Toch ook maar een eigen topic voor mijn ST. Zo ondertussen toch wel wat kleine updates/ aanpassingen gedaan. Eerste "mod" was een gel overlay sticker voor het airbag lampje. Tweede "mod" de welbekende Ford Performance kentekenplaat houder voor en achter. De verlichting in de kofferbak vervangen door led exemplaren, dat is een echte aanrader trouwens. Voor: Na: Enige tijd later de remmerij vervangen voor Mountune schijven en blokken rondom. Beetje slechte foto, maar voor het idee: En als meest recente update, een paar PK extra Revo stage 2 tune, met als resultaat 365pk en 590nm
Dat zijn mooie getallen, damn… Die kofferbak leds moet ik ook maar eens doen, heb er nu een blauwe led achter, maar die geeft maar weinig meer licht dan de originele gloeilampjes.
Ik heb voor het Revo performance pack gekozen, wat inhoud een andere luchtinlaat en andere intercooler en dus de stage 2 software.
Ja standaard LSD aanwezig Torque steer is wel aanwezig, maar valt mij nog erg mee. Misschien stiekem ook wel onderdeel van de beleving, als je het mij vraagt. Je voelt dat er wat gebeurd
Ik zit nog niet eens op de helft, dus ik wacht nog even met een eventuele tune. Bij wie heb je de Revo er op laten zetten. Mebu?
Zo dat zijn hele mooie waardes. Aangezien het blok in de MK4 ST veel overeenkomsten vertoond met het MK3.5 RS blok, ben ik stiekem wel benieuwd hoe de ST rijdt tov de RS (M380). Hoe goed kan je bv die 365PK en vooral die 590 Nm overbrengen op de weg. Maar ook hoe soepel rijdt de auto? Is lekker lui rijden mogelijk, weinig schakelen maar toch soepel doorrijden zonder schokkerig gedrag. Hoe gaat het rijden in files, komt helaas vaak voor in ons kikkerlandje. Ik heb auto’s gehad waarmee dat eigenlijk niet mogelijk was vanwege het zenuwachtige gedrag van de auto na tuning. Gaspedaal een beetje aanraken en auto schiet naar voren. Ik ben zelf aandrijving op vier wielen gewend dus ook bij een nat wegdek geen centje pijn. Mijn MK3 ST had daar echter best vaak moeite mee en dat vermogen was maar 275PK en 400Nm. Verder rijdt de RS ongelofelijk soepel, los van de straffe vering dan
Met droog weer gaat het serieus goed, de LSD en goede banden zullen daar vast aan bijdragen. In nat ander verhaal Ik had hiervoor ook vierwiel aandrijving (BMW 3serie met x-drive) en ben bewust opzoek gegaan naar een auto met de aandrijving op 2 wielen, want ...ik wou weer eens wat anders. ik was niet perse op zoek naar snelheid, vooral naar beleving. Want ja met 4wd kan je het vermogen beter kwijt (zeker in de regen). Het rijgedrag bij rustig / normaal rijden is niet veranderd ten opzichte van stock. In mijn ogen heel soepel me te rijden, ook in de file geen probleem. Lui rijden lukt zeker, het koppel is vroeg beschikbaar.
Prachtbak! En lekker vermogen zo; lijkt me heerlijk. Al moet ik zeggen dat 'ie standaard natuurlijk ook al lekker rijdt.
De interieur verlichting ook een kleine update gegeven. Er zit af-fabriek multi color "sfeer" verlichting in de Focus, maar eigenlijk zit dit alleen voorin. Het is vrij eenvoudig om deze uit te breiden met voetruimte verlichting achterin (Er zijn plug&play setjes voor te koop op internet, zie ook onze Duitse Focus vriend op YouTube ) Ik ben blij met het resultaat, maakt hem toch weer ietsje meer af
Heb je een foto van het resultaat? Ik ben best benieuwd namelijk, wellicht dat ik het ook ga monteren