[MENTION=12572]Niels_mondeo[/MENTION] Die vw heeft hij dan wel gloeidraad zitten over de hele tuit. Of alleen waar de ruitenwissers zitten. Dat laatste heb ik wel gelezen dat vw het heeft maar compleet verwarming niet. Ja via zilvere coating in de ruit wordt de hitte sneller verdeeld over de hele ruit. Maat niet electrisch verwarmd
Gewoon over de hele ruit hoor, knopje indrukken en ontdooien maar. Ik maak er zelf nooit gebruik van aangezien ik de standkachel makkelijker vind
Ben benieuwd! Renault heeft, of had, ook voorruitverwarming. Ik heb jaren geleden een Renault Safrane 2.5 gehad, due had het ook.
Volvo heeft op diverse modellen een volledige voorruitverwarming. Zit ook in mijn V40, werkt sneller en beter dan die in de Ford. Gebruik het nu ook weinig meer omdat de standkachel veel fijner en makkelijker is. Kijk zeker ook eens naar de Volvo XC60. Komen op korter termijn veel van op de markt vanwege het succes van de nieuwe XC40
Mazda CX-5, Volvo XC60, Volvo V60 cc, Mercedes 4 matic etc etc. Standkachel erop en je hebt geen voorruitverwarming nodig.
En als tijdens het rijden de boel beslaat omdat je met nat geregende jas in de auto zit en/of je ruiten niet schoon zijn van binnen en daardoor beslaan? Daar heb je een airco voor, “hoor” ik je denken. Uit ervaring weet ik dat die niet altijd helpt. Voorruitverwarming is niet alleen handig voor het ontdooien. .
http://www.autotrader.nl/auto/ford-kuga/2015/assen/9767v/ford-kuga-15-182pk-4wd-aut-individual/ Dikke Kuga, en die is net binnen daar volgens mij.
Geen last van met de Volvo's, die klimaatregeling werkt subliem. En als je je voorruit af en toe schoonmaakt van binnen beslaat hij een stuk minder snel. Daarbij is het leuk dat je voorruit schoon wordt, maar rondom je a stijl wordt het niet schoon. Je zijruiten ook niet. Vraag me af hoe goed dat is...
Voorlopig heeft Ford het alleenrecht op voorruitverwarming, maar het patent komt bijna te vervallen en dan zie ik tal van andere merken dit ook krijgen
Volgens mij heeft VW een ander systeem dan Ford. Meende dat zij een laagje op de ruit dampen wat compleet warm wordt. Ford (en ook Volvo) hebben van die draden, best handig maar rond de A-stijl ontdooit ie niet super goed. Zie hier: https://www.topgear.nl/autonieuws/slimme-voorruit-van-volkswagen/
Laagje zilver..prijzige voorruit van VW dan als je hem moet laten vervangen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zilver is helemaal niet zo duur en het laagje moet extreem dun zijn zodat je er door kunt kijken. Het zou mij niet verbazen als die ruit goedkoper te produceren is dan de ruit met de draadjes van Ford.
Ik rij 4x4. ik ben super tevreden over alles tot nu toe niets negatiefs te melden erover. ik rij btw wel de 2.5T 4x4 kuga uit 2009 dus over jongeren modellen geen oordeel
heb je nou al een keer gereden Jack? [MENTION=86]Rykers[/MENTION] ben wel benieuwd wat je ervaring is.