1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwiers: Bedankt voor alles!

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door R.Zwiers, 4 apr 2017.

Tags:
  1. Ik heb het voorbij zien komen. Maar die t10 ledjes met die pootjes op een plastic voetje vind ik niet de beste oplossing. Daar bij schijn maar 1 4de van het lampje daadwerkelijk de kofferbak ruimte in. Daarom vind ik een stripje met leds mooier. En als ik het netjes af kan werken in een plexiglas buisje geeft het vast meer licht dan het originele glaasje.
     
  2. Hoogstwaarschijnlijk wel, maar ik ging altijd zoveel mogelijk voor een OEM look ;)
     
  3. Vandaag mn plexiglas buis binnen en erg tevreden over de licht opbrengst.
    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG]
    En in het donker. Nou heb je tenminste wat aan de verlichting.
    [​IMG]
     
    StephenV vindt dit leuk.
  4. Goedenavond,
    Vandaag eerst het volgende.
    Vanmorgen reed ik rustig de parkeerplaats af. Had ik opeens een oranje ABS lampje. Raar waar komt dat nu weer weg?
    [​IMG]
    Gisteren een behoorlijk eind gereden (250 km ongeveer) En ik zag dat mn voor velgen erg vuil waren geworden. Ik denk dat het warme weer het asfalt niet echt goed doet. Vanmiddag was het lampje even weer uit. Maar nu brand die weer?
    Ik lees hem uit met een OBD2 stekker en een programma op de laptop. Ik kon geen foutmelding vinden. Olie level is op peil.

    Ik vermoed misschien vuil bij de sensor of die ring? Heb de hardware nog niet bekeken. Iemand misschien de gouden tip of iets waar ik morgen het eerst naar ga kijken? Ik dacht zelf de voor wielen er even af en dan eens kijken hoe vuil het is.

    Ooh ja afgelopen dagen niks gedaan aan de auto/wielen. Dus lijkt me geen •••• up van mezelf haha. Iemand een tip?

    Hoe dan ook, vandaag ook wezen knutselen om een heuse Ford duratec veerpootbrug te plaatsen.

    [​IMG]
    De desbetreffende brace.

    Opzich niet veel werk. Ik liep alleen beetje te kutten hoe die t mooist zit. Eerst had ik hem op de spacers die er origineel op zitten. Althans rechts. Links had ik hem even netjes van de originele brace af gesloopt.

    [​IMG] [​IMG]

    Had hem even netjes geverfd.
    En even schoongemaakt.
    [​IMG] [​IMG]
    Leek heel leuk.
    [​IMG]

    Maar daarmee krijg je de motorkap dus niet dicht haha. Zit die net te hoog.
    Moest even een klein stukje schuren van het bulkhead extentie. 2 puntjes dr af.
    [​IMG]
    Die kwamen net tegen de brace. Hier had ik ze er nog niet helemaal vlak geschuurd. Uit eindelijk moest dat wel.
    Nog even een controle of de brace niet tegen de motor kap komt.
    [​IMG]
    Dat zit in ieder geval goed.
    Nog even het verschil met en zonder spacer.
    [​IMG] [​IMG]

    Zat die net even in de kling met de accu bak. Deze dan maar beetje op maat gemaakt.
    [​IMG]

    Nu past die dus prima.
    [​IMG]
    Voor het rem reservoir even een paar klemmen gebruikt.
    [​IMG] [​IMG]

    Die leken er wel voor gemaakt te zijn.
    Nog even zwart geverfd en toen het reservoir gemonteerd.
    [​IMG]
    Lijkt best netjes lijkt mij zo.
    Nog even gekeken maar volgens mij moet dat zo gewoon kunnen? Ook al hangt die iets lager dan origineel?
    Ik zie geen sensor in het bakje zitten, komt alleen een slang uit. [​IMG]

    Mn ABS lampje brand nog steeds. (Ook dus voor ik bezig ging met het reservoir) Olie level is op peil.

    Hoe dan ook, weet niet of het tussen de oren zit, of dat het ecth zo is. Maar de voorkant voel een stuk stijver als je eens flink hard een bocht neemt. Daarnaast vind ik het toch best tof staan. Ik heb er niet eens een eind plaatje van haha. Oeps dus geen leuk afsluiter....
     
  5. Hangt je remvloeistof reservoir nu niet wat te laag ?
     
  6. #166 R.Zwiers, 26 jul 2018
    Laatst bewerkt: 26 jul 2018
    Ja dat vraag ik me dus af, maakt dat uit? zolang die hoger dan de remklauwen hangt zou t goed moeten zijn lijkt me?
     
  7. "even" een veerpootbrug plaatsen, komt nog een hoop bij kijken zo ;)
    netjes opgelost hoor :thumbup:
     
  8. Ik had toch n veerpootbrug van een st geplaats. Die is orgineel en dan kan het potje orgineel geplaatst worden.
    20160623_170634.jpg
    Nu kan het niet omhoog stromen dus zou toch wel iets anders verzinnen zoals een st brug of een remreservoirpotje van een 2006+focus(deze heeft maar 1 potje ipv 2 potjes die verbonden zijn met n slangetje, die zit wel onder de paravaan. ) al weet ik niet of je met deze weg komt. (Heb ik liggen)
    20180615_153023.jpg

    Ook heeft het abs lampje niks te maken met t potje. Als het achterste potje te leeg zou zijn brand het rode handremlampje.
    Gok eerder verrotte sensor/verotte bekabeling
     
  9. Wat kan het kwaad dat dat potje wat lager hangt ? ik bedoel als het ene potje vol zit. Als er olie over is stroomt die toch automatisch over naar de hogere?
    Denk niet dat dat enkele potje het oplost. Die veerpoot brug is redelijk breed. Indien er een rood lampje gaat branden kan ik altijd nog naar een st brug wisselen. Of iets anders proberen te verzinnen.

    Nu druk bezig met de abs sensor.
     
  10. Maakt niet uit als die een cm naar beneden is gegaan als de hals waar de dop op zit maar nogsteeds het hoogste punt is in het systeem

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     
  11. Volgens mij zit dat wel snor, heb dr al aardig mee gereden en niks geen problemen.
    Druk bezig geweest met mn ABS sensor. Rechts achter blijkt kapot te zijn. (Kan deze niet Ohms doormeten, en wanneer die in de naaf zit meet ik ook geen AC spanning) Dus ik denk dat de inwendige spoel kapot is. Zie ook het andere topic wat ik had gemaakt.
     
  12. #172 R.Zwiers, 26 jul 2018
    Laatst bewerkt: 26 jul 2018
    Vanmorgen begonnen met het schoonmaken van het grotere inlaat spruitstuk. Ik zag dat dat heel mooi ging met oven en grill reiniger en ff afspuiten met een hogedruk spuit.
    En ja ik weet dat er op het etiket staat "niet voor aluminium" Worth the risk vond ik.

    [​IMG]
    Het goedje in kwestie.
    [​IMG]
    Spray spray. Dat schuim moet gewoon overal zitten. Voor de zekerheid wel even handschoenen en een bril op.
    Ik heb het ongeveer 20 min laten in werken. En af en toe beetje bij gespoten.
    Heb helaas geen foto van voor. Maar dit is na het afspuiten met de HD.
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    Ik vond het korte stuk direct naar de motor toe toch nog redelijk smerig. Schuim bleef ook lastig op het oppervlak toen die op de grond lag. Dus ff op de werkbank.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Na de tweede keer afspuiten.
    [​IMG] [​IMG]
    Dat vind ik toch wel schoon genoeg.
    Ooh en dr is niks aangetast door t goedje. (Bij mij althans)

    Nog een klein dingetje om mn inlaat schoner proberen te houden. Een extra oil catch can voor na de carter ontluchting. En ik weet dat dr ook al een zit. Maar als ik zie hoe vuil mn originele inlaat is kan dat best nog een keer gescheiden worden. Daarnaast staat het wel tof zon fancy ding onder je motorkap haha.

    [​IMG] [​IMG]
    Chinese top kwaliteit. Opzich voelt de can stevig aan en robuust. Schroefdaden zijn netjes. Je moet alleen even een beetje taflontape hebben om het helpen waterdicht te maken haha.

    En even een eind plaatje. Er zit nu een adapter plaat op gemaakt door een mede forumlid. Dit is voor het originele gasklephuis (45mm) om te testen of t werkt. Indien het past en werkt op de focus komt er een dikkere adapter plaat voor een 55mm gasklephuis van een volgens mij fiesta st 150.
    [​IMG]
    Moet alleen nog even 1 gat afdichten en 1 aansluiting maken. De MAP sensor komt op de plek waar de idle air klep zit op de puma. Die heb ik niet dus beter het gat nuttig gebruiken. Op 1 van de kleine slang aansluitingen komt de tank ontluchting en dan nog 1 voor de vacuüm slang en voor de carter ontluchting.

    Ben benieuwd of dat past en of het wat doet. Ik vermoed dat je pas echt wat hebt aan de grotere inlaat als je hem gaat chippen. Maar we zullen het zien.

    Ooh en vanavond nog bezig geweest met het ABS lampje. Wat bleek de rechts achter sensor is kapot. Dus daar een nieuwe voor besteld. Eens zien of het probleem is opgelost wanneer de nieuwe is geïnstalleerd .
    [​IMG] [​IMG]
    Ik zeg kapot omdat ik vermoed dat het gewoon een spoel is. Ohm meet je niks. En wanneer ik hem in de naaf heb en het wiel draai. Meet ik geen AC spanning. Van daar mijn conclusie
     
  13. Ging ik ook voorstellen om een originele ST veerpootbrug te plaatsen, oogt mooier en past perfect zonder aanpassingen!
     
  14. Pas al je remmen verder slijten gaat het problemen geven. Als er maar iets lucht in het 2e potje komt vullen deze elkaar niet meer. Dan ist gewoon een kwestie van tijd dat het nivo zo laag is(en lampje aan als die sensor nie vastgeplakt zit) dat de hooftremremcilinder geen vloeistof heeft om te verpompen. Maar dan moeten je remmen wel al heel aardig op zijn.
     
  15. #175 R.Zwiers, 27 jul 2018
    Laatst bewerkt: 27 jul 2018
    Aah oke. Dus mn remmen optijd vervangen. Staat nog steeds op t lijstje om achter schijfremmen te plaatsen. Hopelijk volgend verlof. Dus kwestie van het olie level goed op peil houden.
     
  16. #176 focusfanrossum, 27 jul 2018
    Laatst bewerkt: 27 jul 2018
    Zorgen dat t potje goed vol zit en als je de remmen terug moet stellen/knijpen dat je het potje eerst even wat leger maakt. Verkomt een hoop zooi.

    Achterschijfremmen moet je ook kijken naar de grote voor. Zijn 2 maten achterschijven.
    Grootste is 280 en dat is even groot als 1.6 278 voor..
    Moet dan de kleinere hebben(van een 1.6 station bv) dan zit je goed en hoef je voor niet te upgraden naar 300.

    De 1.6 van mun ouders krijgt wel 280 achter omdat ik deze van n sloper heb gehaald met de veronderstelling dat alles non st klein zou hebben:schater: maar 2l tdci heeft dus ook 280 achter.
    Achja zit al 300 voorop dus kan geen kwaat.
     
  17. Haha ik had in het ombouw topic van JW gelezen dat je met orgineel voor 280 gewoon 265 kon plaatsen. Dat is een project voor een volgend verlof. Ben nu eerst nog bezig met dat inlaat spruitstuk.

    Zolang die maar goed tot stilstand kan komen toch :D
     
    focusfanrossum vindt dit leuk.
  18. Jaja vandaag was het zover. Eens gekeken hoe het oude beestje er nu voor staat.
    [​IMG]
    Omdat ik toch eens wil weten waar ik sta voor ik aan inlaatspruitstukken en nokken assen begin. Ik vind het jammer dat ik nooit een nul meeting heb gedaan. Maar laten we maar van uit gaan 100 pk @ 5500 rpm en 150 n*m @ 4000 rpm op de krukas(dacht ik) Dus nu na 14 jaar...
    [​IMG]
    Tadaa, Dat vind ik toch best netjes. Ik hoopte zelf dat ik boven de 90 pk bleef. Dus dit is best oke. :D En dat dit aan de wielen is gemeten. Afhankelijk van het rendement. Is het toch meer dan fabriek af.

    Maar ik zou dr nog wel wat meer uit willen /kunnen trekken.

    Begin met het puma 1.7 inlaat.

    Vandaag onderdeeltjes voor de inlaat bij elkaar gezocht. Eerst maar eens goedkope pvc slangen om te kijken óf het uberhaupt kan. In plaats van direct dure silicone slangen te bestellen.

    Dus dit bij elkaar gevonden:
    [​IMG]
    Nog in de winkel
    [​IMG]
    Klemmetjes en een slang aansluiting.
    [​IMG]
    't Gat dat ik niet nodig had geplugd.
    [​IMG]
    Knie voor de vacuüm slang
    [​IMG]
    Met de slang aan sluiting.
    [​IMG]
    T was een beetje gegokt. Maar de vacuüm slang past perfect strak.
    [​IMG]
    En de tank ontluchting. Past ook.
    [​IMG]
    Hier past die ook netjes. Slange klem dr op en dat zit goed.
    Dus nu nog het wisselen. Zit even te twijfelen wanneer dit te doen. Ik vraag me af óf ik problemen krijg of niet. Iemand ervaring met het wisselen naar een ander inlaat spruitstuk?

    Ook bij de dyno eens gevraagd waarom mijn gasklephuis bij vol gas maar 98.3% open wordt gestuurd. En mijn vermoeden klopt. De computer rekent dus gewoon met een maximaal hoeveelheid brandstof die ingespoten kan worden. Dus laat die gewoon niet meer lucht toe. Dit zou dan weer remapt moeten worden om er meer profijt van te hebben. Ik vermoed dat het 98.3% is door het k&n luchtfilter en de buis naast de radiator in plaats van de resonantie box.

    Dus conclusie. Áls het puma spruitstuk past, heb ik er waarschijnlijk pas echt profijt van als ik de motor laat chippen. Maar chippen ga ik pas doen na de nokkenassen. Echter kan ik altijd kijken hoeveel minder de computer gaat bij sturen. Dus hoeveel procent extra ik nog kan verwachten. Speculeren kan altijd.

    Nog één dingetje. Iemand die een perfecte plek weet voor de oil catch can? Ik heb 2 posities in gedachten.
    1.
    [​IMG]
    Daar. En dan een beugel maken die vast ziet op de veerpoot en op de motormount. Echter heb je dan wel erg lange slangen van motor naar catch can naar spruitstuk.
    Of
    2.
    [​IMG]
    Of hier, echter hangt dat een beetje af van hoeveel ruimte er komt met t puma spruitstuk.

    Mee denken mag altijd.

    Morgen komt (hopelijk) mn abs sensor binnen. Dus is dat lampje ook weer weg.
     
    John_mk2_RS en Tigershark vinden dit leuk.
  19. Goed bezig.

    Enne ik heb nog wel een set schijfremmen voor achter compleet dus met ankerplaten, remklauwen, leidingen, schijven en remkabel.
     
  20. dat zijn nog mooie waardes na zoveel jaar :thumbup:
    ben heel benieuwd wat je vermogenswinst gaat worden na al deze aanpassingen.
    blijf het volgen en goed bezig hoor :thumbs:
     

Deel Deze Pagina