XR5Turbo is verkocht!

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Chris van S., 3 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zo Chris, nu heb jij ook de zwarte staal-look ;)

    Rijd stukken beter :P
     
  2. Helemaal mee eens ;)

    Dat staal staat echt superruig Chris :rock:
     
  3. staat strak wel verkeerde moeren!!!!
     
  4. Staat hem niet verkeerd voor de winter! Maaaarrrr wat zie ik heb jij nog geen xenon!! Foei!!! haha ;)

    Als je denkt dat jou auto vies is dan moet je die van mij eens zien pffffieeuw!
     
  5. Sietze , Chris is er 1 van de gele lampen generatie :mrgreen:
     
  6. Xenon 3000k is de oplossing dan toch?
     
  7. :schater:
     
  8. Ik ben anti xenon!
     
  9. Nog een bepaalde reden voor? ;)
     
  10. ziet er nog niet eens zo heel erg slecht uit chris! Wel leuk dat je een vergelijkingstest hebt gedaan, weet je meteen dat het een goede investering is ;)
     
  11. Omdat je het direct vraagt Barry;

    - 1. Ik ben geen voorstander van de achteraf inbouw kits voor xenon. Als het moet, zou ik liever origineel af fabriek xenon willen.
    - 2. Ben nog steeds niet overtuigd dat xenon net zo betrouwbaar is als old-skool H7 lampjes. Heb veel te veel defecten van xenon gezien en beschamend hoge garage rekeningen moeten factureren hiervoor.
    - 3. Geel licht is heerlijk rustig aan je ogen om mee te rijden.

    @Sietze; ik heb al sinds november mijn auto niet gewassen. Alleen afgespoten (alleen water, geen shampoo) wat met de dubbele waxlaag een geweldige resultaat geeft.
     
  12. Moet wel zeggen dat het contrast met geel licht een stuk beter is. Zicht vind ik van xenon wel beter maar kan me wel vinden in je argumenten :P
     
  13. Niet mooi maar wel heel nuttig met dit weer. Ik krijg echt de balen van al die sneeuw en gladheid met mijn (te brede) zomerbanden.
     
  14. Vandaag eindelijk een wat langere afstand kunnen rijden met de 16" wintersloffen.
    Buiten het feit dat de winterbanden echt meer grip geven op gladde stukken, ben ik verbaasd hoe geweldig lekker de 16" wielen rijden.

    Winterbanden van zichzelf zijn soepelere banden dan zomerbanden. Dus dat brengt al een stukje meer vering. Niet alleen het verschil van 18" naar 16" brengt meer comfort, maar is echt een wereld van verschil.
    De auto lijkt veel wendbaarder, soepeler en voelt op de rechtelijn zo glad als een aal.
    Is ook niet zo gek; want met de 16" wielen hoeft de auto minder zijn best te doen om die rond te laten draaien.
    Kwa bochtenweg verliest de auto wel iets kwa scherpte, omdat de band minder plat is. Maar het verschil kwa scherpte is minimaal en daardoor bovenverwachting goed. Wellicht komt dat omdat de auto wat wendbaarder is geworden en omdat de ST een zeer direct stuurhuis heeft.

    Eigenlijk ben ik altijd al een fan geweest van deze setup; auto met een steengoed sportonderstel en kleine wieltjes met A-merk "balon-banden".
    Het onderstel zorgt voor het bochtenwerk met A-kwaliteit rubber. En de balonwerking van de band zorgt voor het comfort. Wat mij betreft mogen er ook 16" zomerbanden op mijn auto komen.... Het is dat die 18" wielen er zo gaaf uitzien.
    Totdat het weer boven de 7 graden word ben ik een tevreden rijder. Kan mij wel verder vermaken. En voordat ik commentaar krijg; ik "vermaak" mij alleen wanneer het veilig is. ;)

    Conclusie: Winterbanden op de ST, had ik het maar eerder gedaan!
     
  15. Let ook eens op de acceleratie.... met kleinere (vaak lichtere) wielen is je acceleratie echt stukken beter..

    Het verend gewicht is een stuk lager, dus ook een betere handling van de auto.

    Het klopt allemaal wat je zegt!! :D niet voor niets dat circuit auto's niet op 22 inch wielen rijden maar op 16 of 17 inch....
     
  16. Absoluut een feit Jaap. Jouw opmerking over de acceleratie vergeet ik nog als fact bij mijn "favo setup" te zetten ;)
    En over het onafgeveerd gewicht had ik niet eens nagedacht. :thumbup:

    De looks van grotere wielen zijn uiteraard super. Maar de wielen zijn vele malen zwaarder en de banden slijten vele malen sneller.
     
  17. I.i.g. 1 :st: rijder die "verstandig" is. ;) :thumbs:

    Maar ff de knuppel in het hoenderhok; ik weet dat over smaak niet valt te twisten, maar meen je het serieus dat je kale stalen velgen mooi vind staan onder een auto, laat staan je :st:?

    Vind het persoonlijk een beetje jammer. Zomers mooie wielen eronder en s`winters van die zwarte gaten onder je auto. Maar goed ieder zijn ding.;)

    Verder lees ik hier dat jullie :st: rijders niet tevreden zijn met Conti zomerbanden. Dan ben ik wel benieuwd over welk type jullie het hebben? Daar ik zelf wel gecharmeerd ben van Conti en met name de premiumcontact en sportcontact. De Eco contact is idd wel slecht.
     
  18. Ik vind zwarte stalen velgen in de winter wel wat hebben.
     
  19. Mooi zijn de 18" zomerwielen, zeker als de auto er mooi gepoetst bij staat.
    Ruig zijn de stalen wielen, zeker als de auto flink vuil is door al het zout.
    Dus nee, vind de stalen wielen ook niet mooi staan, maar wel lekker ruig op 1 of andere manier. En om eerlijk te zijn. Een mooi origineel 16" LM wiel dat ik wel mooi vind passen onder een ST heb ik nog niet gezien. Dus dan nog liever een stalen wiel. :lol:
    Begrijp me niet verkeerd 16" wielen kunnen wel mooi staan onder een standaard Focus. ;)

    Volgens mij zijn het de sportcontacten van Continental die standaard worden gemonteerd op de ST.
    Die conti banden zijn met name op grotere wielen (17"/18") echt slecht.
    En dan niet alleen op een Focus. Ik heb ook slechte ervaringen bij andere automerken met conti banden op grotere wielen.

    - Op grote wielen slijten de conti's aanzienlijk sneller. Concurrenten rijden het dubbele aantal kilometers.
    - Conti's worden sneller onrond, cuppen en maken daardoor onprettig bandengeluid.
    - De grip van de conti banden zijn niet zo goed als de band van de concurrenten. Met name als de band al wat ouder is.

    Door deze feiten ben ik geen fan van Conti banden.
    Al is het zo dat de grotere wielmaten banden echt op kunnen vreten.
    En de banden moeten meer grip hebben, stiller zijn omdat de auto's zelf ook stiller worden, weinig rolweerstand ivm brandstof besparing en slijtvast zijn. Allemaal factoren wat de ene fabrikant beter onder de knie heeft als de andere. En met een kleinere inchmaat zijn deze factoren gemakkelijker in de hand te houden.
    Met kleinere maten (15"/16") heb ik meer normale ervaringen. En is conti wel een A-merk. Dus wellicht dat in deze jouw bevindingen haaks staan op die van "ons" als ST rijders. ;)
     
  20. Bij diverse bandencentra in het verleden te horen gekregen dat Conti's niet goed zijn. Ook zelf daar ervaringen mee gehad. Sinds die tijd voor mij geen Conti's meer. Maar of dat ook voor de huidige generatie Conti's geldt, of voor bepaalde typen Conti's?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina