Vorige maand leek ineens het schakelen op het roeren in de soep. Ik had er al eens over gelezen op het forum, vaak is het veertje dan gebroken. Na demontage bleek echter dat bij mij de kunststof pen waar de veer mee wordt vastgehouden finaal afgebroken te zijn. Afgelopen dinsdag even naar de sloop geweest waar ik regelmatig kom voor de Focus en het deeltje even uit de Futura gehaald die daar al een heel poosje staat. Ik mocht het gratis meenemen, een mooi verjaardagscadeau. Mijn 1050 schakelt nu beter dan ooit!
Deze is classic inderdaad! Heb 'm uiteindelijk gefixed met een dikke schroef en lijm. Veer ligt nog ergens nieuw in het zakje in de gereedschapskist.
Het viel me de laatste tijd op dat het verbruik iets hoger ligt dan voorheen. Nu heb ik in maart 2021 voor het laatst bougies vervangen en we zijn nu ruim 24k verder. Dus vanavond de bougies maar even vervangen voor verse exemplaren in de gedachte: baat het niet, dan schaadt het niet. De km-stand nu is 297.457
Afgelopen woensdag even naar de sloop geweest, de Futura waar ik laatst het schakelmechanisme uithaalde stond er nog. Kachelpaneel gedemonteerd, twee tientjes afgerekend en donderdag direct gemonteerd. Storingen gewist en vandaag flinke rit gemaakt. Het lijkt allemaal weer prima te functioneren, dus ik ben heel tevreden.
Vandaag een mijlpaal, de 1050 heeft de 300.000 km bereikt. De auto nu 2 jaar in bezit, gekocht met kilometerstand 258k. Ik denk dat ik niet mag mopperen over dit exemplaar. Ik ben er blij mee.
Haha, bedankt voor de leuke reacties. Het gekke is, de auto rijdt beter dan ooit. Hierdoor zit ik steeds met een grote glimlach achter het stuur. Alles werkt nog naar behoren. Het doel is om volgend jaar met deze auto op vakantie te gaan naar Frankrijk. Keep you posted!
Dit zijn nog echte motoren. Niet de bromfietsmotortjes die ze nu in de auto’s hangen. Mijn oude MK1 rijdt ook nog steeds, de 2e motor (1.8 16v) heeft nu ook ruim 300.000km gedraaid. Geen druppel olieverbruik. En starten lopen. De oude motor (1.6 16v) heb ik destijds bij 284.000km gewisseld. Liep ook nog goed, alleen verbruikte die nogal wat olie.
Vandaag hebben wij de handtekening gezet onder het koopcontract van de opvolger van deze fijne MK1. Nu komt de tijd van het opruimen en schoonmaken, dan komt de auto in de verkoop. Ik zal de laatste bezigheden hier nog gaan vermelden.
Twee weken geleden nog een oliewissel gedaan met oliefilter. Ik had olie en filter nog op voorraad en kon er toch verder niets mee. De kilometerstand was 307.418. Uiteindelijk is gisteren de auto van eigenaar gewisseld. Tijdens de laatste rit dacht ik nog: wat rijdt deze auto toch goed. Ik wens de nieuwe eigenaar nog veel veilige kilometers toe. Ik open nu maar een nieuw topic voor de upgrade!