De interval van de d-riem bij de 1.0l is 240k of 10 jaar. Dus als ze auto bijv 70k op de teller heeft dan kan het nog wel effe. Uiteraard op basis hoeveel kilometer per jaar jij denkt te rijden. Is de auto uit 2016 dan geld hiervoor hetzelfde.
En dat maakt dus helemaal niet uit, sterker nog, de meeste Duitse imports hebben meestal meer opties.
Precies dat dus. Ben inmiddels bezig met de derde import. Ze zijn vaak beter uitgerust. En trouwens, in de basis zijn alle Fords gewoon import want er wordt er geen een in Nederland geproduceerd Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
1000,- nog te weinig?? asjemenou..... Ik lees op Autobaak "Ford Focus 1.0 EcoBoost 74 en 92 kW = 240 000 Kilometer of na maximaal 8 jaar" dat is een Focus 1.0 na 2011, precies wat ik zoek. Ik rijd gemiddeld 10.000 km per jaar, dus als ik een Focus van 2016 koop, ben ik tussen 1 en 2 jaar aan de beurt, afhankelijk van welke maand uit 2016 hij komt. En een import zou ik nooit kopen, omdat je dan nooit zeker bent of de kilometerstand wel echt is. Bij veel import auto's wordt de kilometerstand terug gedraaid omdat dat hier niet meer te controleren is. Ik ga nog wel even uitzoeken hoe dat nu met die distributieriem-interval zit. Ik heb geen zin in meteen na anderhalf jaar rijden ofzo meteen een kostenpost van meer dan 1000,- daar koop ik niet zo'n jonge auto voor.
Er wordt 2x geschreven dat het 10 jaar is Met een auto uit 2016 ben je dus over 5 jaar aan de beurt En je vooroordelen over een import auto kan ik niet bij je wegnemen maar zijn wel een beetje overdreven Of dat alle auto’s die in Nederland verkocht worden oké zijn Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zorgen dat de onderhoudsboekjes erbij zitten, en controleren, dan is er niks aan de hand. Maar ik snap je punt hoor, zo zijn er meerdere die zo denken. Ikzelf vroeger ook
Ik heb op de Ford site nu gevonden dat het inderdaad 240.000 km of 10 jaar is autobaak.nl kan uit mijn favorieten dus
Precies..,en nog mooier is het als hij door een Ford dealer is onderhouden..,dan mag je er wel vanuit gaan dat hij de juiste motorolie heeft gehad (ivm oplossen wetbelt distrubutie riem).
Dat begrijp je verkeerd: Het gaat erom dat bij elke trekhaak onder een Focus III er dus een extra fan op de koeler moet en een extra elektronische pomp erbij komt, al is dat volgens mij vanaf de Focus III Fase II al standaard, aangezien je voor een 2016 kijkt, welke een Fase II is, zal dat er al in zitten. En die motorsteunen een kwaaltje? Nee, eerder een aandachtspunt, de 2016 van mij staat tegen de 69.000km aan, maar die is nog helemaal goed, zoals ik al aangaf is alleen het gaspedaal vervangen omdat deze 2x 10sec in toeren bleef hangen. De riem gaat dus zoals je gelezen hebt, vele malen langer mee dan vroeger, ik geloof dat Renault bij sommige modellen zelfs op de 60.000km zat qua vervangen....we zijn gewoon de laatste jaren verwent met kettingen, maar ook die moeten uiteindelijk vervangen worden, bij het oh zo geweldige VAG g(t)roep is gewoon gebleken dat zelfs met een ketting je nog binnen 60.000km je blok kapot kon krijgen door juist de ketting. En vergeet niet dat grotendeels alleen maar de negatieve verhalen op internet belanden, ik gebruik vaak problemcar.nl als mooie richtlijn, daar worden zowel zakelijke als particulieren problemen behandeld, dan zie je gelijk welke merken er vaak ellende geven
Bedankt voor je duidelijke en uitgebreide antwoord. Ik begrijp alleen niet waarom er een extra fan op de koeler en elektronische pomp geplaatst moet worden voor een trekhaak is dat omdat de auto meer gewicht moet trekken als er iets aan die trekhaak hangt ofzo?
Ik ben bij Ford Stern geweest om te kijken of er een mooie Focus stond, er stond er wel eentje, maar dat is een 1.5 met 150 pk en over die motorinhoud had ik me niet ingelezen. Zijn er nog noemenswaardige verschillen tussen de 1.0 en de 1.5 en dingen waar specifiek op te letten? En dan de vraag of het niet verstandiger toch voor de 1.0 te gaan wat ik oorspronkelijk al van plan was?
Ga gewoon met beide motoren rijden. Blijkbaar is dat het enige wat echt interessant is. De 1.0-en zijn goedkoper in aanschaf en verbruik ook iets denk. Verder.. ligt 't eigenlijk aan je rechtervoet
Mja, ik wilde eigenlijk goedkoper, maar de rechtervoet van mijn vriendin houdt geen rekening met souplesse, die betaalt de benzine toch niet
Ik ben nog steeds op zoek naar de Focus, maar net de goeie komt niet voorbij, nu kwam er wel eentje voorbij die alles had behalve de juiste carrosserie. Ik zoek namelijk in principe een station, maar ik vond nu een Focus sedan en ik vind hem er eerlijk gezegd wel erg gaaf uitzien mijn vriendin wilde eigenlijk al geen station meer, dus ik zit hier nu wel aan te denken (ik wilde nog een station voor de vakantie en de ruimte en om eens wat te kunnen vervoeren). Nu is mijn vraag of er nog verschil zit tussen de sedan en de station qua aandachtspunten bij de aankoop, of zijn die exact hetzelfde als bij de station? (ik denk persoonlijk van wel )