Hallo allemaal,
Geboren en getogen Zwollenaar hier, nu woonachtig in Wezep.
39, Microsoft developer, getrouwd, 2 kinderen (J10, bijna 11, M4,5).
Sinds een week bezitter van een 2013 Focus ST-3 wagon met 164.000 km op de teller.
Hiervoor reed ik een verstandige 2011 Hyundai i40 wagon, weggedaan met 217.000 km en was klaar met het gezapige van de 1.6 GDI.
Voor de jongste hebben we de ruimte van de i40 ook niet noodzakelijk meer nodig dus het was tijd voor een speeltje waar we ook mee op vakantie kunnen.
De laatste keer dat ik een leuk auto van mezelf heb gehad was in 2008, toen ik voor het laatst in mn donkergroene 1998 Nissan Primera P11 reed die was omgebouwd tot circuitwagen. 104 rondjes Nordschleife mee gedaan, tientallen rondjes Zandvoort, wat trackdays in Engeland en een circuitdag op de Hungaroring. Mooie herinneringen en mooie tijden.
Nu dus deze toffe ST3 om ook weer een klein beetje wat klusjes aan te doen. Binnenkort rijd ik met deze zn eerste rondje Nordschleife voor old times sake.
Plannen:
- detailing beurt
- sound symposer delete
- Turbosmart Kompact Duo bov (vacuum via de symposer delete)
- middendemper eruit
- Green vervangingsfilter (geen open lucht filter)
- shifter bushings
- Heko windschermen
En dan is het wel ff prima voorlopig.
Verder hier een greep uit de highlights van mijn autobezit, zowel prive als zakelijke lease:
- 1994 Nissan Sunny 1.4 (eerste eigen auto ooit)
- 1992 Nissan Micra 1.0 (gekste dingen doen maar nooit stuk gaan)
- 1998 Nissan Primera 2.0 met SR20 NeoVVL engine swap, BC Racing schroefset, Skyline R34 remmen, en een modlijst te lang om uit te schrijven)
- 2022 Kia Ceed 1.4 T-GDI wagon GT-line in het blauw
- deze 2013 Focus ST3 wagon
Leuke aan de ST3 wagon is dat je deze eigenlijk nooit in het wild tegenkomt, althans, ik kan het me niet herinneren.
Wie weet tot op een meeting, vroeger in mn twintiger jaren liep er veel af incl de 402events, tegenwoordig liggen de prioriteiten iets anders.
Geboren en getogen Zwollenaar hier, nu woonachtig in Wezep.
39, Microsoft developer, getrouwd, 2 kinderen (J10, bijna 11, M4,5).
Sinds een week bezitter van een 2013 Focus ST-3 wagon met 164.000 km op de teller.
Hiervoor reed ik een verstandige 2011 Hyundai i40 wagon, weggedaan met 217.000 km en was klaar met het gezapige van de 1.6 GDI.
Voor de jongste hebben we de ruimte van de i40 ook niet noodzakelijk meer nodig dus het was tijd voor een speeltje waar we ook mee op vakantie kunnen.
De laatste keer dat ik een leuk auto van mezelf heb gehad was in 2008, toen ik voor het laatst in mn donkergroene 1998 Nissan Primera P11 reed die was omgebouwd tot circuitwagen. 104 rondjes Nordschleife mee gedaan, tientallen rondjes Zandvoort, wat trackdays in Engeland en een circuitdag op de Hungaroring. Mooie herinneringen en mooie tijden.
Nu dus deze toffe ST3 om ook weer een klein beetje wat klusjes aan te doen. Binnenkort rijd ik met deze zn eerste rondje Nordschleife voor old times sake.
Plannen:
- detailing beurt
- sound symposer delete
- Turbosmart Kompact Duo bov (vacuum via de symposer delete)
- middendemper eruit
- Green vervangingsfilter (geen open lucht filter)
- shifter bushings
- Heko windschermen
En dan is het wel ff prima voorlopig.
Verder hier een greep uit de highlights van mijn autobezit, zowel prive als zakelijke lease:
- 1994 Nissan Sunny 1.4 (eerste eigen auto ooit)
- 1992 Nissan Micra 1.0 (gekste dingen doen maar nooit stuk gaan)
- 1998 Nissan Primera 2.0 met SR20 NeoVVL engine swap, BC Racing schroefset, Skyline R34 remmen, en een modlijst te lang om uit te schrijven)
- 2022 Kia Ceed 1.4 T-GDI wagon GT-line in het blauw
- deze 2013 Focus ST3 wagon
Leuke aan de ST3 wagon is dat je deze eigenlijk nooit in het wild tegenkomt, althans, ik kan het me niet herinneren.
Wie weet tot op een meeting, vroeger in mn twintiger jaren liep er veel af incl de 402events, tegenwoordig liggen de prioriteiten iets anders.
Lensent bij de gezelligste Focus Club van NL.
- MK3 -
station wagon.