Met tunen zou ik lekker wachten totdat de bekende Ford tunners met gegevens komen, maar hé wie ben ik
Nee, maar of de bekendheid van rica nou is die ze zelf voor ogen hebben, is (bij mij dan) maar de vraag....
Net wat Joost zegt: ik zou even wachten tot een van de bekende Ford tuners met iets (uit-ontwikkelds) op de proppen komt. Wie zou ik aanraden? Ik zit niet goed genoeg in het wereldje. Hurricane (Heerhugowaard) is goed, ben laatst met de ST bij Verhoeven (Harskamp) geweest en daar heb ik een zeer positieve indruk van. Dreamscience, Mountune, Code Red evt. als je naar de UK gaat kijken. Voel je vrij om aan te vullen/andere gedachten.
Waarom zou je de auto nu al willen tunen Eerst maar eens in het bezit komen van een Ecoboost lijkt me... Daarna kun je altijd kijken wat er wordt aangeboden. Dit zal in de loop van de tijd alleen maar meer worden en dan komen ook de bekendere spelers met software.
Zucht... Ik wil perse een Focus 2 Wagon rijden en dan met de sterkste benzinemotor. Deze heeft "slechts" 145 pk en ik kan dus alleen maar dromen van een 1.6 Ecoboost met 182 pk. Het blijft zowiezo bij dromen, want bij mij is de aanschaf van een auto (net als bij de meeste mensen) een priveaangelegenheid. Ben ik in de gelegenheid er op dit moment zelf een te kopen dan zou tuning niet eens bij me opkomen. Voor degenen die wél een 182 pk Ecoboost kunnen aanschaffen ( op wiens kosten dan ook) uiteraard heel veel rijplezier toegewenst. Arjan
zie wel dat ze alleen de 1.6 en 2.0 diesel hebben hoop voor die mensen dat het niet meer de psa motor is allebei liggen al in de focus 2 1.6 zijn de meeste niet heel erg blij mee maar 1.6 met 182pk is lekker peugeot heeft samen met bmw 1.6 met 150pk (komt nog 180 en 200pk) alleen de ketting kan al bij 15.000km vv worden ivm ratelen en versprongen van tijd tenzij de 1.6 ook psa motor is weet wel dat 1.6 zonder turbo 130pk lekker loopt flink trekkracht en lekker doortrekken met turbo trekt hij alltijd lekkerder
Wel of niet tunen is iets heel persoonlijks denk. Toen ik overstapte van de Mondeo MK4 voorzien van de bekende 2.0L 145 Pk, naar de ST 2.5L 225 Pk, ging er een wereld voor me open. Nog geen 4 maanden later viel de beslissing toch nog iets meer uit de 2.5L te halen vanwege het simpele feit dat de auto daar gewoon om vraagt Dat klinkt misschien merkwaardig omdat een ST standaard al erg rap is, maar het voelde als niet af. Nu weet ik dat er nog veel meer uit dat blok te halen is, daar zijn genoeg voorbeelden van, maar dat hoeft voor mij. De auto voelt lekker aan, reageert zoals je dat van een dergelijke motor mag verwachten, maar hoeft van mij niet tot de snelste ST's te behoren. Reden: te kostbaar, zeker omdat mijn rechter voet toch al te zwaar is Toch tunen dan zou ik toch, zoals ik al eerder heb aangegeven, wachten tot het moment dat de bekende Ford tuners met gegevens over de brug komen De Duratec en de Ecoboost motoren zijn van Ford en de Duratorq motoren zijn gemaakt in samenwerking met de PSA groep, althans voor zover ik weet
De vraag is waarom niet Nee maar het speelde bij mij toen ik zag dat een sprint van 0-100 meer dan 9 sec zou gaan duren. Deze gegevens bleken niet juist te zijn. Mag in juli nieuwe auto uitzoeken
Ik ken geen leasemaatschappij die dat toestaat, behalve als het om een door de fabriek aangewezen tuners, bv. AMG, Alpina en misschien zelfs Mountune. Deze bedrijven geven een officieel een en door de fabriek erkent garantie certificaat. Alle andere vormen van tuning moet je niet al te wereldkundig maken vrees ik
nee maar tunen is ook niet meer actueel. Ik lees nu dat 0-100 in 8,0sec gaat (ford website). Dat is al stukken beter dan de 9,2sec die op direct-lease staan.
Volkswagens zijn nu bij de dealers ook van ABT software te voorzien en dan behoud je het recht op fabrieksgarantie. Alleen kunnen leasemaatschappijen nog een behoorlijke toeslag op de leaseprijs gooien vanwege chippen, dat kan het minder interessant maken. Klopt, maar de gemiddelde dealer kan dit echt niet.