Gisteren in het echt gezien. Wat een dikke bak! Wat sommige hier zeggen, klopt idd wel. De zwarte kleur lijkt wat anoniem. Maakt mij echter niet uit! Ik durf de ST er wel op in te ruilen
Gisteren ook in het echt gezien. Vind hem in het zwart inderdaad wat ingetogen. Zou geen keuze voor mij zijn, dan liever in het rood of blauw. Verder zeker een dikke bak.
Vroeger had VW de meer ingetogen auto's, en Ford de wildebrasjes. Nu lijken de rollen aan het omkeren. Maar ik ben het met de meesten wel eens, de RS komt behoorlijk ingetogen over. Maar in het blauw wil ik hem wel inruilen voor mijn ST.
Weer wat nieuwe getalletjes door Ford bekend gemaakt. Der neue Ford Focus RS: Kraftstoffverbrauch [nach VO (EG) 715/2007]: 8,5 l/100 km (kombiniert). CO2-Emissionen: 196 g/km (kombiniert). Vind ik toch veel nadat Ford bekend had gemaakt dat de uitstoot pakweg 20% minder zou zijn. Komt dus (2015 cijfers) 19.500 Euro BPM op de RS. Ter indicatie, dat scheelt dus 10.000 euro aan CO2/BPM met een Golf R die pakweg 48k kost.
De 'vergelijking' met de Mustang Fastback 2.3 EcoBoost handgeschakeld: 8,0 l/100 km (kombiniert). CO2-Emissionen: 179 g/km (kombiniert). Natuurlijk hebben beide een verschillend vermogen e.d. Bron is de Duitse Mustang brochure (uitgave april 2015 en uitgebreid van 7 naar 34 pagina's) >klik<
Altijd leuk om te lezen hoe zuinig nieuwe pk-kanonnen zijn hé ^_^ Tot je gaat tanken en geconfronteerd wordt met naïviteit
Het gaat hier niet om hoe zuinig een auto wel of niet is. Het verbruiksgetal staat in Nederland synoniem met de CO2 waarde. Daar word een extra belasting mee berekend wat jullie in België niet kennen. Natuurlijk weet iedereen als je een RS, en ook bij een ST niet moet kijken naar het verbruik. [emoji12]
Een lage CO2 waarde is in België enorm voordelig, omdat enkel op basis van de CO2 waarde de inschrijvingstax wordt berekend. Hoe lager de CO2, hoe beter. Vroeger werd je op KW belast bij de inschrijving op een wagen. Om een voorbeeld te geven. De ST mk2 was vroeger 5.000 euro eenmalige tax, omdat hij meer als 200pk had De ST mk3 is minder als 500eur inschrijvingstax! Zelfs al heeft die 25pk meer als een mk2! Je kan dus perfect een super snelle wagen kopen met veel paarden. Zolang de CO2 laag is. Dit systeem is zo in Vlaanderen. In Wallonië en Brussel is het anders. Bovenop de eenmalige tax (BIV) betaal je wel jaarlijks nog een gemeentebelasting
Focus RS 2016 test voor Goodwood Festival of Speed aankomend weekend. Bekijk de video op: http://www.focusmania.com/focus-rs-2016-test-voor-goodwood-festival/
Officieel Focus RS 2016 krijgt 350pk Zojuist officieel bekend gemaakt dat de Focus RS 2016 350pk krijgt, lees er meer over op www.focusmania.com
topsnelheid 273 km/h De prijs op basis van wat gisteren op Goodwood is gezegd door Ford zou in Nederland de prijs rond 54k moeten zijn. Mits er geen gekke dingen gaan gebeuren met de BTW en CO2 taks. (maar dat zie ik nog wel gebeuren)