1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwiers: Bedankt voor alles!

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door R.Zwiers, 4 apr 2017.

Tags:
  1. Zou m dan in een even dood hoekje proberen te plaatsen.

    Klikt erg al n trekker:schater:
     
  2. Haha echt he zon lekker oude john deer.
    Ik zal ff een bochtje maken en dan mirgen nog eens proberen met de map sensor in een dode hoek
     
  3. Ja de mapsensor heeft bij een scorpio brf en brg zelfs een apart potje met een leidingkje naar de inlaat om de hele boel wat te dempen, allicht bij een focus ook?
     
  4. Zo nou even provisorisch de boel om gewisseld.
    [​IMG]

    De map sensor komt nu op t bochtje in de aansluiting. Deze gewoon even uitgeboord tot 12mm.
    De vaccuum slang komt op de tule. Hier wil ik nog ff een bochtje voor halen zodat die weer mooi in positie komt van de vaccuum slang. In het gat waar eerst de map sensor zat even 3/8 gasdraad getapt zodat daar een makkelijke aansluiting zit nu.
    Weet nog niet of dit vandaag nog gemonteerd wordt, anders morgen maar weer eens proberen. Ben benieuwd of dit nu de oplossing is.
     
  5. Zo maar dan.
    [​IMG]
    Direct ook even vloeibare pakking tussen de adapter plaat en de pakkingen. Om zeker te zijn dat die geen valse lucht trekt
     
  6. Jaja vandaag poging 2

    [​IMG]
    Ik wordt er al handig is haha. Hij zat er zo op.
    En hij liep! En netjes ook geen gedoe. Even een rondje gereden en alles lijkt in orde. Dus kon ik bezig met de boel netjes aan te sluiten.

    [​IMG]
    Buis gemaakt voor het lucht filter.
    [​IMG]
    Ook de rode vaccuum slangen geïnstalleerd. Tijdens het eerste ritje, toen alles nog een beetje zo zo vast zat sprong de auto op het laatst opeens in noodloop. Ik vermoed dat dit te doen had met slangen die niet goed vast zaten. Want nu alles netjes in aangesloten lijkt alles goed.
    [​IMG]
    Voor het fuel rail een aluminium beugeltje gemaakt.
    [​IMG]
    Ziet het er zo uit. Best gaaf al zeg ik het zelf.
    [​IMG]
    Als laatst nog even vlug een beugeltje gemaakt voor de dipstick. Het werd al donker dus morgen misschien nog even beetje mooier maken, Maar het doet zijn werk.

    Filmpje!

    Qua performance.
    Ik heb er een stukkie mee gereden. Goed warm laten lopen en toen eens flink op zn staart getrapt.
    Het lijkt mij dat hij beter door trekt van 3000 tot 5500. Hij begint meer te trekken bij de 3000, eerst was dit pas na de 3500. Ook lijkt het of die na de 4500 nog een keer extra door trekt tot de 5500. Tis natuurlijk gevoel. Maar heb toch redelijk veel sportief gereden met dat originele spruitstuk dus denk dat ik wel een verschil kan voelen.
    Dinsdag misschien nog maar eens naar die dyno..

    Nog even iets anders.
    Na dat ik de olie heb gewisseld een maand terug hoor ik mn auto tikken. t lijkt wel bij het linker voorwiel ongeveer weg te komen. Als ik gas geef bij het rijden dat hoor je de tik beter. Als je op de cruise controle rijd dan hoor je hem eigenlijk niet. Dus alleen onder zwaardere belasting. Bij koude motor is het iets meer aanwezig dan bij warme motor maar bij bijde hoor je het.
    Ik heb er gewoon 5w30(coldax (?)) in gegooid en een nieuw bosch olie filter.
    Op het papiertje van de vorige garage stond dat ze dr 5w40 in gooide. Zou dat het misschien zijn? Vind dit niet lekker klinken namelijk.
     
    gerardTDCI en Tigershark vinden dit leuk.
  7. Voor de goeie orde linkervoorwiel, welke is dat bij jou? Bestuurderskant of passagierskant? En dat ratelen, is dat toeren afhankelijk?
     
  8. Linker voorwiel zie ik vanaf de bestuurders stoel. En ja ratelen is toeren afhankelijk. Misschien dat t wel gewoon de kleppen zijn wat een bekend verhaal is bij de focus?
     
  9. Oke bestuurderszijde (zoals het hoort)... Daar zit niet zoveel, behalve een versnellingsbak.
    Dat ratelen ontstaat dat alleen wanneer de auto rijdt of ook bij stationair draaien en stil staan?
     
  10. Stationair hoor je het ook zachtjes. Ook wanneer die stil staat
     
  11. Ben weer bezig geweest.
    Gister de kat gelast voor de apk.
    [​IMG]
    Daarnaast bezig geweest met het afronden van mn inlaat. Beetje de ruwe randjes afwerken.
    Ook hoorde ik nog iets sissen/zuigen als de motor draaide, bleek dat die wel valse lucht zoog bij een aansluiting waar eerst de stationair klep zat.
    Dus eerst dat maar even oplossen.
    [​IMG] [​IMG]
    Draad getapt 3/8 gas. En een plug dr in.
    [​IMG]
    Om er zeker van te zijn nog 1 pakking geknipt voor een 100% afsluiting en een laagje vloeibare pakking de tussen. Omdat ik toch bezig was ook even de boutjes van de adapter plaat wat verder verzinkt. En een pakking tussen de adapter plaat en het gasklephuis. Nou moet dit toch wel dicht zitten.

    Daarnaast de buis nog een beetje netter afgezaagd.
    [​IMG]
    Ik zag dat die namelijk nog al een stuk in die silicone slang wat niet zo netjes was.
    [​IMG]
    Het bochtje voor de sensor nog een beetje bij gewerkt en een kleurtje gespoten. Uit eindelijk wil ik het hele inlaat die grijs/zilveren kleur gaan spuiten. Maar heb even geen zin weer alles dr af te halen haha.

    Morgen maar even installeren en kijken of je dr nog wat aan merkt dat die geen valse lucht trekt.
     
    focusfanrossum, FoCuS_1600 en Tigershark vinden dit leuk.
  12. #212 R.Zwiers, 4 sep 2018
    Laatst bewerkt: 4 sep 2018
    Vandaag doe boel weer geïnstalleerd.
    [​IMG]

    Nu is die bijna klaar (voor nu) Ergens deze week de laatste vaccuum slangen nog vervangen voor rode.
    Maar het ziet er nu toch al wel erg netjes uit. En een maat van me zei, je auto klinkt nu wel als een dikke 2 liter motor haha.
    [​IMG]
    Ik wil toch wel erg graag nu een groter gasklephuis er op bouwen en het spruitstuk spuiten...

    Even een rondje gemaakt en wat zie ik.
    [​IMG]
    Hij stuurt het gasklephuis dus niet verder open dan 79.2%. Wat volgens mij betekend dat er gewoon niet meer brandstof kan worden toegevoerd op de standaard Ecu. Wat volgens mij betekend dat wanneer ik hem laat re-mappen deze waarde hopelijk weer naar 100% gestuurd kan worden en er dan dus best wat vermogen me kan winnen.
     
  13. Zoo ongeacht de regen en de strijd met de dakgoot vandaag toch nog een leuk pakketje binnen gekregen.
    [​IMG]
    Nog meer slangen voor onder de motorkap en een stel goede klemmen voor mn inlaat.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Beter dan die dunne slangen klemmen.
    [

    Als je goed luisterd kan je het zware brommen goed horen nu. Ooh en dat getik dat zou wel gewoon aan de olie liggen. Volgend verlof gooi ik er gewoon weer castol 5w40 in.

    Morgen nog even de laatste rode slangen installeren...
     
  14. Zo vandaag weer 2 leuke pakketjes pakketjes binnen gekregen.
    [​IMG] [​IMG]
    Zwarte zij knippers en een rood kleppendeksel filtertje, want vond die zwarte niet passen bij de rest.
    [​IMG]
    Eerst was het zo,
    [​IMG]
    En nu zo.
    [​IMG]
    Ik vind het super staan, en het zijn gewoon de originele gloeilampies als knippers dus geen gedoe met hyper knippers.
    Staat erg goed bij die zwarte koplampen. Nu nog een keer zwarte achter lampen

    En vandaag (voor nu ) onder de motorkap de laatste hand gelegd.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Even het filtertje pas gemaakt.
    [​IMG]
    Ziet het er zo uit voor nu.
    [​IMG]
    Tank ontluchting rood. Vaccuum slang rood. carter ontluchting rood naar de catch can en dan rood naar mn inlaat.
    Ik ben er erg tevreden over. Wat vinden jullie :D
     
  15. ik vind het er wel gaaf uit zien hoor, respect voor al je werk :thumbs:
     
    Tigershark en R.Zwiers vinden dit leuk.
  16. Zo jammer dat je er niks van ziet, normaal gesproken. :grin:

    Als dat ratelen door de olie komt, misschien dan niet wachten tot de volgende beurt?
    Aan de andere kant de Focus 2.2 1.6 16v van mijn neefje ratelt ook en houdt het al dik 200.000km vol.

    Maaruh, ik wil wel een filmpje zien waarbij er wat gas gegeven wordt, zodat we het geluid goed kunnen horen. Bromt de auto niet erg luid bij normaal rijden?
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  17. Dank u mannen. Wordt toch een leuk autootje zo.

    Ja ik wil volgend verlof de auto eens voor een grote beurt laten gaan, en dan maar vragen of ze dr anders weer 5w40 in willen gooien. Anders doe ik dat zelf.

    Haha ja dat zou kunnen maar in zn vrij en stilstaand revt de motor wel leuk en fel maar tis niet echt een voorbeeld van hoe het klinkt in de auto. Zou ik eens moeten filmen als ik dr in zit.

    De auto is gewoon stil. Alleen boven de 3400-3500 toeren begint die echt te brullen. Ik zou eens proberen een filmpje te maken
     
  18. Vandaag maar weer eens wat aan de looks gedaan. Aangezien ik nog steeds thuis ben.
    Remklauwen voor en als voorbereiding voor achter rood geverfd met Raid Hp 2 comp verf.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Alles gedemonteerd ( oke alleen voor) om het goed schoon te maken.
    [​IMG]
    Toen kon het klieder werk beginnen. Door dat t 2 componenten verf is moet je wel redelijk door werken omdat t snel droogt en snel stroperig wordt.
    [​IMG]
    De boel nog even afplakken.
    [​IMG]
    En dan ziet het er zo ongeveer uit.
    [​IMG]
    [​IMG]
    En ja ik weet dat t ook de remblokken een beetje zijn mee geverfd. Maar die moeten toch vervangen worden dus dat maakte me niet uit.
    [​IMG]

    Nu is het nog aan het uit harden. Morgen de wielen dr weer op. Ben benieuwd hoe het staat.
    Heb nog wel een foto maar je ziet de kleur niet zo goed.
    [​IMG] `
    Morgen wel even een eind plaatje.
     
    gerardTDCI en John_mk2_RS vinden dit leuk.
  19. Hier n fototje vn dezelfde kleur met raidhp rood klauwen 20160904_160148.jpg
     
  20. Dat ziet er zeker wel tof uit. Ben benieuwd hoe het bij mijne staat. Die heeft al wat andere looks.

    Maar laat t even goed uit harden want tos koud geweest vanacht wat niet echt goed uit hard dus denk dat ik ze de hele dag nog even uit laat harden
     

Deel Deze Pagina