mij duidelijk verhaal, kon je verder nog wat verschil merken qua geluid of dat hij hem beter oppakte enzo?
Meer geluid alleen als je ook het luchtfilterhuis van K&N er bij neemt, die heeft een opening. Dan hoor je verschil. Mijn ervaring is dat de auto makkelijker rijdt. Alsof de motor minder tegengehouden wordt. ( want meer lucht)
Ik vind het K&N filter ook wel prettig. Ik heb 'm met een dop die je eraf kan halen. dan hoor je ook iets meer geluid. Tot op heden nog geen storingen gehad door vettigheid. Komt misschien door mensen die 'm te vet maken? Dat zou nog kunnen toch.
Heb hem ook met dop, nergens last van, volgens mij als je hem te nat spuit met vloeistof geeft ie wel problemen.
Er zijn twee soorten K&N fitlers: eentje met kap en alleen een filter. Deze: of deze: Met kap krijg je een dopje erbij die je kan plaatsen of kan weg laten (meer geluid). Kijk bij https://www.knfilters.com/ welk type je nodig hebt. En ga dan met het typenummer zoeken naar de goedkoopste aanbieder. Mijn ervaring is dat Ebay.de de goedkoopste aanbieders heeft voor K&N filters.
top! Ik ga denk ik voor degene met extra kap. Ga wel even neuzen wie hem heeft liggen voor goeie prijs.
@Rykers weet jij zo het complete juiste type nummer? https://www.knfilters.com/ford/focus-iii/1.0l-l3-gas/2016/ ze geven daar aan 57S-4000 maar er horen nog 4 cijfers achter te staan maar kan deze nergens goed vinden, want ik vind verschillende modellen met het zelfde nummer en voordat ik de verkeerde bestel straks....
Geluid wel iets meer. Power merk ik weinig van. Hij pakt wel beter op. Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Wat heeft die K&N kap voor een voordeel, kan hier niet echt iets over vinden, het lijkt mee cosmetisch iets te zijn dan dat het een meerwaarde heeft. Dan zou de filter die jullie hebben eigenlijk het zelfde effect geven. @M.Blaak @Anithing
Misschien een iets betere pasvorm t.o.v. de originele kap? Of iets meer ruimte rondom voor airflow? Geen idee. Het lijkt mij ook vooral cosmetisch. Het filter is echter wel anders dan het losse filter!
als ik het goed heb mannen heeft het te maken met de airflow. deze kap is rond(er) en glad van binnen. in je huidige kap zitten van die 'ribbels' die de flow negatief kunnen beïnvloeden, zeg men
mwah, zit daar niet zo heel veel vanaf scheelt maar een paar pk haha , maar het ging mij er om of hij net even wat beter oppakte en dat doet hij zo te lezen. Aantal zogenaamde pk’s die je er bij krijgt zijn verwaarloosbaar.