1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welke subwoofer

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door jaccarla, 2 okt 2011.

  1. Zo net effe van de spin elastieken gehaald. Ik moet zeggen dat hij muurvast op de grond staan. Had moeite met de elastiek goed uit te rekken. Maar kan geen kant op. Dus deze mag op slot.
     
  2. die hoekjes werken normaalgesproken perfect dat er ook nog liggen, maar niet in de wagon omdat de mat met sub en al door de koffer schuift
     
  3. Hier een foto van hoe ik het heb gedaan:
    Heb hem zo gemaakt dat het ook makkelijk is om hem eruit te halen als ik de ruimte nodig heb!![​IMG]
     
  4. We gaan hier toch even verder. Ik heb bij het contact aan of uit zetten een doffe knal uit mijn subwoofer. Weet iemand waar dit aan kan liggen en eventueel op kan lossen? Of is dit normaal? Bedankt alvast.
     
  5. Dat heeft waarschijnlijk te maken met de remote-draad.
    Het kan zijn dat deze al uitschakelt terwijl er nog muziek-signaal naar de sub toe gaat....

    Caliber heeft volgens mij een kastje om dat te voorkomen.

    Wat je ook kan doen is een condensatortje plaatsen in/bij de remotedraad, daardoor valt de 12V niet in een keer naar nul, maar gaat t veel geleidelijker.....

    Het kan evt ook met de massa te maken hebben, zeker met een Pioneer toestel.... (luister eens goed bij de sub, terwijl iemand anders gas geeft. Hoor je dan de sub fluiten? 9 van de 10 keer een massaprobleem met de Pioneer....)
     
  6. Hallo Serge,

    Het is een JBL actieve sub. En het is met het contact van de auto aan en uitzetten!!!
     
  7. Ah, bingo! Daar zit ws het probleem....

    Als je het contact uitzet, gaat de sub meteen mee uit, tegelijk met de radio. Daardoor staat er nog "muzieksignaal" op de subversterker als deze uitschakeld. Het uitschakelen zorgt voor een piek op het uitgangssignaal: de plop!

    Als je de sub aan- en uit laat schakelen via de Pioneer (blauwe remotedraad) zal het waarschijnlijk weg zijn, of op te lossen met de vorige suggesties.
     
  8. Ik heb de pioneer een RCA kabelset gekregen en daar zit de remote op. Op de systemremote kabel
     
  9. Ok, dat zou goed moeten zijn!

    Toch nog eens even luisteren of de sub meefluit met het toerental....
    Uit de tijd dat ik zelf verkocht en inbouwde waren de Pioneers daar wel gevoelig voor!

    Verder: Waar zit de massa van de sub, en waar komt de voeding (constante plus) vandaan?

    Dit zijn zo de eerste (standaard) oplossingen/problemen die ik kan verzinnen met deze combinatie, daarna wordt het wat specifieker zoekwerk, maar da's ook geen probleem!
     
  10. Hallo Serge,

    We hebben de plus rechtstreeks van de accu gehaald. De massa hebben we bij een bestaand massapunt gepakt. Is in een focus 1 wagon aan de bestuurderskant bij het achterlicht. Je bedoeld een Pioneer radio of een sub?
     
  11. Hoi Jac,

    Het lijkt erop dat alles volgens de regelen der kunst is aangesloten (ik had van Michael ook niet anders verwacht :-).

    Ik bedoelde de Pioneer radio: Wat ikzelf 2x heb gehad, en bij klanten veelx heb gezien, is dat als de massa van de eindversterker (los of ingebouwd in de sub) niet of niet goed (zoals vaak bij proefdraaien gebeurd) is aangesloten, dat de eindversteker dan zijn massa gaat zoeken via de signaalkabels. De Pioneer radio's waren daar toendertijd niet goed tegen bestand en het gevolg was dat er een massaspoortje of diode kapot ging in het muzieksignaal gedeelte van de radio.
    Daardoor ontstonden plop en fluitproblemen.
    In jouw geval lijkt het mij simpel op te lossen met een condensator in de remotedraad, waardoor de versterker van de JBL iets later uitschakeld als de radio zelf. (Michael weet vast wel hoe)

    Verder zou je ook een ander massapunt kunnen proberen, ik ben er niet zeker van of het punt bj het achterlicht goed is.
     
  12. Hey Serge,

    Ik kan dus het beste de sub even helemaal van de stroom afhalen tot we het probleem gevonden hebben? Jammer dat we het allemaal via deze weg moeten typen.
     
  13. ik heb voor de massa het originele aansluitpunt gepakt, deze was vrij van oxidatie;)
    schroefjes en alles zijn goed vastgedraaid en de aansluitogen zijn goed aangeknepen;)

    condensator tussen je remote, in serie bedoel je?
    gaat die dan niet maar heel even aan zegmaar;)
    net als dat je een grote condensator oplaad (met een lampje)?
     
  14. @Jac: gewoon laten zitten en van genieten, plop kan geen kwaad. Als er iets mis is wordt het iig niet erger, dus nogmaals, kan geen kwaad!

    @Michael: niet in serie, denk ik. (is lang geleden hoor :))
    Het is de bedoeling dat de remote nog even spanning vasthoud, zodat de versterker later uitschakeld als de radio....
    Ik heb hier nog wat condensators liggen die ik zelf gebruikte, maar dan moet ik ff zoeken....
    Overigens, als het probleem in het uitschakelen van de Pioneer zit, moet de JBL eigenlijk EERDER uit als de Pioneer.... Even testen door de remote op de JBL te koppelen aan de constante voeding, en dan de Pioneer/contactslot uit te zetten.... De JBL blijft dan aan, hoor je dan een plop, zit het in de radio.

    Massapunt bij achterlicht: hier hebben veel verbruikers hun massapunt, dus een verzameling van mogelijke stoorsignalen... gaat 9 van de 10 x goed, maar is wel een punt om naar te kijken als er wél een storing is!
     
  15. op dat massapunt zitten alleen de achterlichten, achterruitenwisser en volgens mij ook kofferklepslot;)

    geen van deze zijn aangeweest bij het testen;) zelfs de motor is niet eens gestart;)
     
  16. Dus als ik het goed begrijp en het is een massa probleem, dan is de radio al kapot omdat de sub via de signaal kabel massa gaat zoeken in de radio? En dan blijf ik die plop houden wat we ook proberen?
     
  17. Ik ga er ook vanuit dat dat het probleem niet is, maar het is iets waar ikzelf mee zou experimenteren :) (wel met de radio uit, daar heb ik uit eigen ervaring mee geleerd :lol:)

    Het is ook best lastig om dit op te lossen, zeker achter een toetsenbord, maar ik geef wat mogelijkheden waar ik zo aan kan denken.
    Voor hetzelfde geld zit het in de sub zelf of is het juist simpel met een Caliber LT4 op te lossen:
    http://www.hifimarkt.nl/accessoires/688-caliber-lt4.html

    Maar het blijft een kwestie van uitproberen!
     

  18. Dat is een mogelijkheid, mijn ervaring is echter al van 5 jaar terug! Dus weet ik niet hoe gevoelig de huidige radio's zijn!

    Zelfs als het aan de radio ligt (testen, zie hierboven) is het misschien op te lossen met een LT4. Houd moed, komt goed ;)
     
  19. Ik moet zeggen dat ik iemand ken hier in het forum die dezelfde sub heeft en ook dit probleem heeft.
     

Deel Deze Pagina