Goede avond Vorige week ging het lampje branden van de handrem, terwijl hij niet in gebruik was. Binnenverlichting bleef branden, temp meter deed niks, centr deurvergrendeling werkte niet meer, en het klikken van de knipperlichten hoorde je binnen niet. Garage geweest, conclusie printplaat defect. Kosten wegen niet op aan de waarde van de auto. Nu hebben ze de zekeringkast klem gezet en doet alles het weer. Alle verlichting, deurvergrendeling. Nu is mijn vraag. Ligt het niet aan de zekeringkast, verbinding naar printplaat?? Omdat hij nu alles normaal doet????
Denk een mk2 stekkers van de bcmi controleren of deze nog vastgeklikt zitten worden vaak losgetrapt door de passagier
In eerste instantie dachten we ook aan een defecte zekering. Toen we bij de zekeringkast aan het rommelen waren, ging wel ineens de centr deurvergrendeling in werking.
zal goed het verhaal kunnen zijn van blackfocus. mogelijk dat stekker kapot getrokken is van de printplaat. nu dus provisorisch vast gezet zoals ik uit je verhaal lees en werkt alles weer naar behoren.
Nieuw dat snap ik maar dan is 1000 euro nog steeds belachelijk veel. Ken geen print van 1000 euro in mijn focus St uit 2009
Ik hoop nooit dat je ECU stuk gaat, want dan mag je direct vanaf de dealer naar de ICU als je de prijs van een nieuwe ECU te horen krijgt https://j-w-racing.co.uk/product.ph..._control_unit__ecu__bosch_me9___ford_focus_st
Met printplaat wordt de zekeringen kast bedoeld. Dan zijn die 1000 Euro wel te verklaren maar naar mijn mening veels te hoog.
Nou goed een ECU kost geld, alleen het was mij nog nergens duidelijk dat het om de ecu ging En uiteindelijk is dat ook een print, dus ik ken wel dure prints. Hoewel wat er defect was niet duiden op defecte ECU
In geval van de TS is het ook niet zomaar een printplaat, maar ws de BCM. Batjuh had het iedere willekeurige printplaat in de auto daarom heb ik hem even uit de droom geholpen dat de autoonderdelen (met name de elektronica) duurder zijn dan iedereen denkt. Als je nagaat dat de kostprijs van een normale personenauto en alle onderdelen daarvan vele malen lager zijn dan dat iedereen betaald dan kan je alles als 'duur' beschouwen. In de zekeringkast zit wel degelijk een geavanceerde printplaat met intelligentie/software, volgens mij is dat de BCM die zo beetje alles regelt in de auto het is dus niet zomaar een zekeringkast/houder die je zomaar kan vervangen. Software en instellingen moeten overgezet worden als je een andere plaatst. Iets wat 99% van de zelfklussers niet kunnen/durven:
Nou je hoeft mij daarover niet uit mijn droom te helpen, heb bijvoorbeeld bij mijn eigen auto alle interieur verlichting zelf omgesoldeert naar blauwe verlichting. Hier zullen de meeste mensen ook niet aan beginnen. Der zijn wel meer zaken waar mensen niet zelf aan beginnen bij reparatie van auto defecten, soms kan dat ook niet maar tot nu toe heb ik alles zelf gerepareerd aan mijn auto samen met mijn maat. Dus ik weet wel aardig wat over wat het kan kosten of hoeveel tijdsduur het in beslag neemt iets te repareren.
Ledje zijn idd 2 draden. Het werkt of werkt niet en draai je de led om. Alleen diverse smd of ic solderen dat gaat niet met soldeerbout. Ic met paar honderd pootjes is niet zomaar ff te doen. Kan het goedkoper ja dat kan. Echter werken de prijzen van onderdelen auto het zelfde bij elke merk. Gaat het vaak over de toonbank van de magazijn, dan wordt er zoveel geproduceerd dat prijs wat zakt. Komt hrt zelde voor komt de r/d kosten op minder veel producten verspreid. 60mm gasklep van 2.3duratec. Is plots van 150 naar 450euro gegaan ivm iedereen op de 2.0duratec installeerde.