Tourrit “in het Zuiden” en meeting

bij Van Mossel Ford Breda

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwiers: Olie temp meter

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door R.Zwiers, 3 okt 2019.

  1. Goed bezig :thumbup: blijft een geweldig auto. Thermostaat is idd ff pielen had die bij mijn Fiesta toen ook vervangen.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  2. goed bezig en die ruimte bij Sjoerd is natuurlijk heerlijk om te klussen :thumbs:
     
    R.Zwiers en Thieske vinden dit leuk.
  3. Waar zit dat brandstoffilter bij de ST150?
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  4. Marco,
    deze zit aan de bestuurderskant vlak voor de tank in een soort holte. Is een snelkoppelingssysteem.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  5. Thnx. Bij de Focus zit er dus geen.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  6. Misschien iets om volgend jaar een meeting te doen, evt met barbeque?
     
  7. Vandaag bezig geweest, voor en achter remklauwen schoonmaken voor ze geverfd worden met rode hammarite.
    Tevens na t verven worden de achter remmen vervangen.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Zuiger terug draaien met passend gereedschap...
    [​IMG]
    Voor was alles al lekker gangbaar. Dat scheelt weer.
    [​IMG] [​IMG]
    Zadels ook schoon geboend.
    [​IMG]
    Morgen maar een likje verf dr op.
     
  8. Nice!!
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  9. Vandaag verder met de klauwen.
    [​IMG]
    Veren van voor antraciet grijs.
    [​IMG]
    Eerste laag gedaan, later de dag de 2de laag gedaan. Morgen de 3de laag met 4de.
    Opzich dekt t wel mooi, heb t idee dat die speciale remklauw verf wel wat beter dekte. die dekte al in 2 keer volledig.
    Maar ja nu heb je geen tijdsdruk met opdrogende 2k verf.
    [​IMG]
    Ook zag ik bij Sjoerd op de brug dat de voor grill niet helemaal mooi strak zat. Zag daar dat de windvanger voor de radiator scheef zat, en dat die op een of andere manier te ver uitstak waardoor de grill niet mooi kon zitten.
    Dus maar wat afgeschuurd, nu past t weer mooi strak in elkaar.
    Direct de grill weer mooi strak pas gemaakt. Het originele klik systeem vind ik niet echt top. Daarom maar wat m3 tape dr tussen zodat die goed in de clips blijft zitten.
    [​IMG] [​IMG]
    En de bedrading van de 2de lambda sonde even beschermd.
    [​IMG]
    Ook las ik rond dat de schakelarm van de versnellingsbak te strak kan zitten. Dat maar eens gecontroleerd. Maar bij mij zat het gelukkig niet zo strak. Misschien zit t wel te los.. Maarja hij schakelt in ieder geval netjes. Op de sloop maar eens kijken of ik zon arm kan vinden die strakker is.
    [​IMG]
    Was hem voor nu.
     
    uwbuurman, Thiemo en gerardTDCI vinden dit leuk.
  10. lekker bezig :rock:
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  11. Erg gaaf hoor maar je moet wel ff een pagina maken in mijn ford hoor. Hoe ik niet meer na je fiesta te zoeken

    Ik wil ook nog een keer die textar schijven gaan proberen
    Maar wil eigenlijk op de fiesta st170 remmen zetten (grotere schijven)
    Voor de sier hoor (durf het circuit toch niet op)
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  12. Ja heb je gelijk in. Zou het fiesta verhaal maar "mijn Ford" verhuizen.

    Mag ik drie paginas bij gaan houden haha.

    Sjoerd adviseerde mij die texstar, en moet zeggen remt goed.
    St170? Is dat de st150 facelift ofzo? Of de mk7?

    Sjoerd liet me zn rs remschijven zien op zn focus. Van die hele dikke schijven en klauwen is wel vet moet ik zeggen.
     
  13. ST170 is de eerste Focus ST ;)
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  14. :D stom dat had ik moeten weten.
    Maar ik zou even een "mijn Ford" aan maken voor de Fiesta.
     
  15. Op verzoek, en ben het er mee eens, verhuis ik het verhaal van de Fiesta naar hier.
    Vandaag de laatste hand aan het rem verhaal van de Fiesta gelegd.
    [​IMG]
    Pennen goed schoon.
    [​IMG] [​IMG]
    Keramisch vet tegen het vast rotten.
    [​IMG]
    Zadel en schijf gemonteerd. Toen dr achter komen dat je te fanatiek geverfd hebt. De glijbanen voor de schijven waren te dik. Dacht wel dat het problemen zou op leveren, maar toch proberen he. Liever goed geverfd.
    [​IMG] [​IMG]
    Dus netjes schoon gemaakt.
    [​IMG] [​IMG]
    Daarna paste het allemaal mooi.
    Grijze veer vind ik toch ook wel erg mooi staan.
    [​IMG] [​IMG]
    Achter was t iets minder een probleem, maar toch maar even schoon gemaakt.
    [​IMG]
    Zit weer mooi in elkaar.
    [​IMG]
    Dit vond ik wel een leuke foto. Als die verhoogd was in plaats van verlaagd haha.
    [​IMG]
    Zonnetje kwam even te voorschijn voor de foto.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Even stukje gereden. Blokken moeten nog beetje in remmen maar remt alweer op een muntje. Tevreden met het eind resultaat. Die rode klauwen staan ook wel weer sportief.
    Denk dat ik toch maar die sticker op de deur dr af ga halen. Begint me toch een beetje te vervelen.
    Nu wil ik graag upgrades gaan toepassen. Maar twijfel,
    Of ik ga voor een inlaat filter. Of omdat mn schakel arm een beetje uitgelubbert is zit ik ook te denken aan een short shifter arm. Echter kosten die wel 240.- om hem in huis te krijgen. Maar dan schakelt die wel weer rete strak. Dat lijkt me wel vet.
    Performance, of handeling.. hmmm lastige keuze.
     
    gerardTDCI, MrMarcos en Henry-ST vinden dit leuk.
  16. Gaaf bakkie hoor!

    zijn die stickers van house of cars eraf te halen? Of rij je bewust reclame?
     
  17. Mooie Fiësta! Als je niet gesponsord wordt, snel eraf die stickers!
     
  18. haha ja duidelijk, och vond het wel wat hebben maar tis idd wel reclame. Geen verkeerde als 'ford specialist' maar zal idd morgen aan t peuteren. Dan direct maar (alweer even de auto wassen)
     
  19. Ik zou in eerste instantie voor een shortshifter gaan. Sneller schakelen is ook ""performance" winst

    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
     
  20. Das zeker wel waar, Ik vind 't ook erg lastig een goed inlaat filter te vinden voor de fiesta. Prijzen verschillen van 80 tot 400 euro. Ik zou graag wel het "koude lucht" systeem te houden. Dan heb je de keuze zelf een slang aan te leggen, of er zijn systemen die de originele aanzuig gebruiken. (mounune(niet meer in stock) ) of GGR http://www.pumaspeed.co.uk/product-GGR-Cold-Air-Induction-System-ST150_725.jsp
    Je hebt het tyfoon systeem van k&n die dan met de filter cone die dan onder de accu bak komt denk ik. Maar dat dat dan 500.- moet kosten...
    Daarnaast heb je nog de wereld aan gewoon cone filters waar je dan gewoon warme lucht aan zuigt.
    Daarnaast nog met slang naar 't kleppendeksel, of met een filtertje en geen slang.
    Wat is goed, iemand tips?
     

Deel Deze Pagina