1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welke All Weather band voor Ford Focus wagon 006

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door yep123, 6 jul 2018.

  1. Hallo,

    Even een korte vraag:

    Ik heb een Ford focus Wagon benzine uit 2006. Er zitten nu Vredestein Quatrac 5 banden onder. De 2 achterste banden moeten vervangen worden, de voorste gaan naar achter.
    Nu valt mij op dat de banden wat lawaaiig zijn en zit er over te denken om de de voorste 2 door een ander merk te vervangen

    1 Michelin Cross Climate
    2 Continental AllSeason Contact.
    3 Goodyear Vector 4Seasons

    Heeft iemand een goede tip? Of is het het handigst om het toch maar maar bij Vredestein te houden ivm 4 dezelfde banden.

    bandenmaat is 195/65/15. Wintersport doen we niet aan dus we komen niet echt in extreme winterse omstandigheden.
     
  2. Optie 1 schijnt echt de betere band te zijn .

    Zijn in ieder geval mooi stil kan ik uit eigen ervaring zeggen
     
  3. Ik heb 4 x die Vredestein band, bevallen mij prima, ook qua prijs. Kan mij voorstellen dat het bandenlawaai bij jou voor een deel van de slijtage komt, nieuwe banden rijden sowieso fijner.

    Maar ik neem inderdaad onmiddellijk aan dat de Michelin banden nog comfortabeler zijn.
    Het belangrijkste is als je per voor of achteras dezelfde band hebt, anders is het een APK afkeur.
    Het is maar wat je wilt en hoeveel geld je uit wilt geven.:rolleyes:
     
  4. Zijn die twee die naar achteren gaan ook 4 seizoen banden. Zo niet, zou ik hier niet voor kiezen, twee zomerbanden en 2 4-seizoen banden.
     
  5. Hoi

    Dat zijn allebei Vredestein Quatrac 5 banden. Ik ben er wel uit, ik ga 2 Michelin Cross Climate voorop zetten en de 2 Vredestein gaan naar achteren
     
  6. Ik zou de Vredestein voor zetten en afrijden. Dan daar ook nieuwe cross climates omzetten over een poosje
     
  7. waar je de nieuwste band zet maakt niet veel uit.

    er is ooit test geweest met 4x dezelfde banden 2x nieuwe en 2x versleten(2.0-2.5mm profiel)
    toen bleek voor bochten werk bij nat weer de veiligste manier was de gene met meeste profiel achterop te leggen en de versleten banden voorop.
    je hebt aan onderstuur door slecht profiel beter beheersbare auto dan wanneer je achterkant uitbreekt ivm die het slechtst zijn.
    meestal kiezen we ervoor de beste band voorop ivm die het hardst slijten, verschil is dat je dan alle 4 tegelijk mogelijk zou moeten vervangen.

    Gaat erom wat je het liefst zelf hebt. het heeft beide zijn voor en nadelen. dan komt het puur op aan wat wil je zelf.
     
  8. Los van die discussie zou ik het zo doen .

    Dan ben je eerder helemaal over op de dezelfde banden
     

Deel Deze Pagina