrijft heb ik het ook (climate uit etc). Hij lijkt dus op de startblokkering o.i.d te staan. Via FoCCCus heb ik al wel de RCM en de ABS module gereset maar dat hielp niks. Accu is er ook al een nacht af geweest, naderhand nog niet weer gereset, maar starten wilde nog steeds niet...
waar schijnlijk staat er bij jou code lijst crash input melding daar start de auto niet meer op wat ik heb gedaan is de oude module terugplaatsen. daar zal de auto nu ook niet meer me starten maar wel me vrijgeschakel worden dan accu los. oude module verwisselen met nieuwe na 15.min accu er pas weer op dit om het systeem te resetten dan met forscan de boel inleren en fouten wissen hier heb ik het me gered en is de auto alleen voor de abs pomp bij de dialer geweest
Dit had ik al gedaan naar aanleiding van jouw topic maar kreeg het niet werkend.. Nu net opnieuw gekeken met een frisse blik (en een stuk minder geïrriteerd dan zaterdag..) en ik zag nu dat de beide "accelerator sensor" nog gecalibreerd moesten worden (dat gaf de foutcode in de abs module aan) toen dat eenmaal gedaan was werkte alles weer naar behoren. Welliswaar nog met de oude module die de airbagstoring heeft dus ik ga het deze week dan oo knogmaar eens met de andere module proberen. Voor zover ik weet heeft die overigens geen "crash input", maar waar zou ik dat kunnen zien? In de foutcodes? Ben afgelopen zaterdag iets te haast te werk gegaan "wilde dat ff fixen" en da's niet de juiste instelling blijkbaar
Via forscan kan je hem uitlezen Daar zij die dan tussen mieyen zitten De code moet ik je even tegoed die staan op de computer Verder was bij mij de module echt stuk en het lampje branden continu met een lijst van storingen
Mijn airbag lampje knippert al sinds de zomervakantie [emoji85] Auto werkt verder prima. Volgens de Ford dealer is de module stuk (waarschijnlijk piekspanning gehad) dus daarom heb ik van de sloop een andere. Via de dealer zou dat hele geintje ruim 500 euro kosten... Ben er dus wel bij gebaat dat het me zelf lukt. Als ik hem werkend krijg en de dealer zou evt nog moeten programmeren dan ben ik onder de 100 euro klaar... Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk
ik heb hem verder niet hoeven te programmeren en bij mij is er ook gewoon een ander nummer in gegaan het is alleen wel belangrijk dat je weet uit wat voor auto die komt van de sloop. wand de module heb wel een geheugen en als de één maal geactiveerd heb je er eigelijk niks aan
Als het goed is heeft mijn nieuwe module geen crash input want hij komt uit een auto die van achter is uitgebrand... Hij zal toch geprogrammeerd moeten worden denk ik want het airbag lampje knippert nog steeds en hij ziet nu de achterste gordels niet en geeft daar op de dashboard al melding op. Het staat ook bij de foutcodes. Ik moest de abs module calibreren om de auto weer te kunnen starten na het wisselen van de module en ik heb de module gereset en laten initiëren via Forscan maar het knipperende lampje blijft en hij ziet de gordels ook niet. Vrijdag naar de dealer want ik wil zelf eigenlijk niet teveel met Forscan lopen klooien