Aangenaam, Michiel Willems Wel nieuw op het forum maar niet met de focus. Sinds November vorig jaar mijn 2de Focus aangeschaft. Een 2006 2.0 ralley edition ingeruild voor een 2017 ST line 1.5 EcoBoost 185 pk. Hij word mijn nieuwe hobby project. Heb hem al bij APtuning laten kietelen van 185 naar 205 pk en 100 Newtonmetertjes erbij. Verdere projecten volgen nog. Gaan jullie nog wel meekrijgen. Fijne dag nog en groeten, Michiel Willems.
Welkom! 182pk versie neem ik aan trouwens. Zo 100nm erbij? 340 dan? Dat is behoorlijk wat! Hopelijk gaat dat goed
205 PK is redelijk oké. 100Nm erbij? Is dat veilig voor het materiaal? Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk En natuurlijk welkom [emoji1303][emoji16] Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Ik bedoel... rij zelf een RS mk3 met 470Nm in overboost. Kan mij niet voorstellen dat je met een 1.5 de boel heel houdt met 300+ Nm. Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Heb er toch al 10.000 km mee gereden zonder 1 probleem. Het is wel een handgeschakelde 6 bak en dat scheelt ook tegenover automaat. En laat hem tussen de 1500 a 2000 tot max 4000 toeren gaan. Door de lage kilommeterstand is hij min of meer nog aan het inlopen en ga hem trainen op laagtoerige compressie. Maar wel een interessante theorie van je. Binnennkort moet hij toch op de brug voor een beurt en de zomerschoentjes. Ga toch even een algehele check uppie doen. Komt goed.
Is niet alleen een theorie, maar volgens mij ook meerdere keren op dit forum aangegeven dat 320+(oid) koppel voor de bak oid niet goed was. Vraag met niet de details, maar misschien moet je even zoeken op het forum. Maar zolang het goed gaat, gaat het goed!
Ik denk dat het hier gaat om een piekvermogen wat niet lang volhoud, dus de koppeling zal daar t daar niet zwaar van krijgen, dat kan je zien aan de rollenban uitdraai, als je die hebt, als je die niet hebt, zijn t maar getallen en staat er niks vast dat je die 340nm ook echt hebt. Maar meestal zijn die nms maar piekgetallen, en word dat getal niet lang vastgehouden, dus heeft de koppeling er ook niet van te lijden.
Misschien heb ik met mijn begintekst een verkeerde indruk gegeven. Hij is dan wel getuned maar ik ben niet de bestuurder die bij elk verkeerslicht volgas voorop moet wegtrekken. De reden is meer dat ik op snelheid toch de trekkracht van mijn vorige 2 liter versie miste. In de eerste 2 versnellingen gebruik ik zelden vol vermogen. Maar wel bedankt voor de waarschuwingen. Sla ze zeker niet in de wind. Zit natuurlijk niet op stukken te wachten. Dus bedachtzaam met het vermogen is me duidelijk. Thanks.