Clubdag 2021

Hij komt er weer!! Zet het maar in je agenda. De clubdag voor de leden gaat weer georganiseerd worden op 11 september.

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwakke punten van een Ford Focus (met oplossing indien bekend)

Discussie in 'Handleidingen Overig' gestart door kolere, 25 sep 2011.

  1. #61 thecure, 17 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2014
    Zoo.. zag diegene niet dat zijn temperatuur opliep ? Valt zoiets dan nog onder de garantie [MENTION=14170]Jaapie[/MENTION] ?

    Lijkt me beter dat hier een terugroepactie voor komt.

    Weet de ook de onderdeelnummers van deze slangen?
     
  2. Nee helaas let niet iedereen op wat er in ze auto gebeurd!
    Dit valt inderdaad nog onder garantie omdat het een fout van ford is dat het slangetje breekt. was ook geen vervelende klus hoor :P

    Zal morgen of volgende week is even kijken voor het finis nummer aangezien we hem op voorraad hebben liggen.
     
  3. [MENTION=14170]Jaapie[/MENTION] Welke slang is gemodificeerd? ik zie dat er 2 van die dunne vanaf het expantievat komen.
    het laatste stukje naar de turbo is bij mij wel rubber (+- 10 cm)
     
  4. #64 Jaapie, 18 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jan 2014
    Ja klopt er loopt een plastic slangetje vanaf het reservoir naar een splitstuk, waar die vervolgens opsplits naar de turbo (rubber gedeelte) de rest van het slangetje loopt verder naar de zijkant van het blok boven de versnellingsbak . Het gedeelte tussen het reservoir en het splitstuk wil nog wel is breken. Dit is bij de nieuwe slang ook van rubber.

    ik ben maandag en dinsdag op cursus dus zal woensdag even kijken voor het finis nummer.
     
  5. #65 thecure, 20 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jan 2014
    Bedankt @Jaapie. Is het vervangen zelf goed te doen?
    de ene kant kun je gewoon in het expantievat klikken zag ik, de andere kant moet met een slangenklem verbonden worden met het splitstuk?

    En ik snap dat het inderdaad garantie is, maar het is toch ook een soort plicht aan jezelf om goed op de meters te letten? Als die dame/heer op tijd had gestopt, was er niets met het blok gebeurd.
     
  6. Dat hangt er maar net van af wat je meter aan geeft. Bij mijn vorige :focus: was hij een keer helemaal leeg (en dan ook echt helemaal) en de meter gaf aan dat hij goed op temp was en verder niks bijzonders. heb er denk ik wel 50 tot 100 km mee gereden. gelukkig was er alleen een slang lek en verder niks aan de hand.
     
  7. Ik denk ik mail mijn dealer even hierover, om het alvast te laten veranderen. Je kan dit maar beter voor zijn denk ik dan.
    helaas is er bij hun nog niets bekend over dit probleem.
    Is deze modificatie officieel bekendgemaakt bij de dealers [MENTION=14170]Jaapie[/MENTION] ?

     
  8. De slang kan je zelf vervangen . Het is een volledige slang inclusief splitstuk en het rubberen gedeelte op de turbo. Dus je moet hem losklikken op het reservoir en vervolgens met een tang de slangklem die om het rubberen gedeelte van de turbo zit los halen. Daarna moet je de slang volgen naar de zijkant van het motorblok en daar ziet die op zo'n zelfde manier erin geklikt als op het reservoir.

    Ben morgen weer op de zaak dus zal dan even het finis nummer voor je kijken. Er is helaas nog steeds niks vanuit ford gemeld.
     
  9. Hier het finis nummer:1829702
     
  10. dank je wel. voor die 16 euro kun je eigenlijk geen ellende hebben.
    dus ik denk eraan hem zelf maar te kopen, omdat de dealer de fout (nog) niet erkent.

    Moet het koelsysteem ook nog (gedeeltelijk) afgetapt en ontlucht worden, [MENTION=14170]Jaapie[/MENTION] ?
     
  11. Nee daarom, ik had precies hetzelfde gedaan. Wij vervangen ze meestal ook uit voorzorg !

    Je kan hem gewoon vervangen zonder af te tappen , er komt misschien een beetje koelvloeistof uit maar dat is niet veel. Ontluchten is niet nodig, wat ik wel adviseer is als je een stukje gereden heb om even je koelvloeistof niveau te controleren.
     
  12. fijn om te horen dat er met de 2.0 weinig mis is.maandag gaat hij voor de update van slecht starten naar de dealer..

    ben wel wat anders gewend met mijn vorige auto lancia lybra 2.0 5cilinder.:lol:
     
  13. #73 kolere, 26 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mrt 2014
    delete
     
  14. Hoe zit het met de slijtage van een Focus fase 2.1 uit 2005-2007. Heb enkele op het oog maar ik zit te twijfelen of ik een auto moet kopen waar al 200.000 mee gereden is. Ik denk zelf dat het prima moet kunnen, mits onderhoud goed is gedaan en de boekjes aanwezig zijn. Dan zou ik er zelf in vijf jaar nog eens 100.000 aan rijden.

    Kan dat zonder al te veel rare (en vooral dure) reparaties?
     
  15. Je leest hier toch wat de verwachten problemen zijn;). Hoe hoger de km-stand hoe duurder het te verwachten onderhoud, maar hoe lager de aanschafprijs. Ik denk dat je wel kan stellen dat de 2.0tdci iets minder gevoelig is voor problemen. Dat had je hier ook kunnen lezen. Ook hebben verstuivers niet het eeuwige leven (400 euro per stuk).
     
  16. Thanks, ik kom er nog niet helemaal uit maar ik ga wel even wat spelen. :)

    Toch blijft de twijfel of ik een 1.000 meer moet neerleggen en een auto met 130K op de teller koop:nocheer:
     


  17. Bovenstaande is leuk, maar er is geen antwoorden bij gegeven. Iets wat ik met een FoFo1-F2 wel interessant zou vinden. Iemand die dit nog kan aanvullen? :nocheer:
     
  18. Ook graag gedaan....

    Je hebt de auto dus niet gekocht? Gezien de wijze waarop de punten zijn geformuleerd lijkt het mij duidelijk dat dit in de aanschaf context is geschreven. Als je problemen hebt en hier het antwoord niet vindt kan je eerst in het forum zoeken, vind je het antwoord post de link hier en ik zet het er bij. Vind je geen antwoord, leg je probleem dan hier voor.

    Om je op weg te helpen, zijn de verstuivers en de egr verdacht.
     
  19. Ook hoi meneer Kolere ;)
    Nu is het me al vaker opgevallen dat jij schijnbaar altijd negatief moet reageren op anderen hun antwoorden, heb zelfs ergens 2 pagina's van niets dan andere leden gelezen die jou daarop aanspraken.

    Wanneer je even mijn vraag/opmerking in context van de openingspost leest, dan zou je hebben begrepen dat gezien de 'antwoorden' die bij alle andere punten en modellen genoemd worden, het wel interessant is om te weten welke conclusie je kan/zou moeten koppelen aan vooral de eerste 2 van de 3 gequote punten.

    Nou had mijn opmerking/vraag evt wat beter geformuleerd kunnen zijn, toegegeven.

    In ieder geval bedankt voor je antwoord. :thumbs:
     

Deel Deze Pagina