Klopt dat er idd bakken met geld in gaan, maar veel komt door ouderdom. Dus nog niks echt geks. Maar raad het echt af als je kleine portomonee hebt en het niet zelf kan. Word heel snel heel duur dan.. Die had ik al gespot, zijn van een nieuw type xj vgm maar die zijn wat te nieuw voor deze xj vind ik. Onder de facelift zal het wel staan.
Zo weer wat aan de xj gedaan. De berg spullen(die al op de s-type zaten en nieuwe delen) ale draagarm kogels/bussen vervangen door oem/powerfelx, nieuwe luchtpoten bilstein achter(was al ooit 1 vernieuwt maar die had geen adaptieve demping dus bij beetje veren leek het net of die kant niks deed) En de quaife Achteras er onderuit Rvs tankbanden geplaatst, oginele stalen rotten nogal en in de uk al verschillende tanken omlaag zien vallen op fb/forums. Dat willen we niet As roestvrij gemaakt en gelakt En de grootste(en duurste ) upgrade De hele bende weer in elkaar en netjes in de lak (Remklauwen worden binnekort gedaan) Alles er weer onder Alleen de uitlaat nog nie(vergeten foto met te maken) Ook klepjes gemaakt tussen de remleidingen om tijdelijk de remmen achter uit te kunnen zetten. Kontje uitbreken en burnouts zijn nou helemaal easy. En one tire fire dagen zijn voorbij Vind ik heeeeeeel mooi Nou nog een keer de vooras aanpakken en de R brembo remmen klaar maken en monteren(365mm schijven 4 pots) Maar dat is weer up to date
En wat aan het werk foto's fIesta van peter opgehaalt @gerardTDCI @JohnSTer Edit: orginele jaguar keeringen besteld staat er gewoon fomoco op (Dit hoort eigelijk boven aan andere post)
Mooie paarse 'rubbers'! Passen de remklauwen van de Jac ook op een Mondeo? De grotere klauwen van een Volvo S80 of XC90 zijn gelijk aan de Focus RS, maar (veel) goedkoper.
Nee deze staat op lincon ls/tunderbird onderstel. Voor die grotere remmen heb ik ook andere fuse stukken. Voorop komt 365mm en achter hou ik de standaard 326mm zwevende geventileerde remmen.(remblokken achter zijn het zelfde als een mk2 focus )
Zo na de achterkant was het tijd voor de vooras. Eerst alles er onder weg gehaalt en motor opgevangen. expres langs de brug gezet om zo de brug vrij te houden voor andere klusjes. Al snap ik nou alweer waarom ik n brug had gekocht Remklauwen allemaal netjes gemaakt en in de lak gezet. Gekozen voor goud omdat ik het sjiek vind staan zonder saai te zijn op n jaguar( knal rood of zo is zo snel fout) (Achter de orginele 326 geventileerd en voorop komt nu 365mm geventileerd 4 pots brembos van een R model. Deze waren al gekocht voor de groene s-type eigelijk.) Voorsubframe ontroest en netjes gemaakt. Stabie met powerflex rubber(ook nog van de s-type). Verder weinig fotos van de draagarmen maar al het goede/nieuwe spul dat van de s-type kwam is er onder gezet, powerflex en oem rubber (wel even in de lak gezet ipv kaal alu) Het plaatje weer aardig compleet met remmen in kleur En de voorste ankers close up (na rondje gereden te hebben) En met velg Remt beter als wat er eerst op zat, oog ook veeeeeeeeeeeeel meeeeer sexy dan die andere. Maar nog niet vol uitgeprobeerd. Eerst auto maar is uitlijnen als ze tijd hebben. Zo opt oog staat het allemaal best in de goede richting. Auto rijd al veel beter al voorheen, en toen ree hij ook al niet slecht. Nog geen foto van de auto compleet met de remmen, auto is smerig van het stof en schoonmaken heeft weinig zin nou met deze stoffige dagen in het hooiseizoen. Houden jullie tegoed.
Heerlijk, frisse spullen! Wat ik zo gaaf vindt, jij gebruikt die auto net alsof het een focus1 1.4 is. Blokkies eronder en doppen maar. Heerlijk. Kan ik oprecht van genieten!
Die gouden remmen staan gaaf, die kleur wil ik bij mij ook nog doen. Welk spul heb jij ervoor gebruikt?
Normaal zou hij ook gewoon op de 2 kolomer staan maar om hem daar nou n dikke week in te laten hangen moet ik heel wat sleuteluurtjes mislopen/uitstellen. Kon nou mooi doorgaan. Wou hem eigelijk op de quickjacks zetten(mobile mini poets brug) maar dat past hij niet op(bodum te vol met plastic en de krikpunten te ver uit elkaar) dus dan maar weer ouderwets op bokjes Ook word je er zo weer aan herrinerd waarom ik ooit n brug aangeschaft heb Dis n spuitbus met blanke lak die afgebakken moet worden, maar ben er niet zo kapot van eigelijk. Spul is niet zo hard als geadverteerd.... Voor normale zwevende gegoten remklauwen pak ik altijd raid hp setjes of gewoon hammerride. Net beetje welke kleur ik wil of wat het doeleind is van de wagen waar het op moet.
Dank! Ik zat ook te denken aan Hammarite maar er staat me bij dat ze deze kleur niet hebben. Dan maar zo'n setje van Raid HP.
ach je hoeft geen monteur te zijn voor dergelijke klussen, maar het helpt wel ! gezond verstand een 2 rechterhanden een hefbrug en goed gereedschap doet al veel