1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwaar/log sturen

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door frostburn, 10 aug 2016.

  1. Mijn vrouw rijdt een Ford focus collection 1.8
    Nu rij ik zelden in haar auto maar als ik erin rij valt me op dat hij zwaar stuurt, met in en uit parkeren maar ook als je gewoon rijdt.
    In mijn eigen auto (octavia uit 2015) gaat dit allemaal stukken lichter, nu kan dit natuurlijk gewoon horen bij de auto, ben benieuwd hoe anderen dit ervaren.

    Stuurbekrachtigings vloeistof heb ik al gecontroleerd en is op niveau.
     
  2. Zit er verschil in de bandenmaat tussen beide auto's?
    Ik heb zelf niet de ervaring dat de Focus 1 veel zwaarder stuurt dan andere auto's.
     
  3. Is de servo nog wel goed? Als de aansturing van de bekrachtiging niet goed is zal die zwaarder sturen. Zelf een 1 1.6 en stuurt makkelijk

    Castrol Racing Team.
     
  4. Of komt het dat je Octavia een electr. pomp heeft en de Focus I niet.
    Daarbij stuurt het VAG spul al licht van zichzelf (lekker comfortabel, maar gevoelloos).
     
  5. Is er een manier om het een en ander te controleren?
    Lekkage of iets dergelijks is er niet aan de hand.
    Helaas ken ik niemand met een focus 1 voor vergelijk
     
  6. Kom je vandaan? Misschien zit er wel iemand van het forum in de buurt

    Castrol Racing Team.
     
  7. ik verwacht dat de octavia ernstig licht stuurt is niet de enige. veel andere merken sturen lichter dan de focus het maar net wat je het beste bevalt
     
  8. Behalve dat het sturen vrij zwaar gaat, is het ook zo dat als het stuur weer terug gaat naar het "middelpunt" dat schokkerig gaat.
    Zou het vervangen van de vloeistof een mogelijke oplossing kunnen zijn?
     
  9. #9 Bok001, 25 aug 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 aug 2016
    Ja, vervangen van de vloeistof doet wonderen. De Fiesta van mijn vrouw had een krakend stuurhuis en wilde bijna niet vanzelf terug naar de middenstand, ook vaag insturen als er een bocht werd ingestuurd. Na het vervangen van de ATF was het over. Klus van 20 minuten.
     
  10. Top ga ik dat is proberen, iemand nog een handige How-To hiervoor? :)
     

Deel Deze Pagina