Netjes hoor Was altijd benieuwd hoe de 19" ST velgen van de mk 3.2 onder een mk 3.1 zouden staan en ziet er wel dik uit
Hierbij een update niet de meest exclusieve maar wel een mooie aanvulling Binnenkort nieuw setje pedalen bestellen Nog een plaatje van de ST zelf na een was beurt.
Hier weer een update Omdat ik een downpipe zonder katalysator heb moest ik wat verzinnen voor de apk kan de oude terug wisselen maar dat kost ieder jaar best een hoop tijd. Ik heb dus wat anders verzonnen er zit al geen middendemper meer onder dus daar een pijp gemaakt met een universele katalysator. Dus zit weer jaar apk op verder waren er geen bijzonderheden. Afgelopen week groot onderhoud aan de ST gedaan heb met mijn ST als het rond de 10 graden is buiten met koud wegrijden en stationair dat de motor overslaat vooral constante snelheid rond de 2000 toeren zit de motor maar te schokken. Met gas geven verder geen probremen. Besloten om de injectoren maar te laten testen. Die blijken dus alle 4 defect te zijn te weinig opbrengst blijkt uit de test. Ander probleem wat ik tegen kwam toen ik het inlaatspruitstuk eraf haalde is dat de inlaat kleppen vies zijn deze heb ik zelf gestraald met granulaat korrels. Hier inlaat eraf De vieze inlaatkleppen. Na het reinigen. De 4 nieuwe injectoren. Daarna nog schakel kabel busjes gemonteerd schakelt weer stuk stakker. Nog olie en filter en interieurfilter vervangen. 2 nieuwe voor banden Goodyear. Remmen rondom gereinigd en opnieuw in het vet gezet. Dus kunnen er weer tegen aan Nu de vraag of het probleem is opgelost ja het probleem is opgelost de ST loopt veel vlakker de motor slaat niet meer over en heb zelf het idee dat de motor beter oppakt en meer koppel heeft in hogere toeren dus ben zeer tevreden Een tip voor mede ST of RS of 2.0 ecoboost rijders als er een injector kapot is kun je ook ernstige motor schade krijgen dus een gewaarschuwd mens telt voor twee
Heeft die aanslag op je inlaatkleppen er nog mee te maken gehad? Dat dat misschien een indicatie is dat je injectoren minder worden? Wel fijn dat ie nu weer als een ST rijdt. Lekker soepel en vlot, zoals 't hoort
Inlaat kleppen worden vooral smerig omdat deze niet worden schoon gespoeld door de brandstof. De brandstof gaat tegenwoordig niet meer door de inlaat kleppen, maar door de injectoren rechtstreeks de cilinder in
De injectoren van een 1.6 ecoboost staan anders op de zuiger gericht dan de 2.0 ecoboost. Maar als er een injector defect is is het nooit goed voor de motor wil je zekerheid zal ik ze laten testen.
Precies wat Thieske zegt komt omdat je tegenwoordig direct ingespoten injectoren hebt krijg je sneller vervuilde inlaatkleppen. Je heb altijd carterdampen wat via de inlaat terug de motor in word gebracht daardoor krijg je de ergste vervuiling op de inlaatkleppen daar is ook weer een oplossing voor op de dampen op te vangen in een pot. kwa rijden is het echt een groot verschil zelfs de vrouw zegt het
Nou hier weer een update Omdat er erg slecht licht in de koplampen zit paar opties overwogen en is dit het resultaat geworden. Vind persoonlijk mooie update voor de auto toont net wat agressiever en licht beeld is stukken beter als de originele xenon koplampen