1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. De 1.5 heeft 200% dit probleem niet. Ik weet het heel zeker aangezien ik vrij actief ben op dit soort forums met het lezen van informatie. Dat de 1.5 met 150pk of 182pk duurder is komt door de hogere CO2 uitstoot en de hogere BPM :-(
     
  2. Ik rijd nu ong 600km met de 1.5 en heb hier ook nog nooit iets van gemerkt.

    Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
     
  3. Om even duidelijk te zijn tav bovenstaande reacties: de 1.5 heeft óók cilinderuitschakeling (dus van 3 naar 2 cilinders) en is deze omschakeling (door mij) te merken (heb de 182 pk versie). Of dit meer of minder erg is dan bij de 1.0 met cilinderuitschakeling weet ik niet want daar heb ik nooit in gereden dus heb wat dat betreft geen vergelijkingsmateriaal.
    Maar(!) er kan niet zoals hierboven worden beweerd dat "de 1.5 dit probleem 200% niet heeft". De één zal het misschien niet voelen en de ander wel.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  4. Ik heb mijn tweede MK4, de eerste was een Titanium en nu heb ik een ST-Line. Beiden 125 PK 1.0. Naast mijn Focus heb ik ook een Fiesta MK 8 ST-Line met dezelfde motor.

    Je moet wel heel goed luisteren en voelen, de Focus kan op 2 cylinders rijden en de Fiesta nog niet. Ik heb het nooit als hinderlijk ervaren, persoonlijk heb ik auto's met Turbo gereden, diesels dan die soms in één keer de kick kregen, daar hou ik niet van.

    Voor iedereen die een Focus wil kopen, ga er mee rijden op de snelweg, trek op tot 120, en laat het gas even los, je merkt het bijna niet. Wil je het echt simuleren, dan zet de auto op Eco en ga 100 kilometer per uur rijden met lichte druk op het gaspedaal.

    Ik rij heel veel kilometers per jaar en was één van de eerste MK 4 rijders, voor mij is dit na heel veel grote en dure auto's een klasse product voor een klasse prijs.
    Ook ik was sceptisch omdat ik de laatste 20 jaar diesel heb gereden maar als je mee kunt komen op de Duitse Autobahn en op de Duitse A3 nog goed door kunt trekken dan is dat alleen maar een compliment voor Ford.

    Moet wel eerlijk zeggen dat ik sinds 4 januari niet in de garage ben geweest en er geen motor updates zijn gedaan, eind van de maand is de eerste beurt, misschien merk ik dan wel iets. Zal ik hier dan ook eerlijk melden.
     
  5. Ik ga a.s. zaterdag proefrijden met een 1.5 EcoBoost Automaat dus zal eens opletten of ik iets merk qua trillingen!
     
  6. Hier een 1.0 125pk. De trilling merk ik lichtjes bij het profiel normaal en eco. In de sportstand verdwijnt het grotendeels. Wat doet de sportstand precies? Constant op 3 cilinders? Is het overigens mogelijk om de sportstand te onthouden zodat deze actief blijft bij de volgende start?
     
  7. Sportstand moet je bij elke herstart opnieuw aanzetten.

    Het lijkt ook per auto verschillend te zijn of het wel of niet merkbaar is. Ik kan alleen spreken over de leenauto waar ik een paar dagen in gereden heb en die had het vrij sterk. Dat is natuurlijk maar één exemplaar.
    Ik voelde het in de pedalen en stuurkolom en je hoort dat het geluid een beetje brommerig wordt. Het viel het meeste op bij 100 km/h constant op de snelweg.
     
  8. zal het ook niet te maken hebben met de kwaliteit van de brandstof?
    kan me zomaar voorstellen dat het allemaal wat rustiger loopt (op 2 cilinders) als je Octaan 102 of 98 getankt hebt.
     
    meeder vindt dit leuk.
  9. Helaas moet je hem iedere keer opnieuw activeren, de Fiesta onthoudt zijn laatste instelling wel. Software dingetje lijkt me.

    Wat ik merk is dat alleen de weerstand van je gaspedaal veranderd per setting. Eco meer tegendruk en bij Sport enorm licht te bedienen....
     
  10. Ik heb eerst proefgereden in een 125PK en vond 'm niet lekker rijden. Voor mij niet genoeg pit en de motor klonk ook niet mooi door die onbalans.
    Daarna proefgereden in een 150PK met de uitvoering die ik ook wilde (Vignale) en dat was echt één Big Smile. Wat een verschil!!!

    Als ik jou was, @aapje63 dan zou ik toch eens proefrijden in beide versies en kijken of je hetzelfde ervaart.

    P.S. In de sport modus rijdt 'ie ook erg lekker. Afgelopen weekend even getest: van 1 naar 100 in 8,5 seconden.
     
  11. Nadeel is dat de 1.5 een heel stuk duurder is...

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
     
    TheMazeDammit vindt dit leuk.
  12. Probeer er eerst eens in te rijden en kijk daarna of je wellicht een andere optie laat schieten en toch die 150PK neemt.
     
  13. Maar wat een plezier joh :)
     
    NepGangster vindt dit leuk.
  14. Even een vraagje nog iemand problemen met het op schakelen van een Ford focus ST 2019 een soort klop (tik) terugschakelen geeft geen problemen heb nu ondertussen 6.000 klm gereden
     
  15. Zoals al eerder gemeld over het trillen, ze hebben er niet allemaal last van. Ikzelf met een 125 pk in ieder geval niet. Ik rijd veel op cruise control net boven de 100 km/uur.
    Heb ook een aantaldagen in een 100 pk gereden en ook niets gemerkt.

    als je er echt over in zit. Er staan al mk4 te koop met de kop er af. Dan kan je uitgebreid proef rijden in wat je eigen auto wordt en scheelt ook nog eens een berg geld.
     
    meeder vindt dit leuk.
  16. Ja, had vandaag precies hetzelfde heb een september 2019 focus 1.0 station active uitvoering met nu 1500km op de teller. Vooral in de eerste 3 versnellingen en niet constant. Had er een rit van ruim 350km toen het zich voordeed
    Bij kortere ritten niet waargenomen.
     
  17. Ik heb ook de 1.0 125 pk. en ben best kritisch als het om trillingen of geluiden gaat. Maar ik ervaar tijdens het rijden helemaal geen trillingen. Ik rij vrijwel altijd in de sportstand.
     
  18. Dat is ook logisch want in de sportstand heb je geen cilinderuitschakeling. En die veroorzaakt het trillen.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS 6 met Tapatalk
     
  19. 1.5, 182pk. Geen idee wat jullie verstaan onder trillingen. Ik heb daar geen last van
     
  20. Hoe is het verbruik bij continu sportstand! Is de Normaal of Ego stand veel zuiniger of?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina