Vandaag de focus uitgelezen met Fordscan? Anyway, kreeg de foutcode van de inlaat naar voren na een melding "motorstoring, onderhoud nu". Nu heb ik een K&N Filter in mijn focus naar deze is dus geheel niet naar oid, eerder droog. Wat kan dit zijn? Gaat om code P006A. Na de vorige gewist te hebben ongeveer een paar duizend km zonder problemen gereden maar nu weer de foutcode naar voren... Hoor het graag! Verstuurd vanaf mijn SM-G361F met Tapatalk
De Focus 3 heeft vaker problemen met een K&N (of ander merk) filter. Probleem lijkt hem in de betere doorstroming te zitten en daardoor een overschot aan lucht. Je ben in ieder geval niet de enige hier met een motorstoring en een K&N filter.
Veroorzaker is het filter. Enige sportfilter die deze storingem niet geeft is die van pipercross. Zelf al 2x k&n filter gehad en 1x die van raidhp. Allebei met dezelfde storingem. Met de pipercros totaal geen last en toch voelbaar vermogens winst . Gemeten vanaf de standaard filter.
Oké, heb de sensor namelijk al schoongemaakt. Vreemd dat hij dan toch terug kwam. Verstuurd vanaf mijn SM-G361F met Tapatalk
Hoe ziet dat filter van Pipercross dr nou uit? Krijg verschillende modellen, zelfde principe als de K&N? Of is deze conisch? Is het een open filter zoals de K&N? Of kan ik het deksel van de luchtfilter kast dr af laten?
Jep, had ik inmiddels gevonden, thanx! Maar is deze net als de K&N "open", of kan ik het deksel er bevoorbeeld aflaten? Verstuurd vanaf mijn SM-G361F met Tapatalk
Lees ook wel dat ze het deksel van de airbox er af laten, de snorkel blijft er wel op. . Verstuurd vanaf mijn SM-G361F met Tapatalk
Ik heb inmiddels een Pipercross filter besteld. Ook zal ik de orginele airbox aan gaan passen naar en soort van half open box. Verstuurd vanaf mijn SM-G361F met Tapatalk
Reactie van kn filter zelf. Dit is wel te begrijpen maar echt oplossing is het niet in mijn ogen. Als ik dit zo lees denk ik direct aan oil catch filter. Om probleem op te lossen. Wil dus zeggen dat papierenfilter voor weerstand zorgt waardoor de oil minder aangezogen wordt.
Kijken hoe lang het bij mij goed gaat, filter zit er nu 3000km in ofzo. Merk niks aan hoger verbruik ofzo iig (net getankt 1:13.5)
dat is idd netjes qua verbruik. rij je veel grote afstanden. eerste keer dat ik tankte kwam ik op 1012.5 uit. vind het niet verkeerd als je ritjes hebt van 12km steeds. ben wel benieuwd wat de vakantie gaat doen wat het verbruik dan wordt. hij had in een andere mail ook gezegd dat ze van alle filters die ze verkopen niet veel klachten terug hebben gekregen. maar ze wel het probleem kennen ervan. zijn dus veel die ook zonder problemen mee kunnen rijden
Nee korte stukken, deze tank is wel incl 1 lange rit. Vorige tank was 1:13.2 Warme weer zal vast invloed hebben. (Ik tank overigens ook alleen octaan 102)
Pipercross gaat vast wel goed, zit er bij mij al 80.000 in, net vorige week tweede keer gereinigd. Ik heb de indruk dat verbruik juist niet hoger maar lager wordt met het filter, uiteraard met zelfde rijstijl.
K&N filter olie is iets te veel als hij geleverd word Dus bodempje benzine in een bak Filter er door heen rollen zodat hij de filterolie wat verdunt en opneemt in de benzine Dan ff half uurtje laten luchten en plaatsen De olie hoeveelheid is gehalveerd Rustig een rondje rijden om het laatste beetje er uit te dampen Klaar Dan zou het goed moeten gaan En de maf sensor regelmatig ff schoon maken is helemaal niet verkeerd Ook niet met andere filters 1 spuitbusje maf reiniger doe je een auto leven mee