Na een paar maanden en een meeting wellicht ook leuk om mijn auto hier te introduceren. Ik heb in Juli mijn RS laten importeren vanuit Duitsland. 2017 en 45 duizend op de teller. Sindsdien de volgende modificaties : Autobeam knippers rondom Autobeam Achteruitrijverlichting Autobeam Remlichten Autobeam Puddle lights Autobeam footwell lichten bestuurder en passagier blauw EBC remschijven EBC yellow stuff remblokken Wensen lijstje : Andere uitlaat BOV Autobeam mistlampset
Nee nog niet, ik wil eigenlijk geen milltek want iedereen heeft dat al, maar wat dan.. Cobra, Armytrix, Supersprint, Remus.... keuzes keuzes keuzes en bovendien geld..geld...geld........
Moet je wel custom centen hebben Ik had zitten kijken hoor maar dan krijg ik ruzie met mijn bankrekening
Ik denk eerlijk gezegd dat een custom uitlaat misschien zelfs goedkoper is dan een Milltek. Ligt er ook maar net aan wat je wilt gaan doen natuurlijk. Misschien dat Nick van NM-parts (Linkje een prijsje kan maken voor je. Voor mijn 1.0 toentertijd zou ik ongeveer 350 kwijt zijn voor alleen een duplex (dus dubbel) eindstuk incl sierstukken, zonder demper.
Mocht er een custom uitlaat onder komen en deze is niet voorzien van een klep dan adviseer ik een Exhaust valve delete plug aan te schaffen of, indien mogelijk, de klep uit te programmeren. Al die piepjes en lampjes die anders gaan gillen en knipperen ontnemen je een boel rijplezier
Gezien het feit dat ik af en toe ook nog wil converseren met de mensen in de auto denk ik dat het sowieso een valved gaat worden.
Ik heb de OEM uitlaat maar heb wel de klep gedeactiveerd d.m.v. deze plug. Buiten de auto is het verschil duidelijk hoorbaar, zeker bij het starten en gas geven. Binnen in de auto merk je er niets van, maar zoals gezegd ik heb de OEM uitlaat dat kan dus bij een custom uitlaat anders zijn.
Ikzelf heb onder de ST een AWE Track uitlaat zitten met Dreamscience kat downpipe. Mooi afgewerkt systeem en zeer tevreden met het geluid, voor sommigen wat te luid misschien. De keuze is dan voor een Touring versie ipv Track. Heb ook helemaal niks met Milltek, mijns inziens te duur en door sommige mensen weleens Stilltek genoemd https://awe-tuning.co.uk/products/ford/focus-mk3-rs/ https://www.awe-tuning.com/awe-mk3-ford-focus-rs-exhaust Succes met zoeken
Update : -GFB Blow Off Valve gemonteerd (prestatietechnisch nog niet heel veel gemerkt door weinig kilometers maar hij lijkt sneller op te pakken) Wel meer Psshh psshhhh psshshhhhhhhh Geluid er bij :
Leuk, heb je de verstelbare T9654 DVX? Ben daar zeer tevreden mee, alleen is de preload klote af te stellen als die ingebouwd is. Afstelboutje zit precies achter het beugeltje waar de BOV mee vast zit. Bij mij blaast ie daarom nog steeds iets te vroeg af... bij licht gas los bedoel ik. EDIT: Ik zie net dat de RS niet dezelfde BOV's heeft als de ST... maak niet uit, mooi spul in ieder geval .
Vandaag maar even naast de auto ook de uitlaat een poetsbeurt gegeven. En de binnengekomen stickers monteren.
En sinds gisteren ook wat meer lucht. Ik merk nog niet echt verschil anders dan dat hij bij lage snelheid in wat hogere versnelling iets makkelijker op lijkt te pakken en het geluid nu een stuk beter is.