In geval van turboschade is DIT DOCUMENT van Mahle erg interessant. Hierin staan verschillende mogelijke oorzaken van turboschade en de bijbehorende symptomen/gevolgen beschreven. Uiteraard kan het natuurlijk ook een andere oorzaak zijn (of gewoon domme pech) maar naar mijn mening moet je in geval van turboschade altijd de oorzaak achterhalen voordat je een nieuwe turbo plaatst.
zo, dat is balen en ik vind het wel raar hoor Leon jij bent toch niet zo'n wilde rijder volgens mij? zou de oorzaak ook wel willen weten dan. hoeveel KM heb je nu op de teller staan?
ja auto heeft vorige week grote beurt gehad, en de goede olie erin gekregen, het enige wat ik kan bedenken is de kat omdat daar al vaker foutcodes van kwamen, en mischien de open klep op de uitlaat? want die zorgt voor drukverschil, daar kan de turbo waarschijnlijk niet tegen. nou gerard ik rij soms met tijden wel rustig, maar de laatste tijd alleen maar flink gassen
het probleem is dat ik geen weken kan wachten op een nieuwe turbo, en er dus hier in nederland een moet bestellen, iemand een leuk adresje toevallig? ik koop niet bij de dealer
https://turbodirect.nl/over-turbo-direct/ https://www.lrturborevisie.nl/nl/product/228741/turbo-revisie-ford-cmaxfocus-lll-10-ecoboost-125-pk
Ik denk niet dat de as van een turbo breekt omdat hij druk restricties heeft. De as wordt opgespoeld door de uitlaat gas flow als die niet lekker flowt draait de turbo gewoon minder hard. Ook het open en sluiten van een uitlaat klep is wat overdreven. De wastegate en of blow off valve doen het zelfde alleen dan vaak in sneller tempo wat een grotere belasting zal wezen als een mechanische klep in de uitlaat die relatief langzaam sluit.
net ef rondgebeld en nieuwe turbo kost 538 euro , heb mn chassisnummer doorgegeven dus moet de goede zijn. nu nog ef afwachten of er meer gebreken zijn.
goed nieuw en slecht nieuws goede nieuws is dat de turbo niet stuk is en het slechte nieuws is dat de kat naar de klote is
ik heb al gelezen dat imitatie kats geen goede oplossing is dus moet ik voor een nieuwe gaan, zijn die toevallig ook op andere plaatsen te krijgen als de ford dealer?
Ik heb Winparts voor je gevonden maar AutoDock zal ze ook wel hebben en misschien zijn er nog meer aanbieders. Anders effe struinen op het internet.
omdat de turbo niet rondliep dachten ze dat t asje gebroken was, dit was gewoon effe korte inspectie, hij zou vandaag de auto na kijken en is tot conclusie gekomen dat de kat dicht zat.