Het is alweer vervangen Volledige unit, inclusief fittingen EN lampjes achteruitrijlicht kon meteen weer vervangen worden met het LED lampje van AutoBeam.
Ik had ergens misschien wel een beetje gedacht dat dit het moment zou zijn om van die LED-units te bestellen ergens haha.
Na de clubdag toch nog op tijd thuis om een pakketje te ontvangen om een volgend klein projectje te beginnen. Een tijdje terug via Ome Ali wat plastic gekocht ter verfraaiing van het stuur. Echter de kleur stond me niet aan... Eerder deze week ineens een ingeving om deze dan maar opnieuw te verven. Eerst de ruwe randen maar eens weggewerkt, toen ik een wat groter deel schuurde met korrel 240 bleek de laag verf die er op zat behoorlijk dun... uiteindelijk maar zo goed als geheel geschuurd. En aangezien het dan toch nog mooi weer is, meteen maar een laag lak gespoten. En hoe kan het ook anders, gewoon in Magnetic Grey natuurlijk , nachtje drogen en dan maar eens kijken. De trim voor de linkerkant moet nog iets aangepast gaan worden bedacht ik me na het verven... Daar zitten namelijk de knoppen van de cruise-control en daar klemt het plastic tussen.
Ik schreef lak, maar het is pas de kleur laag. De lak komt morgen wel Oh, en dit was bericht nummer 1000 op het forum!
Het had de nodige voeten in de aarde, en ik was niet meteen tevreden met het resultaat maar het ziet er toch behoorlijk netjes uit Voor Na Past netjes bij het hele geheel in het interieur van de magnetic gekleurde delen
Vandaag een dagje "vreemd" gegaan De focus mocht voor onderhoud langs de garage en omdat ik toch een dag vrij nam en ik nog het e.e.a. te doen had maar gevraagd om vervangend vervoer. Ik kreeg een Fiesta Active mee Leuk om eens mee te rijden, maar is het toch NET niet Het voelt allemaal net wat krapper in het interieur, en het stuur is naar mijn mening iets te groot in vergelijking met de rest van het interieur... De had weinig op/aan merkingen, buiten de beurt is enkel de remvloeistof ververst (interval die Ford houd is 2jaar, auto is nu 4 jaar). Volgend jaar nog een keer terug bij de dealer ivm verlengde garantie termijn en daarna misschien maar is zelf gaan doen
Even het kleine beetje stof van dit topic blazen Ze lagen al geruime tijd op de plank... Maar het kwam er maar niet van om het aan te pakken. Het vervangen was niet heel hard nodig, blokken waren ongeveer 50% op en de schijven hadden waarschijnlijk nog wel een setje of 2 blokken kunnen verdragen. Maar aangezien ik eigenlijk gelijk de remklauw en beugel had willen verven als het allemaal open lag leek het mij net zo makkelijk gelijk de schijven ook maar te vervangen. Voor de blokken ben ik voor de Textar Epad gegaan, aangezien meerdere mensen op het forum al aangaven een duidelijke vermindering van remstof op de velgen te ervaren. De oude blokken bleken Ford Motorcraft te zijn. Voor de schijven ben ik voor een set Brembo Coated Disc Line gegaan. Dit zou ook gelijk de gelegenheid zijn om mijn 2 tons autokrik (bij Datona vandaan) voor het eerst te gebruiken, had hem al een tijdje in huis en dacht eerder deze week "toch maar is die koffer openmaken". Wat was ik blij dat ik dat nog even gedaan had... De krik bleek namelijk lek?! een plasje olie in de koffer en een bezwete cilinder deden mij de virtuele helpdesk benaderen... Puntje bij paaltje, eerst oude opsturen daarna nieuwe terug. Ja die kwam natuurlijk vandaag pas eind van de middag . Dan maar met de noodkrik uit de auto enfin, het resultaat mag er zijn! Oud Nieuw De klauwen en beugels met een koperen borstel op de accutol zo goed mogelijk schoongemaakt en dit geeft al een stuk beter uiterlijk voor de klauwen. De verf niet gebruikt omdat tijdens het terugplaatsen van de eerste klauw het begon te regenen. Voor het vervangen zat je bij een iets te fanatieke inzet van het remmen bij lagere snelheid soms bijna met je tanden in het dashboard... Nu zit er een veel soepelere remming in. Kan gevoelsmatig zijn natuurlijk.
Goed bezig, nieuwe remmen zijn toch elke keer wel weer een fijn gevoel. Merkte t heel erg met mn fiesta. Dat was dan alleen voor. Nu bezig met achter. Wat voor verf ga je gebruiken? Ik ga gewoon voor rode hammarite, die heb ik nog staan. Die kleine krikjes zijn niet echt fantastisch nee. Heb dr ook een van carpoint. Lekt ook wat. Ik vul hem gewoon af en toe op met stuurbekrachtigings olie.
Goed bezig Wiechert, jammer van je krik.. Scheelt een hoop gedoe als je gewoon kan pompen ipv je auto opdraaien.. Maargoed, je kan hem de volgende keer gebruiken al je je klauwen gaat verven.
Zat gister nog te rekenen... in 16 maanden tijd 8000 kilometer Heb ook een potje Hammerite staan Zilvergrijs 3 uur nadat ik klaar was kreeg ik de nieuwe geleverd
En dan gaat het ineens weer hard met updates etc. Vanochtend een uitstapje naar Stolwijk om de ruiten vanaf de B-Stijl te laten tinten, zeer tevreden met het resultaat (voor de oplettende kijker is er nog een andere update te spotten )