1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Winterbanden wissel

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Kees37, 30 okt 2021.

  1. Precies zo doe ik het ook. En geen pekel op mijn zomerset [emoji108].

    Verstuurd vanaf mijn SM-G780G met Tapatalk
     
  2. Welke pekel haha. Binnenkort maar een afspraak maken dan. Ook ff vragen of die haar kan knippen, kunnen we dat op één zaterdagje ook ff meepakken...

    Verstuurd vanaf eveneens een SM-G780G, een rode :thumbup:
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  3. Op jouw avatar zie ik helemaal geen haar….:schater:
     
    Kludrex vindt dit leuk.
  4. Februari vorig jaar. Het kan nog maar zo
    [​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G780G met Tapatalk
     
    Bramzel, Kludrex en TWA vinden dit leuk.
  5. Klopt, bewust gedaan met een pet en een hoop schaduw voor een mysterieuze look :ninja:. Neemt niet weg dat er een dikke COVID-19 coupe onder zit op het moment....​
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  6. Ja, we hebben nog januari en februari volop kans op wintershit... Daarna: maart roert z'n staart en april doet wat ie wil. Dikke Code Bruin dus... Wisselen geblazen :sleeping:
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  7. Die winter is exact de reden dat ik nu voor beide auto's winterbanden heb ;)
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  8. Ik heb deze eronder liggen:



    [​IMG]

    Ze voldoen prima (met A-merk banden). Ik rij ze voornamelijk om m'n Ford Focus Limited Edition velgen (waarvan de spaken alleen blanke lak hebben) netjes te houden en het beetje extra grip (vergeleken met de zomerset met sportbanden) in winterse omstandigheden is toch wel lekker :)
    Vorig jaar februari was helemaal leuk met 20cm sneeuw, dan ben ik blij dat ik goed spul heb :D
     
    collusion en Gitzo vinden dit leuk.
  9. Net als vorig jaar ineens 3 weken sneeuw op de weg [emoji23]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    Kludrex en Gitzo vinden dit leuk.
  10. Waar heb je ze opgeslagen? Bij mij liggen ze gewoon in de schuur. Mocht het onverhoopt toch te bar worden dan liggen ze er met een kleine 30 minuten onder. Tot die tijd staat de RS gewoon op de zomerbanden, wordt toch bij niet mee gereden ;)
     
    Kludrex vindt dit leuk.
  11. Die mogelijkheid heb ik niet. Staan elders opgeslagen en is wat meer werk ivm monteren spoorverbreders rondom. Zal ze morgen eens bellen, grip wordt ook wat minder met dat natte koude weer...
     
  12. Gisteren kwam ik de berg niet af met alleen winterbanden! Er was wat extra ‘hardware’ nodig om door de 25cm dikke laag verse sneeuw te ploegen. De sneeuwschuiver mocht uitslapen op zondag. Die kwamen we pas halverwege tegen, kort nadat hij een voorligger de greppel had ingejaagd [emoji15]…
    Voor wie de sneeuw wel vind meevallen… De foto is genomen onderaan de berg, de kettingen gingen er hier weer af [emoji6].

    [​IMG]
     
    collusion en Gitzo vinden dit leuk.
  13. En waar was dit? fijn klusje altijd die kettingen maar ja ze schijnen wel te helpen :)
     
  14. Franse alpen. De montage was inderdaad wel even een gepruts. Vooral om ze uit de knoop te krijgen…
    Maar ze werken verrassend goed! Zonder kettingen kwam ik echt geen cm meer vooruit, maar met kon ik zo wegrijden.
     
    Gitzo en collusion vinden dit leuk.
  15. Vandaag winterbanden weer vervangen door zomerbanden.
     
    collusion vindt dit leuk.
  16. Denk zomaar dat bij mij de winterbandjes ook weer verruild gaan worden voor de zomerbanden deze of volgende week als ik 'ff tijd heb
     
  17. Heb ze er sinds vorige week al onder…sneeuw komt r nie meer :)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  18. Ik heb gisteren gewisseld met nieuw rubber om de zomervelgen..
     
    collusion vindt dit leuk.
  19. Ik ga morgen een afspraak maken om weer te wisselen.
     
  20. Vandaag ook gewisseld naar de velgen met zomerbanden. Voorbanden waren bijna op dus maar gelijk een setje Goodyear Eagle F1 Asymetric 5 erop laten leggen.

    Maar... Bij het losdraaien van de originele wielmoeren kwam ik erachter dat, op 3 hele moeren na, ik de benodigde dop met geen mogelijkheid gewoon netjes over de moer kon schuiven. Best lastig om ze dan fatsoenlijk los te krijgen en weer op moment te draaien. Die 'kapjes' waren allemaal in meer of mindere mate reeds half naar de klote geholpen. Vlakke delen van de 6-kantjes stonden allemaal enigszins bol.

    Om me een hoop gekloot te besparen bij volgende klusjes, langs de weg, of bandwissel maar even (terug) naar de lokale 'velgen- en bandenboer' gereden voor een volledige set nieuwe wielmoeren. Niet origineel Ford, zonder die k**-kapjes, maar wel geschikt en passend... Want bij de minste of geringste vervorming van zo'n 'kapje' kun je kennelijk alleen nog maar je dop erop hameren, losdraaien, en vervolgens de moer uit je dop tikken en weggooien.

    Maar het is weer voor elkaar, al met al duurde het wat langer door het gedoe met de moeren maar dat zal de volgende keer een stuk rapper gaan.
     

Deel Deze Pagina