1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwiers: Leds change: instrument lights

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door R.Zwiers, 3 okt 2019.

  1. Dat zou ik ook doen ja. Afzetters daar.

    Ik zal mijn maat ff vragen.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  2. Rhenoy had ik idd gezien, proberen contact op te nemen via onderdelen lijn. Maar geen succes.

    Ik zal ze direct eens proberen.

    Maar elk aanbod is welkom:rock:

    Ben al een hele hoop auto slopen aan t af gaan.
     
  3. Mijn maat heeft helaas niks.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  4. Bedankt voor het vragen:thumbup:

    We zoeken rustig verder
     
  5. Wat zijn je plannen met een 2.3?
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  6. Mn 2.0 dr uit. En een 2.3 tunen en inbouwen. Bijvoorkeur met mtx75 bak en assen.
     
  7. Meestal reageren ze heel netjes via de mail. Heb daar ook vaak wat gehaald
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  8. Is niet een straight swap, besef je dat wel.
    En een MTX75 bak, kan die er nu al niet achter? Immers in mijn MK2 zit een MTX75 bak. Overigens er is nog veel meer uit die 2.0 te halen en dan bedoel ik atmosferisch. Maar dat kost je serieus geld.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  9. Een 2.3 is net als de 2.5 4 cyl, is t zelfde blok, alleen is de slag langer dus 2 cm hoger. Bij de 2.5 heeft die ook grotere zuigers. 89.0mm ipv 87.5mm.
    De vvt kan ook goed helpen begreep ik van mij tuner, maar dat werkt waarschijnlijk niet op de ecu van de fiësta.

    Dus ja het motormanagement zal standaard er moeite mee hebben. Maar als dit allemaal door gaat dan komt er toch een standalone ecu op.

    Ben dan namelijk van plan 2.3 te laten op boren naar 2.8/2.9L. zuigers van 91.5 of 92.0 mm

    Een mtx75 bak past wel op de 2.0, maar met mijn huidige setup, vind ik t niet nodig. LSD was wel een plan. Maar ga liever een motor bouwen.

    Dit allemaal áls ik een (betaalbare) motor kan vinden haha.

    Meer uit de 2 0 halen, NA, meer vermogen ja, als je met ITB's gaat werken. Dan kan die denk ik wel 200+ lopen, maar dan heb je weer geen koppel. Ja of pas bij 6000 toeren. Nou das niks voor mij.
    Dan heb je nog opties om een volledige geflowde cilinderkop te halen, maar dat kost idd zo veel. En de winst is klein. Voor de rest, kan nog ph3 nokkenassen, maar goed dan zit je weer veel vermogen maar weinig koppel.


    En een turbo dr op bouwen, kan, maar ja, there aint no replacement for displacement.
     
    Ecobeast en Edgar Focus vinden dit leuk.
  10. In de cross trekken ze zo’n 300pk uit een 2.0 Duratec. Maar dat kost je zo 30-40k. En ja, dan is ie high rev en niet fijn te rijden op de openbare weg.

    De 2.3/2.5 lijken idd op de 2.0, echter in detail wijken ze nogal af. @focusfanrossum heeft in de MK2 van zijn ouders een 2.3 gehangen, ook daar was het niet een straight fit. Niet onmogelijk, maar toch.

    Neemt niet weg dat het mooie plannen zijn.
     
    focusfanrossum en R.Zwiers vinden dit leuk.
  11. Ik heb kits voorbij zien komen. Die claimen 250+ pk(koppel wordt nooit genoemd) maar ik heb daar mn twijfels over. Daarbij, veel te duur inderdaad.

    Zolang de ophang punten het zelfde zijn. En op elke foto die ik kan vinden, zit die op de zelfde plek als de 2.0. de rest zit aan de versnellingsbak. Voor een mtx75 moet je de onderste ophanging aan passen. Maar dat is wel te doen. Een ib5 pas waarschijnlijk zo.

    Voor de rest, dr is al weinig origineel meer aan mn huidige aansluitingen. Dus dat aan passen zal wel goed komen. Kan me voor stellen dat t lastiger is om een volledige standaard auto een ander blok de in te hangen. Dan in een auto waar de hele engine bay al veranderd is van origineel.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  12. Leuk plan, zou 't graag zien slagen :cheer:
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  13. bergen foto's en lekker uitgeschreven, kijk er stiekem al naar uit en hoop dat het gaat lukken :mrgreen:
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  14. Dat dit project nog maar lang mag duren met veel actie! ;)
     
    gerardTDCI en R.Zwiers vinden dit leuk.
  15. Moet wat he als je geen 2.0 kunt vinden voor leuk geld:schater: rijd wel super met wat meer koppel. Al is ie niet op n bank geweest en draait ie op standaard 2l software gok ik toch dat ie iets van 155 of 160 pk heeft. Voor n st170 doet ie weinig onder dus prima.
     
    Jvdpol vindt dit leuk.
  16. Ik heb er destijds wel aan gedacht, maar die blokken zijn slecht voor handen.
     
  17. De duratec 2.3 zijn idd lastig te vinden(tot op heden) of toch wel erg prijzig.

    Ik ben nu ook aan het zoeken naar MZR 2.3 l blokken uit de mazda. Precies t zelfde blok.
    Daar zijn wel meer aanbieders van. T gaat me toch puur om t blok zelf. Onder blok+kop.

    Zoeken rustig verder.

    Vandaag dan eindelijk even tijd gehad klein klusje te doen.
    De aluminium busjes van ome Ali kwamen toch van pas. Even door getapt en gemonteerd.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Is toch wel wat netter dan die aan elkaar gebeunde hoge moeren.

    [​IMG]

    Tis toch wel weer een plaatje. Nou moet ik wel zeggen, zon 2.3 is natuurlijk 2 cm hoger. Dat wordt nog wel een uitdaging denk ik. Maar daar is wel weer wat op te vinden.
    [​IMG]
     
    Wilko, Ecobeast, gerardTDCI en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Als je toch bezig bent, zin om je 2.0 in ijn c-max te gooien als je de 2.3 heb gevonden? Lijkt me wel een leuke uitdaging :mrgreen:
    Grapje uiteraard, maar hoop serieus dat het je gaat lukken.
     
    Wilko en R.Zwiers vinden dit leuk.
  19. Mocht ik uiteindelijk allemaal door gaan en lukken. En hij zit draaiend en wel in de fiesta. Gaat mn huidige 2.0 naar de hoogste bieder haha. Ja en tuurlijk wil ik dan best helpen hem er in te zetten. Dat vind ik mooi.
     
    Wilko en Edgar Focus vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina