Als ik in de hogere versnellingen vanuit zo'n 2500 toeren plankgas geeft, gaat de turbodrukmeter over de helft op ongeveer één uur. Dit zag ik ook in youtube filmpjes toen de ST niet leverbaar was. Jouw meter gaat zeker een stukje verder maar zoals Vlugge Jaapie zegt zal dit bijna altijd bij tuning het geval zijn.
Mooie auto! Dat je turbodruk nu hoger is, is onvermijdelijk. De reden waarom er relatief zo eenvoudig zoveel meer vermogen uit een turbo blok te halen is, is het verhogen van de turbodruk. Hoeveel km. heb je er eigenlijk op staan nu? Moet zeggen dat je vrij snel aan de tuning gaat. En je hebt het over garantie, het lijkt me dat Ford een remapping ook een garantie ontbindende modificatie vindt. En zodra ze hem aan de computer hangen zien ze dat gelijk. Niet om het te vergallen, just sayin'. In tegendeel: veel plezier ermee.
Heb intussen antwoord gekregen van het remapping bedrijf, en ze vertelde me dat ik exact 1.4bar turbodruk heb nu en dat dit inderdaad volkomen normaal is, dus deze is weer gerust :p Wagen heeft nu iets meer dan 5000km, ze hadden me aangeraden om minstens 4000km te doen en dat het erna geen probleem was. Ford kan dit normaal gezien niet zien in de computer, enkel bij een software update zal deze overschreven worden en zal ik moeten terug gaan. Wat garantie betreft, wat niet weet niet deert :p en zolang ik stage 1 heb neemt het remapping bedrijf de volledige garantie over
owkee, bedankt voor de snelle reacties allemaal , moet wel zeggen: lang leven de wheelspin in 2de nu als je voluit gaat :p
ze zeggen 1.4 bar , maar de meter zegt toch echt bijna 1.8 !! ik heb bij mijn tuning aangegeven absoluut niet tot de max te willen. Mijn meter gaat met volgas ook echt tot 1.4, nooit richting dat rode gebied. En ja wielspin in zn 2 maar ook wel in zn 3 als je echt wil
Aan het filmpje te zien gaat de turbodruk tot 1,6 bar (waarschijnlijk overboost), daarna zou ie iets voorbij het 3e streepje (1,4 bar) moeten blijven staan als je volgas blijft geven. Moet geen probleem opleveren. De dealer zelf kan inderdaad niet zien of ie getuned is, maar bij twijfel wordt de ECU opgestuurd naar of van afstand uitgelezen door Ford Köln en dan hang je.
Ze hebben hun waarede nagekeken en hij geeft exact 1.4bar. Die wijzers worden ook gewoon electronisch gestuurd en is ook iets meer show dan exacte werkelijkheid blijkbaar. Dus de waardes die je afleest zijn dus niet 100% hetzelfde Ja dat kunnen we inderdaad doen dat opsturen, maar daar hoop ik dan op een goede service van de dealer die me de kans geeft om deze te resetten :p en aangezien ik stage 1 heb heeft Br-performance mijn 5jaar/100.000km garantie volledig overgenomen. Dus moest de motor toch in de soepdraaien ten gevolgen van de remapping heb ik daar men garantie nog
btw eReSke, heb inmiddels de juiste uitdraai doorgemaild gekregen, dus zal hem straks als ik thuis ben even posten
Hahaha dan ga ik daar mijn procent moeten gaan vragen :p Hou me op de hoogte van wat ze voor jouw kunne doen!
Krijg niet het gevoel dat de motor die piekdruk erg lekker vind. Maar het geluid vervormt natuurlijk bij het filmen en afspelen. Hoop dat je veel plezier van je kanon hebt Grafiekje zou inderdaad leuk zijn
Afgaande op wat het metertje laat zien, zou ik zeggen max 1 bar. De schaalverdeling is zoals in de MK2 RS tot 1.8 bar en de meter komt tot ongeveer één uur.
Dank je wel voor de grafiek. Ben zeker geen expert, maar ik vind t een mooie kromme. Wacht nog op reactie van hun...