1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwakke Retourslang Koelvloeistof Ecoboost 1.0 en 1.6

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door marinh, 25 sep 2014.

  1. Ik zou toch maar eens bellen als ik jou was;) persoonlijk praat makkelijker dan wachten op antwoord van mail.

    Ok, weer :ontopic:
     
  2. Het beste is om te bellen. Na het gesprek stuur je de persoon die je gesproken hebt een mail met een samenvatting van het gesprek en met de vraag of het een juiste weergave van het gesprek betreft en als ze dat niet vinden moeten ze reageren.
    Ik heb afgelopen jaar ook een discussie met Ford gehad en dat is door te blijven communiceren op normale toon opgelost.
     
  3. Nou, ik ga altijd eerst langs de garage om iets uit te leggen en te laten zien, vind zelf gezicht contact beter als mailen of bellen.
     
  4. Uiteraard is dat het beste. Dat heb ik gedaan. Daarna nog teruggebeld met vragen en hun enige reactie was "je hebt gewoon pech" en verder onderzoek deden ze niet.
     
  5. Betreft dit de Ford dealer waar je de auto hebt gekocht of is dit een andere Ford dealer?
     
  6. Waar ik heb gekocht.
     
  7. dat kan idd de reden zijn van een beetje koelvloeistof verlies

    Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
     
  8. In dit geval is er geen sprake meer van garantie. De enige mogelijkheid die je hebt is dus eventueel aanspraak proberen te maken op non-conformiteit. Hiervoor moet je bij de verkopende partij zijn. Dit is juridisch gezien de enige partij waar je als consument een overeenkomst mee hebt. Een andere Ford dealer of Ford Nederland zijn geen partij in deze zaak.

    Wanneer blijkt dat er inderdaad sprake is van non-conformiteit zal de verkopende partij je tegemoet moeten komen in de kosten. De hoogte van de tegemoetkoming is afhankelijk van de huidige leeftijd/kilometerstand van de auto, de economische levensduur en de te verwachten levensduur van het betreffende defecte onderdeel.


    Persoonlijk zou ik in geval van een aanspraak op non-conformiteit de communicatie met de tegenpartij laten verlopen per aangetekende brief. Wanneer je de beschikking hebt over rechtsbijstand zou ik deze zeker inschakelen.
     
  9. Eerst mijn excuses voor het kapen van dit topic... maar wil het graag even bij jullie neerleggen.
    Mijn 3.2 van juni vorig jaar, 1.0 125 pk met 10000 km net, laat ook een te laag niveau zien van de koelvloeistof.
    Is dit misschien hetzelfde probleem? 1 cm onder minimum... half uur geleden rondje gereden.
    [​IMG]
     
  10. Wekelijks even controleren en bij verschil even foto maken.
    Daarmee in overleg gaan bij de dealer, lijkt mij dat dan de alarmbellen wel gaan rinkelen. Ik heb in meerdere post het zelfde probleem beschreven.


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
     
  11. Ik zou m eerst bijvullen tot max en dan in de gaten houden. Dan heb je nog een beetje reserve voordat de boel in de soep draait.
     
  12. Staat de auto goed waterpas ?
     
  13. Dankjullie voor het meedenken...
    De auto stond op een rechte parkeerplaats ja. Ik ga hem maar even bijvullen inderdaad en goed in de gaten houden...
    Wat jullie zeggen, er is al genoeg over gezegd. Hopelijk is het vals alarm
     
  14. De focus 3 fase 2 heeft volgens mij wel 2 temperatuursensors.

    Is de onderkant van het reservoir wel droog?
     
  15. Ik heb het reservoir nu preventief laten vervangen
     
  16. Na hoeveel km doe je dat?
     
  17. Reservoir vertoonde wat kleurverschil wat zou kunnen aantonen op mogelijke haarscheurtjes @JW wees mij hier al op.
    Monteur bij dealer was het hier ook wel mee eens. Daarom preventief laten vervangen voor het te laat is.
     
  18. Hier ook preventief laten vervangen. Geen risico nemen.
     
  19. Die van mij is laatst onder garantie vervangen
     

Deel Deze Pagina