Aangezien ik geen voorruitverwarming heb ben ik op zoek naar een alternatief. Nu zag ik dit bij de Gamma. Heeft iemand hier op het forum deze ook of er enige ervaring mee? http://www.pro-user.com/categories/window-heater/
Als ik zo die foto bekijkt,zal die van uit de midden of zij kant moeten gaan,draaien om alles te ontdooien. http://www.pro-user.com/typo3temp/pics/3c153832b7.jpg Spuitbusje en krabber lijken mij sneller te werken. Je zal zekers met draaiende motor moeten wachten voor ontdooiing,trekt toch 100 watt van je accu. Maar goed ervaring heb ik niet,ermede,heb ruit ontdooiing standaard.
Maar in de omschrijving staat het volgende: Build-in rechargeable 7Ah lead acid battery Working time from full power up to 50 minutes 5V USB Outlet for charging additional devices Dus je zou denken dat dat ding 50 minuten zelfstandig kan blazen voordat je de accu thuis of op het werk weer moet opladen. Zelf gebruik ik een isolatiematje op de ruit en een krabber voor wat kleine stukjes.
Zelfstandig zou je dat idd denken Maar je kan het eventueel wel aansluiten op de aansteker (mits die continu spanning heeft)
Heb zo'n ding wel eens geprobeerd en kan je vertellen dat dat echt kansloos is. De capaciteit van de eigen accu is dermate laag dat er (na een koude nacht in de auto) 's ochtends weinig te ontdooien valt. Daarbij zijn zowel het verwarmings element en de blower die erin zitten aan de zwakke kant. Als hij een cm of 10 van de voorruit af staat wordt er en stukje van 15 bij 15cm ontdooit (wat vervolgens weer gewoon dicht vriest omdat de accu van dat ding het voortijdig opgegeven heeft). Mijn advies: niet kopen en doe wat leuks van het geld.
Gezien jullie reacties lijkt het me vestandig om het niet te kopen. De accu zou het misschien wel aankunnen maar de tijd die je eraan kwijt ben loont dan niet. Ruitenontdooier gebruik ik niet omdat dit bereslecht is voor de rubbers. Hou het maar bij m'n matje dan. Jongens nog bedankt voor jullie reactie.
Ik heb die van de Gama gehad voor in de bedrijfswagen, buiten het feit dat hij €69,- kost, werkt hij dus ook niet. Eerst netjes de accu thuis opgeladen met het 230v snoer, daarna volgens beschrijving ingesteld, hij zou 20 min. gaan blazen, kom ik dus 's ochtends in de Caddy.....damn, echt koud, en nog moeten krabben....blijkt de accu die erin zit, dus geen 20 min te kunnen blazen, of hij loopt leeg door de kou, in beide gevallen dus bagger, dus die is weer terug naar de winkel gegaan en geld retour
Elektrisch kacheltje kopen en een verlengsnoer naar de auto en dan de stekker achter een tijd schakelaar
dat werkt alleen als je de auto in een garage kan zetten anders loopt er een verrekte lange kabel van het huis naar de auto en bovendien moeten er dat 2 ruiten een klein beetje open staan om de kabel door te voeren waardoor het dus weer koud word.
flesje glassex en paar doekjes in auto leggen werkt het beste en is het goedkoopste keer de voorruit met ruitenreiniger goed schoonmaken en ontwasming is stukke beter niet met een je hand schoonvegen de ruit komt er vet op en wordt later alleen maar erger wil je nog beter van af zijn dan koop een auto met voorruitverwarming (dat wordt namelijk wel mijn volgende auto mee uitgerust)
op conrad verkopen ze zelf http://www1.conrad.nl/scripts/wgate...aufriss_area=0330001&~cookies=1&scrwidth=1920 denk niet dat het super is maar beter dan wat je eerst wou je moet wel weten als je de voorruit te snel en te ver verwarmd kan het spontaan kapot klappen
Ik gebruik al jaren ruitontdooier, elke ochtend bij bevroren ruiten. Wat zou ik dan aan mijn rubbers moeten zien? Ik zie geen uitdroging of aantasting oid. Volgens mij valt het dus allemaal wel mee, ik vind ruitontdooier icm voorruitverwarming ideaal. Sinds ik bij de vorige focus de hele voorruit heb bekrast met een krabber, krab ik niet meer.
mwa, bus van de zaak laat ik gewoon uur stationair lopen in de focus heb ik voorruitverwarming toen ik um kocht wist ik overigens niet dat het erop zat, kwam er pas achter toen er ijs op het raam lag
Hoop ik niet dat je bus van de zaak een diesel is, het is namelijk super slecht om een diesel stationair warm te laten draaien.