Ford focus st van stationpowerrrr

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door stationpowerrrr, 27 dec 2012.

  1. #341 dutchguy, 3 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mei 2015
    Gefeliciteerd Bert!

    De ST is nu echt een kanon geworden :rock:
    Auto inhalen: voordat het knipperlicht klaar is met 3x knipperen ben je al weer terug op de rechterbaan en minimaal 3 autolengtes verder.
    Echt een bijzondere ervaring :thumbs:

    En alle azijnpissers: we gaan het meemaken bij de komende rollenbank meeting.
    Fasttech heeft een mooi stukje werk afgeleverd en mochten er in de komende maanden toch vreemde 'hikjes' of andere storingen voorkomen dan weet ik zeker dat dit in goed overleg opgelost gaat worden.
    Een bedrijf afzeiken terwijl je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, de boel niet 100% voor elkaar hebt, óf er nog nooit geweest bent is eenvoudig.

    Ik heb er dusdanig veel vertouwen in dat ik er uiteraard met m'n mondeo over een tijdje ook laat logeren.
    De opdracht zal dan wel iets anders zijn als bij Bert: iets minder koppel, vanwege het gewicht en het karakter van de auto. Ik heb er niets aan dat ik binnen een jaar de koppeling opgebrand heb, dit is iets anders voor een hobby auto.
     
  2. Dat ga ik nu zeker wel doen. Dank jullie wel :dance:
    Moet wel zeer binnenkort de remmen aanpakken :schater:


    Tijd zal het leren maar tot die tijd zal ik er een hoop plezier van hebben :mrgreen:
     
  3. Mooie waarden ! Kan je met 600 nm een beetje rijden of heb je vaak een klapperend dashboard ? Dat de hele auto stuitert zeg maar, en rijd je nu ook op octaan 102 of gewoon op 95 ? Veel plezier er iig mee, dat moet wel lukken!
     
  4. Valt best mee met het klapperen hij schuurt meer met twee wielen:schater:
    en dan grijpt de esp wel in ;)
    Dit is gewoon op 98 omdat ik dat in deze buurt heb.
     
  5. Ik denk dat dit met name te maken heeft wanneer en hoe het koppel vrij komt...
    Het koppel komt nu zeer geleidelijk vrij, er is ook beheerst mee te rijden.

    Het is jammer dat Bert het grafiekje niet heeft waar het echte onbenullige koppel op stond. Met dat koppel was het denk ik wel stuiteren geweest. :grin:

    Maar Bert, dit zijn hele mooie waardes.
     
  6. Als de weg slecht of nat is heb ik er last van met de rs, verder eigenlijk nooit, maar dat komt ook de pilot Super sport banden, met de st standaard had ik eigenlijk nooit wielslip. Dit koppel is wel onbenullig veel net een vrachtwaggel
     
  7. #347 Marco Morello, 3 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mei 2015
    Als dit al veel is.... Bert vertelde dat de auto bij een bepaalde tune nog veel meer koppel had....
    Uiteraard moet je met nat weer wat voorzichtiger rijden. Maar dat geldt eigenlijk wel voor elke auto.
     
  8. je bent dus officieel de ST met het meeste vermogen in de Benelux :)

    Toch iets unieks ;)
     
  9. Ze hebben de eerste keer dat ze hebben getest boven de 680Nm en dat was al bij ongeveer
    2000 toeren. Oftewel een diesel want bij de 4700 toeren zakte de turbo in.
    Maar nu is het anders opgezet en de koppel komt iets later maar geeft niet meteen alles.
    Prima te doseren zo en niet giftig op het gas wat zeer fijn is :thumbs:
    Want jha het is ook mn oma's boodschappenwagentje:schater:
     
  10. Uhm je moeders, (die oma is) boodschappenwagentje toch?
     
  11. Beet, het was niet de bedoeling om in herhaling te vallen, zeker niet, ik had het wat ongelukkig geformuleerd :oops:
    Ik verwonder mij meer om de waardes die je zijn opgegeven.

    Ik hoop, net als jij, dat ze ook op een andere dyno in de buurt komen, ik heb respect voor het werk wat jullie verzet hebben en dat jullie dat met ons deelden.

    Maar wat daar dan ook uitkomt, je hebt nu een beest van een :st: :rock:

    Genoeg gezegd, knallen met dat ding......

    Oja, probeer die smile eens van je smoel te halen tijdens het rijden :schater:
     
  12. Simon mag ik vragen waarom en waardoor je verbaast bent over de opgegeven waardes? Immers op de drijfstangen na, is het een blok met RS specs.
     
  13. #353 little viper, 4 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 mei 2015
    heeft stationpowerrr een grotere turbo?
    Dat kan mee de hoge waarden verklaren...

    @ stationpowerrr:

    Nu je project af is misschien even een lijstje posten met alle uitgevoerde mods?
    (motorisch en aandrijving)
    'T is maar een voorstel...
    Om het een beetje overzichtelijk te houden
     
  14. Nou jha oma klinkt leuker :baeh:


    Geef niet opzich het is een vrij land en mag het zeggen alleen telkens het zelfde zeggen of daarop uitkomen steekt.
    We komen er toch wel achter van ja het klopt of nee klopt niet.
    Afgelopen rollenbankdag was de rollenbank ook niet
    helemaal fijn iets met remmen aanlopen en computer gecrasht.
    Maar tot die tijd en na die tijd ook :lol: zal ik moeite hebben om die grijns van
    mijn gezicht te halen :baeh:


    Dat kan wel hoor.
    Dit zijn de aanpassingen die ik heb gedaan:

    Motoraanpassingen:

    Gen2 luchtfilter
    Inlaatbuis diameter 76mm
    RS Turbo K16
    Turbo controle klep
    2.5 big boost pipes
    RS Intercooler (Airtec)
    Plenum inlaat
    550cc Injectoren
    265LPH Brandstofpomp
    RS Nokkenassen
    Iridium bougies
    IPD bobines
    76mm complete uitlaatsysteem incl. Downpipe en sportkatalysator
    Golf 5 R32 luchtmassameter
    Oliekoeler


    Aandrijving/overbrenging:

    RS koppeling
    Quaife Sperdifferentieel


    Koeling:
    Aluminium radiateur 40mm dik
     
  15. Wat een meetwaarden :cool: :thumbs:
     
  16. Compressie is nog 9.0 op 1 waar een rs 8.5 op 1 compressie heeft, hierdoor zou die meer geblazen kunnen zijn. Simon rijd met maar 10pk meer en een hoop dezelfde aanpassingen, ik denk dat daarom de verwordering/bewondering er is
     
  17. Kanonne! Wat een waardes zeg!
    Wat een beest moet dat nu zijn zeg!
    Als ik de kans krijg, zou ik graag een keer mee willen rijden om te ervaren hoe het voelt!
     
  18. Op die manier. Als ik het wel heb, zit de motor van Lars zijn Mondeo wel op de compressie van een RS.
     
  19. Dat het blok zo goed als alle RS specs heeft weet ik, dat daarmee de waardes worden gehaald zoals opgegeven door de tuner kan ik dan ook nog wel snappen.
    Alleen (val ik weer in herhaling, sorry daarvoor) de tuner staat er om bekend er soms nog al een té rooskleurig verhaal van te maken.
    Daarom zou ik het van Bert ook tof vinden dat die bv bij Verhoeven een run laat doen.
    Ook al weet ik dat Verhoeven het de afgelopen keer verkl**t heeft door problemen met de bank en software.
    Ook moet ik eerlijk bekennen dat mijn RS ook nog niet op een andere Dyno bank heeft gestaan om de waardes te verifiëren :oops:

    Dat Bert bijna aan het aantal Pk's zit wat bij mij opgegeven is en met Nm en ver bovenuit gaat heb ik absoluut geen enkel probleem mee, ik ben bewust voor een performance tuning gegaan met waardes waarbij ik zeker weet dat het materiaal het allemaal nog aan kan en de RS super lekker blijft rijden en toch snel is.
    Met mijn specs had ik zo boven de 400Pk en 600Nm uit kunnen komen maar heb dat dus om bovenstaande redenen NIET gedaan.

    Nu graag weer :ontopic: in Bert zijn topic :thumbs:
     
  20. Simon, als jouw bevindingen zijn op basis van het verhaal van Vlugge Japie, dan is dat zeker geen goede basis. Ten eerste moet je zorgen dat je auto technisch perfect in orde is voordat je 'm laat tunen (wat dus niet zo was), als het dan ook nog zo goedkoop mogelijk moet en de tuners de kans niet geeft om te achterhalen of het aan hun tune lag, of aan wat anders in de auto, dan heb je in mijn beleving geen recht op klagen.

    Feit blijft wel dat zij een mooi stukje custom software hebben geschreven, temeer de ESP, de andere luchtmassameter etc. ook opnieuw geprogrammeerd moesten worden. Zijn niet veel tuners die dat kunnen.

    Daarbij over Verhoeven gesproken, het valt mij op dat de rollerbankmeetings aldaar in de koudere maanden worden gehouden. Is de boel ook een beetje voor de gek houden. ;).
     

Deel Deze Pagina