1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zomerse buitentemperatuurmeter....

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Hendrikje, 25 jan 2020.

  1. Beste Focusrijders.

    Na een bezoekje aan de wasstraat met mijn oude dame, viel mij op dat de buitentemperatuur ineens op 43 graden stond, en blijft veranderen tussen de zeg maar 30 en 54 graden buitentemperatuur. Af en toe geeft ie ook - - aan in het displaytje, dus ik denk dat de sensor is overleden, of een stekkerverbinding uit elkaar is gerot. Iemand een idee waar deze sensor zit? Ik vind het toch wel irritant dat ie niet de juiste waarde geeft. Verder merkte ik dat de airco niet werkt, maar dat komt omdat er, na een controle op het ventiel op de condensor, geen koelmiddel meer inzit. Ik verdenk, gezien de kilometers, de condensor. Nou lijkt het me dat dit een geheel is met de koeler zo te zien. Komt dit veel voor bij dit type Focus dat de condensor lek is? (Focus 1.6 16v wagon 2003), of zijn er meer zaken, zoals leidingen E.D die kapot gaan.

    Volgende week eerst maar eens APK doen, en kijken wat daar weer uit gaat rollen. Veren achter willen weleens breken en tja......roest blijft toch wel een aandachtspunt bij de Focus, al heb ik al het een en ander hersteld. Naja we gaan het beleven. Als het allemaal meevalt ga ik de Focus voorzien van nieuwe schijven/blokken en 4 nieuwe rubbers op het lichtmetaal, wat er in April weer opgaat. En dan ook de airco maar herstellen en mistlampen plaatsen. De meeste grote klappen heeft ie al gehad, o.a distributie en koppeling, grote beurt enz, en voor de investering die ik nu moet doen heb ik geen andere auto, en kwijt wil ik hem ook niet. Want het blijft een plezier om erin te rijden, start altijd en doet zijn werk zonder morren, is relatief zuinig, en heeft een fijne wegligging.

    Tips zijn uiteraard welkom en........... word vervolgd!

    Groetjes en een topweekend gewenst, Hennie.
     
  2. in de rechterbuitenspiegel dacht ik.
     
  3. Ja aan de onderkant dacht ik
     
  4. Heren dank voor de feedback. Morgen eens ff het spiegelglaasje eruit wippen en kijken wat er loos is. Ik hou U allen op de hoogte.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  5. Pas vanaf de Focus 3 zit de buitentemperatuursensor in de buitenspiegel aan de passagierszijde.

    Bij de focus 1 en Focus 2 zit de buitentemperatuursensor in de stalen verstevigingsbalk van de voorbumper.
     
  6. Hij zit hier in het midden. Dat is hem dacht ik.
    Zit verkeerd om overigens. Ging een keer los maar wist niet hoe die vast moest[​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
     
  7. Ow, lekker advies geef ik dan zeg :oops: ik meen me te herinneren dat deze toch bij mijn focus 1 en 2 in de buitenspiegel zat :think:
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  8. bedankt voor de opheldering weer :thumbup:
     
  9. Voor de volledigheid. Dit is een mk2, fase 1

    Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
     
  10. Zoals JW al aangaf, bij de MKI (tot 2004) zit ie achter de frontbalk.
     
  11. Ff een update, inderdaad zit ie achterop de frontbalk gemonteerd. Waarschijnlijk bij een of andere montage/demontageklus in het verleden de bedrading beschadigd waardoor water in de kabel is terechtgekomen. Na een beetje bewegen en een zacht rukje viel de bedrading uit elkaar. Ff nieuw stukje kabel gemonteerd met 2 duraseals en krimpkousje eromheen geeft ie weer keurig aan, appeltje eitje dus. Welbedankt voor de adviezen allemaal en nog een fijne Zondag gewenst.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  12. Ff een berichtje weer. De oude dame vandaag maar eens ter keuring aangeboden. Met glans van de schans en ik rij weer een dik jaar. Wel ff nieuwe schijven en blokken gemonteerd, want bij hoge snelheden remmen was ie wat bibberig. Kon het mooi ff proberen op weg naar het Radboud in Nijmegen vanmiddag en hij is weer mooi stil in het stuur. Morgen mijn lichtmetaal maar eens voorzien van 4 nieuwe banden, want de winterbanden gaan er binnenkort af, en heb ik mijn ouwe dame weer strak in het onderhoud staan. Afgelopen week er bijna 1500 km bij op gereden, ipv de 500 die ik normaal rij in de week. Ze gaat hard richting de 3 ton nu, maar start, rijd, en doet haar taak zonder morren. Met hemelvaart ben ik een weekje vrij en dan ga ik me maar eens bezighouden met de roestduivel te verslaan. Spatbordranden achter maar eens aanpakken dan. Ook technisch nog ff wat doen, condensor vervangen, mistlampen plaatsen en ik kwam op internet nog een mooi chroom omrande grille tegen die ik er dan ook aanknoop, hier en daar ff een beetje opleuken. Als dat klaar is is ie helemaal naar mijn zin, en werkt alles weer zo het hoort te werken. Wat mij trouwens ook nog opviel op de beroerde wegen in Nijmegen, is dat ze verrassend rammel en kraakvrij is, dat viel me zo plotseling op.(ken dat van Renault wel anders, en overige merken ook). Wel zo prettig en ontspannend rijden. Iedereen een heel fijn weekend gewenst!
     

Deel Deze Pagina