Die bij bougies... is circa 180euro met montage. Ze moeten ook soort van verlijmd worden werd mij gezegd. + voor dat geld wil je niet zelf lopen klote
Als je het echt goed wil doen is het nog een aardig werk. Je kan er niet al te goed bij. Daarnaast is het zeer belangrijk om de boringen van de cilinderkop waar de doppen in zitten goed te reinigen en de nieuwe doppen te monteren met de juiste (vloeibare) afdichting. Als je dit niet doet zal het onherroepelijk weer gaan lekken. Daarnaast is het belangrijk om ook de bougies te vervangen als dit nog niet gebeurd is. Wanneer er eenmaal water tussen de bougies heeft gestaan waardoor de vriespluggen door rotten is de kans groot dat ook de bougies zijn vastgeroest. Het is in dergelijke gevallen niet ongewoon dat de bougies tijdens het verwijderen afbreken en de cilinderkop verwijderd moet worden om deze uit te kunnen boren.
Heb ook een Volvo dekkap besteld, na afkitten van de ruitensproeiers (zekerteweten 100% dicht nu) na de zware regenbui van afgelopen nacht toch weer water in de bougie goot. Maar niet tussen de bougies gelopen. Kennelijk loopt er toch water vanaf de paravan op het motorblok. Nadat de Focus vorige week weer ging stotteren na een regenbui, bleek bougie 3 en 4 onderwater te staan. Na droogmaken en inspuiten nog steeds licht stotteren tijdens optrekken, dus ws heeft de bobine een tik gehad. Heb nu een nieuwe bobine gemonteerd, kabels en bougies waren pas nieuw. Rijd weer als een zonnetje, maar toch de auto maar even binnen gezet in afwachting van de afdekkap.
Ik heb ook net de kap besteld voor me focus koste me €29,28 incl btw. StephenV FoFo 1.6 benzine 100pk 2006
Wou ik vanavond hieraan beginnen. Zie ik dat ik in mijn motor de bevestigingsgaten mis. Is dit op te lossen? Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Wat is je moter inhoud? Deze doet het namelijk alleen voor de 1.6 benzine motoren. Moet namelijk zeggen dat bij jou het er net ff anders uit ziet als onder mijn eigen moterkap StephenV FoFo 1.6 benzine 100pk 2006
Je hebt de 115 PK 1.6 Duratec TI-VCT. Op dit type motor past de Volvo afdekkap niet omdat dit type motor zoals je zelf al hebt ontdekt geen bevestigingspunten heeft voor de afdekkap. Dit is ook niet eenvoudig op te lossen.
Oeh dat is vervelend. Nu heb ik een volvo kap plus 4 schroeven en kopervet over. Iemand interesse? Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Goed dat ik dit nu lees.. stond bij mij ook op de wish list maar ik heb ook een ti-vct, dus dat wordt 'm niet
Ik heb het probleem jaren geleden ook gehad, ik heb toen zelf een kap erboven gemaakt van traanplaat. Zeker niet mooier, maar wel goedkoper. Parafan gekit aan het raam. Nooit meer problemen gehad. Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk
Ik heb toen der tijd een isolatiekap gekocht voor onder de motorkap. Hiermee was het probleem ook opgelost
Ik heb vandaag de ANWB bij mijn Ford Focus 1.6 wagon uit 2006 gehad, waarbij de conclusie was dat er vocht bij de bougies kwam en ik daardoor motor management problemen had. Ik heb dus vandaag de betreffende plaat besteld en ga die plaatsen als het binnen is. Alleen een vraagje nog, zou ik nu preventief de bobine etc moeten vervangen? Ik heb nog wel het idee dat de auto niet vloeiend doortrekt namelijk. Kan dat een bobine (kabels)/bougies probleem zijn?
Misschien is het ook slim om nieuwe ruitensproeiers te (laten) plaatsen met een rubberen afdichtring. Of je huidige ruitensproeiers kitten. Daar komt de meeste van je vocht probleem vandaan namelijk StephenV FoFo 1.6 benzine 100pk 2006
OK, bedankt voor de tips! Is het nog de moeite om de ontstekingslijn preventief te vervangen? Dus bougies, bougiekabels en bobine?