In dat Forum wordt gesproken over de frictieplaat die tussen motor en transmissie zit. Zou inderdaad kunnen dat als daar iets niet goed zit dat je dan rare geluiden hoort. Het is in principe een "normale" koppelingsplaat die permanent aangrijpt en alleen als er iets catastrofaal mis gaat met motor of transmissie slip toe laat.
Dit geluid / probleem heb ik ook tijdens draaiende motor, al eerder vermeld paar pagina's terug. Zal het nog eens aan kaarten tijdens de controle van panoramadak (wederom een terugroep actie). Ik houd jullie op de hoogte.
Hey Rykers, heb de mail maar copy paste gedaan,heb je het hele verhaal Beste Ford Kuga klant, Ford doet er alles aan auto's van topkwaliteit te leveren. Wanneer we belangrijke problemen ontdekken, houden we onze klanten daarvan uiteraard op de hoogte. Daarom laten we je nu, voordat je een officiële melding per post ontvangt, weten dat er een terugroepactie aan komt voor jouw Kuga. De veiligheid van onze klanten heeft natuurlijk topprioriteit en we nemen alle mogelijke problemen serieus. Er zijn in heel Europa drie gevallen bekend waarbij het vaste glas van het panoramadak van de Kuga is losgekomen van het voertuig. We hebben deze kwestie onderzocht en vastgesteld dat de hoofdoorzaak ligt in de hechting tussen de grondlaag en de coating van de stalen omlijsting. We hebben de autoriteiten en onze dealers in Europa op de hoogte gesteld van dit mogelijke probleem, dat ongeveer 6% van de Kuga's met panoramadak betreft die zijn gebouwd tussen 19 april 2021 en 18 oktober 2021 in Valencia, Spanje. De dealers hebben inmiddels de noodzakelijke instructies voor inspectie en reparatie ontvangen. We vragen je daarom vriendelijk om contact op te nemen met jouw Ford Dealer, zodat de noodzakelijke actie kan worden ondernomen. In de meeste gevallen is de reparatie binnen 1 uur afgerond. Je kunt hiervoor een ‘klaar-terwijl-je-wacht’ afspraak maken. Mocht de Ford Dealer jouw Kuga langer nodig hebben, dan kan deze thuis gehaald en teruggebracht worden of krijg je gratis vervangend vervoer om ervoor te zorgen dat je mobiel blijft. Zorg ervoor dat je zo snel mogelijk een afspraak maakt bij jouw Ford Dealer. Onze excuses voor het ongemak dat deze terugroepactie veroorzaakt. Als je vragen of opmerkingen hebt, bel dan ons Customer Relationship Centre op +31 (0)70 7703 777 of stuur ons een e-mail via klanten@ford.com Johan Claassen Managing Director Ford Nederland B.V.Beste Ford Kuga klant,
Uurtje om glazen dak weer goed te lijmen is wel erg kort. Inspectie lukt missschien maar als er iets mis is met de aanhechting van de kit Lijkt het me wel erg beperkte tijd.
Nou gisteren met de Ford naar de Ford Dealer geweest voor een check aan het panoramadak inderdaad een uurtje later te horen gekregen dat ze geen bijzonderheden hebben kunnen ontdekken. Mijn vraag was ook eens te luisteren naar de bijgeluiden tijdens het opladen en stationair draaien. Antw was wij horen wel wat maar weten niet wat het zou kunnen zijn, maar wel in de gaten houden als het erger wordt, dat is niet het geval dus karren we nu maar gewoon door ( heb tenslotte 5 j garantie !. Groet Ed
Fijn dat er niets bijzonders uit kwam. Mijn Kuga gaat eind deze maand naar de dealer voor het geluid onder de motorkap. Daar is ondertussen een diagnose handleiding voor vanuit Ford.
Ben benieuwd, mijn dealer wist niets van een diagnose handleiding, had het er in die trend over gehad. Hoop dat er iets simpels uit komt, maar de complexiteit van deze motor doet anders vermoeden, succes Groet Ed
Vandaag is de Kuga naar de dealer geweest om te onderzoeken hoe en wat het geluid is wat uit de motor ruimte komt. Ford heeft daar een z.g. Diagnostic paper voor geschreven. Nou lang verhaal kort: het zit in de bak, het is een bekend probleem en Ford doet er op dit moment niets aan. Mogelijk in de toekomst een software update. Wel een beetje jammer dit. Ik heb het gevoel dat mijn auto nu gebruikt is onderzoeksobject. Heb ik ook tegen de dealer gezegd. Maar ja die kan er verder ook niets aan doen. Afwachten dus maar. Wel in een pliksplinter nieuwe Focus kunnen rijden vandaag. Ook wel weer eens leuk. Alleen zou ik nooit meer een Focus kunnen kopen. In en uitstappen is met mijn handicap een drama. En over mijn zonnedak: daar is niets mis mee. Volgens Etis.
En nu? Gewoon doorgaan denk ik. 4 jaar garantie. Als ik stil kom te staan gaan we bellen. Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Beetje jammer van zo'n antwoord " het zit in de bak" als professional , ook dat een software update er komt om iets mechanisch op te lossen ...? Draai zelf al een paar jaar mee in de mechanische wereld maar de wonderen zijn kennelijk de wereld nog niet uit. Goed te horen dat je pano dak niet in de ETIS lijst staat en dat je net als mij 5 jaar garantie hebt. Succes Groet Ed
Ter info: Ik ben bezig een voorraadmodel van de Kuga te kopen. In de onderhandeling heb ik o.a. deze afdekplaat bedongen, echter hij schijnt niet (meer) leverbaar te zijn. Hij staat nog wel op de prijslijst voor 150 euro ex btw. Verder een hele dikke Kuga met alles erop en eraan. Alleen draadloos de telefoon opladen ontbreekt. Morgen wordt de deal waarschijnlijk gesloten. Alleen vanavond met vrouwlief nog even kijken welke kleur het wordt. We wilden een magnetic net als jij, maar die heeft men niet op voorraad. De keuze is nu tussen een chrome blue, lucid red of een witte. Mijn voorkeur gaat uit naar de chrome blue. Gr. Jan