Beste -rijders en andere forumleden, Zijn er eigenaren die met hun op de rollenbank hebben gestaan? Op een Duits forum ben ik tegengekomen dat er bij diverse mensen zijn die niet over de volledige 305pk beschikken, maar soms 275 pk hebben. Een oorzaak is een defecte (standaard)dumpvalve... Daarnaast is er ook een lid van een Duits forum met de update CJ die claimt wel 305,6 pk te hebben, maar geen koppel van 440Nm heeft, dat overal te lezen is, maar over een koppel beschikt van 507Nm!!! Kijk dat is beter nieuws. Op het forum heb ik ook gelezen dat er -rijders zijn die niet op de autobahn een Golf GTI kwijt konden rijden...(te weinig vermogen) Dit zelfde heb ik ook gehad op de autobahn met een Focus , maar die was wellicht gechipte en ik ook reed met een ouder programma (update februari 2010).
Hallo Ja ik heb op de bank gestaan voor en na de cj upgrade.. kijk ff in mijn topic en zie de grafiek.. Voor meer vragen kan je pb of mailen twanverbakel@chello.nl Ik heb 20 pk gewonnen met de cj update ps let wel dat ik op duitse site,s veel in 2e versnelling wordt gepost en gemeten....iets wat helemaal niet klopt Ik had 625 nm koppel en 345 pk........klopt niet echt dus De fout zit in de ecu.. en niet in de dumpvalve Als je met je RS terug gaat voor de terug roep actie voor de remmen dan krijg je automatisch de cj map
Hallo, Hier ook CJ upgrade, maar aangezien ik de mijne sinds deze avond heb is er nog geen testbank verslag. Eens gerodeerd doe ik de test en laat ik het hier weten.
Dit is ook al uitgebreid besproken in de diverse RS topics op dit forum. Ik wil er nog een kanttekening bijplaatsen. Bij bijna allemaal is het vermogensprobleem opgelost met de CJ, echter niet bij iedereen. Onduidelijk blijft waar die problemen dan vandaan komen. Ford heeft tekene gegeven dat er geen update meer gaat komen.
Hoi, Ik heb ook in een andere thread al aangegeven dat die CJ-versie mijn RS ook een stuk sneller heeft gemaakt. Ik ben maanden niet tevreden geweest over de prestaties en weet bijna zeker dat ik ook te weinig vermogen had. Dat is nu goedgekomen gelukkig. Ik heb nog wel een ander probleempje: bij het optrekken in zowel vooruit en daarna achteruit, hoor je bij het rechter voorwiel een tikkend geluid. Ben er al mee naar de dealer geweest die in eerste instantie dacht dat het iets met de spie-vertanding was. Hebben bij beide voorwielen loctite op de spie-vertanding ofzo gedaan. In eerste instantie geluid weg, maar nu weer terug..... Heb hetzelfde ook gehad met mijn C-Max, zelfde oplossing, tikkend geluid nooit meer teruggekomen..... Het geluid is alleen bij optrekken, dus niet constant. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Groet, Frank
Je gaat ons toch niet vertellen dat ze deze hobby bobby methode ook al op een RS toepassen?? Moet niet gekker worden met Ford
Het is idd. f....ing unbelievable als dat daadwerkelijk een TSB achtig iets voor de RS is.... Sterker nog, het zou schandalig zijn als dat inmiddels allang bekende probleem bij de RS nog steeds in dezelfde vorm zou bestaan als bij de ST. Hoe lang heeft je locktite uitgehard btw? Anders is het sowieso binnen een paar 100km weer los. Ze mogen de auto na het locktiten ook alleen met de hand (in z'n vrij) verplaatsen om elke kracht op de aandrijflijn te vermijden.
Hoi Mack en Kaz, uhhhh...ben bang dat het toch echt zo is... Wat is het volgens jullie, of waar kan ik hierover lezen/zoeken? En wat bedoel je met TSB-achtig iets? Ik ben tijdens de 'ingreep' bij mijn auto gebleven en heb alles gezien. Ze hebben de auto inderdaad alleen in z'n vrij een metertje geduwd en daarna 1,5 uur gewacht voor de loctite... Dealer heeft wel al gezegd dat als dit niet zou helpen, ze verder gaan zoeken.... maar als ik jullie begrijp, hoeven ze niet te zoeken? Hoor het graag van jullie. Gr. Frank
Kijk o.a. eens in dit http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=13623 topic Frank. Daar staat ook het TSB (technische service brief, of technical service bulletin) voor de aandrijfassen van de ST. Dit beschrijft waarschijnlijk exact wat ze bij jouw auto gedaanhebben (incl. droogtijd). Als het probleem blijft zou je kunnen overwegen de hub bolts te vervangen door die van de volvo XC90, ervan uitgaande dat de aandrijfassen etc. (in de basis) hetzelfde zijn als bij de ST. Wat ik gezien het handelen van de dealer wel enigszins begin te vermoeden. In dat geval hoeft 'ie echt niet verder te zoeken, want dit probleem is uit en te na bekend van de ST. De oplossing ook. Andere aandrijfassen bv.... of andere (volvo) naafbouten. Geklooi met loctite valt niet onder de noemer oplossingen, wel onder het hoofdstuk lapmiddelen. Wat mij betreft dan. Op focusstoc.com (focus st owners club) is er ook heel veel over te vinden, er is ook een focusrstoc.com. Lid worden kost iets van €10 en absoluut de moeite waard.
Thnx Kaz, Heb de link ook even nagekeken. Daar hebben ze het ook over trillingen, daar heb ik gelukkig geen last van, maar wel dat irritante metalen tikgeluidje. Maargoed, volgens jou kunnen ze er wel degelijk wat aan doen. Al lijken mij dit wel behoorlijke ingrepen aan de auto... Weet jij misschien of er andere forumleden met een ST zijn die hieraan wel goed geholpen zijn? Heb ook de TSB doorgelezen. Daar staat exact wat ze bij mij gedaan hebben....op één ding na: ze hebben bij mij de voorwielen er wel eerst afgehaald.... Zou dat het zijn dat het weer terug is gekomen zo snel? Nogmaals bedankt voor je reactie en je tips. Ga zeker op de genoemde sites kijken. Gr. Frank
Dat irritante geluidje komt hoogst waarschijnlijk doordat je naafbout niet goed vast blijft zitten. Dit geeft speling en het tikgeluidje. Trillingen kán maar hoeft niet. Als het de naafbout is, en de bevestiging van e.e.a. is hetzelfde als bij de ST, dan kan het gebruik van die volvo XC90 bout het probleem een stuk definitiever oplossen dan locitite. Ford zelf zal dat natuurlijk niet snel als oplossing doorvoeren.... Het is een veel gebruikte oplossing bij Volvo T5 etc. rijders, waar de ST zijn aandrijflijn van geleend heeft en die met dezelfde tik/klik/vibratie klachten kampen. Als ze je voorwiel eraf gehaald hebben, met loctite hebben lopen werken en daarna het wiel er weer op gezet voordat ze de auto wegreden heb je kans dat ze tijdens het monteren van het wiel en het daarbij aanhalen van de moeren het uithardingsproces verstoord hebben. Lijkt mij, met m'n boerenverstand. Ik weet niet goed of er ST rijders zijn die wel goed geholpen zijn met het probleem. Het zou kunnen zijn dat het bij mijn ST ook gebeurd is voordat ik hem kocht, maar dat weet ik niet. Heb mijn bouten wel gecontroleerd, maar die zitten muurvast. Heb soms ook wel wat klik/tik/kloink geluiden bij gas los/gas geven en langzaam rijden, maar dat is speling in de aandrijflijn (met name de bak lijkt het). Vooral als de boel goed warm is en je rijdt in de 1e 3 versnellingen valt het op. Ik zou het Ford lekker laten proberen op te lossen voorlopig. In het ergste geval komen er nieuwe aandrijfassen op o.i.d. Heb je weer verse Of het blijkt iets geheel anders, want een RS is geen ST.
Hoi Michel, Bedankt weer voor je reactie. Dat is nou het leuke van dit forum, dat er altijd mensen zijn die een ander willen helpen als die met vragen zit. Niet iedereen is een halve of een hele automonteur. Ik begrijp best hoe mijn auto in elkaar zit, maar het moet niet al te technisch worden. Volgens mij is de naafbout van de RS anders dan 'de standaard bout'. Ford moest deze apart bestellen. Als ze de TSB uitvoeren, moeten nieuwe bouten gebruikt worden. Ik heb nog 2 jaar garantie, dus durf zelf niet zo snel mt volvo-bouten te werken. Maargoed, wat jij ook al zei: laat Ford heet eerst maar uitzoeken. Maareh, het zou toch geen speleing op de assen zijn zeker! Ik heb net 4000 km gereden. Altijd eerst grondig warm rijden en daarna pas knallen... Trouwens jij heb ook een mooie wagen. en met dat dreamscience, misschien wel sneller dan de RS? Je hebt in ieder geval en hoger koppel van 480 Nm.
Graag gedaan. En ik ben ook geen automonteur hoor! Heb alleen een meer dan gemiddelde technische interesse. Na 4000 km speling op je assen zou wel heel snel zijn. Zolang je geen 10 stoplichtsprints met clutch drop op een dag doet lijkt het me ook wat stug. En omdat het tikken in eerst instantie ook weg was, is de oorzaak waarschijnlijk wel gevonden maar de juiste remedie nog niet helemaal. Ik ben benieuwd hoe het opgelost wordt. Ik hoop goed en snel (in die volgorde). Dank voor het compliment. Ik heb ook een dag rijvaardigheidscursus in de RS gehad en ik vermoed dat mijn ST met alle mods in rechte lijn wellicht wat sneller is dan de RS. Het koppel is enorm en hij gaat altijd, in elke versnelling. Of het 480Nm is weet ik niet, ik wacht tot ik binnenkort een keertje op een dyno kan. Maar in bochten: no way. De RS is wat dat betreft een verhaal apart. We hebben die dag pace-notes gemaakt voor een rally en vervolgens delen op snelheid gereden. De manier waarop de je RS vanuit krappe/haakse bochtjes kan lanceren is onwaarschijnlijk. De ST klauwt al snel naar grip, hoewel de 19" wielen al wel iets helpen.
Hmmm, dit gaat ook wel flink off-topic.... Moderators, misschien deels verplaatsen naar een nieuw topic dit verhaal?
Michel en Johoo, Ja, het bochtenwerk in een RS is wel indrukwekkend hé!? Ik vind zelf dat je het het beste kunt omschrijven alsof je door een kombocht rijdt. Heel apart en erg lekker Ik ben ook wel benieuwd wat het echte vermogen in PK en Koppel is. Er is (vooral op het duitse forum) zo ontzettend veel gezeik over dit onderwerp. Niet helemaal onterecht trouwens, want vóór de CJ-mapping kon ik mijn broertje met zijn ZIP-gechipte Golf V GTi niet zoekrijden van 0 - 130 Uiteraard zonder clutchdump en wij zijn beiden geen coureurs. Ik ben altijd erg zuinig op mijn auto's...... Met de CJ-map hebben we nog niet getest. Weten jullie "betrouwbare" rollerbanken en zou het erg zijn om met 4000 km de motor zo op z'n falie te geven? gr. Frank PS: zou best een ander draadje kunnen worden, maar hoe, wat en waar???
Er is nogal wat te doen over het vermogen van de RS idd. Zo ook de RS500, die in eerste instantie ook z'n 350pk niet zou halen. Zo'n Golf wil best wel vooruit (in rechte lijn dan ) en is ook wel wat lichter als ik het goed heb. Dus zou zomaar kunnen dat het, als je RS een pk of 25 en wat NM mist, een goede match is. Ik zou zeggen, doe het zelfde nog eens op een bochtig weggetje. Daar is de RS voor gemaakt. Ik weet geen betrouwbare rollenbanken. E.e.a. hangt ook af van degene die de boel bedient en ik welke versnelling je test. Ik hoop binnenkort in keer in Bergen Op Zoom terecht te kunnen (Hoge School aldaar), maar echt opschieten doet het via-via contact nog niet. Zonder vind ik het ook prima. 280 of 300 pk, mij maakt het niet zoveel uit. Het is voor mijn ST in zijn huidige configuratie (standaard koppeling, remmen, ophanging en diff) ruim voldoende. 4000km is denk ik wel ruim voldoende km om je blok goed ingereden te hebben. Zeker als je al wedstrijdjes met je broer hebt gedaan Je blok heeft dan allang (enige tijd) onder vollast gedraaid. Dus een rollenbank sessie moet kunnen. Doe gewoon 1 of 2 runs, zorg voor voldoende luchtaanvoer i.v.m. de koeling en dan is er niet zo veel aan de hand.
Een RS - GTI vergelijkje Een getunte GTI met Michelin Cups tegen een RS met Cups Hockenheim GTI 260 Pk 1;16,2 GTI 310 Pk 1:15,8 RS 305 Pk 1:16,6 Geweicht is ongeveer gelijk. Je ziet..met een RS moet je toch flink sturen om zo'n Golfje bij te houden. Je hebt wel degelijk een paar betrouwbare adresjes om je auto te laten rollen. JD, Verhoeven, Kronenburg om er zo maar een paar te noemen. En de versnelling kiezen die het dichts bij de 1:1 verhouding zit.
Ik ben div keren bij verhoeven tuning geweest en hun bank staat heel goed aan geschreven ook zeker kwa koeling.. dit is zeer belangrijk.als je de tijden ziet die johoo schrijft zit de rs en de golf redelijk dicht bij elkaar.. maar houd er wel rekening mee dat de rs geen 305 pk heeft Ik sprak dinsdag iemand op cicuit zolder die 260 pk heeft met zijn nieuwe RS....... niet goed dus Als we met een mooie groep zijn kunnen we voor 50 euro per auto een run laten doen bij verhoeven ....