1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welk merk remblokken en remschijven?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door RonW, 24 apr 2017.

  1. Na een aantal reacties in een ander topic ben ik wel benieuwd wie er aftermarket remblokken en remschijven gemonteerd heeft.
    Zo ja,,,,
    *Welk merk of combinatie
    *hoe bevalt dit

    Ikzelf ga over op Ferodo remblokken.
    Rest is nog origineel.
     
  2. Op mijn vorige Focus 2 had ik rondom gecoate Brembo schijven i.c.m. Textar remblokken. Persoonlijk vond ik dit een erg goede combinatie. Meer remkracht als met de originele schijven/blokken. Bijkomend voordeel is dat deze combinatie veel minder remstof afgaf als de originele schijven en blokken waarbij het remstof dat er was ook nog eens veel gemakkelijker te verwijderen was.

    Mijn huidige Focus 3 heeft slechts 26.000 KM op de teller en dus zijn de schijven/blokken nog lang niet aan vervanging toe. desondanks overweeg ik wel om de schijven blokken te vervangen vanwege het vele remstof. Hierbij zal ik vrijwel zeker weer voo de gecoate Brembo schijven i.c.m. Textar blokken kiezen.
     
  3. Schijven zijn bij mijn Focus nog origineel. Remblokken heb ik van TRW. Merk geen verschil met origineel. Remt gewoon goed. Mijn velgen staan in de Wheelsealant, dus remstof is er met een velgenborstel en wat warm water met shampoo zo af.
     
  4. Mijn wielen staan ook goed in de wheel sealant dus ze zijn inderdaad gemakkelijk schoon te krijgen. Echter bleven voorheen bij mijn Focus 2 de velgen met gemak enkele weken schoon. Remstof was er vervolgens met alleen warm water al af te spoelen. Dezelfde velgen op mijn Focus 3 zijn (bij gelijk gebruik) binnen een week al niet meer om aan te zien en het remstof krijg ik er dan niet meer met alleen warm water af.

    Bij mijn huidige 18 Inch velgen valt het me helemaal erg tegen. Zolang het droog is valt het nog wel mee maar na een regenbui zitten de velgen binnen no time onder de zwarte strepen. Ondanks dat ik bijzonder weinig rij moet ik minimaal 1x per week de velgen schoonmaken om ze een beetje toonbaar te houden.
     
  5. Goed om te weten. Als mijn schijven aan vervanging toe zijn, hou ik deze combinatie in gedachte.
     
  6. #6 Vogel, 26 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 apr 2017
    Heb zelf Bosch gehad (zowel schijf als blokken) Dit remde een stuk beter dan wat erop zat.
    Eén keer heb ik de blokken op de schijf gestempeld*. Gelukkig was dit na een paar keer stevig remmen weer weg.

    Op het Volvo forum ben ik gewaarschuwd voor TRW blokken. Deze stempelen makkelijker dan meeste andere blokken.
    De V70 is wel 300kg zwaarder dan de Focus. Bij het remmen is er dus meer energie te absorberen en dus worden de blokken heter.

    *stempelen: er is een soort van coating van remvoering op de schijf aanwezig. Als je de snelweg afkomt en dan op een helling (met de voet op de rem) voor het stoplicht staat, stempelen de hete blokken een afdruk van extra remvoering op de schijf. Vervolgens voelt het bij het remmen of de schijven krom zijn.
     
  7. Bosch blokken zijn mij te hard en piepen/krassen snel met nat weer. Grijpen niet fijn aan en vertragen ook minder. Zelf heb ik op beide auto's ATE schijven en blokken liggen. De schijven zijn voorzien van een coating, die het roesten van de randen tegen gaat/verminderd. De blokken zijn wat zachter, remmen daardoor zeer prettig en grijpen fijn aan. Tevens piepen ze ook niet met nat weer.

    EBC en national sports hoef ik niet weer.
     
  8. Herken het wel. Ik heb ook Bosch blokken erop gezet. Het is niet slecht maar heel overtuigend is het ook niet.

    Zal eens ATE bestellen want achter moeten ze ook bijna vervangen.
     
  9. #9 Vogel, 26 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 apr 2017
    Dit stukje herken ik niet.
    Wel is duidelijk dat het geen high performance blokken zijn. En die rand van schijven roest inderdaad net zo lelijk als bij veel andere schijven.

    Nu ik mijn eigen commentaar teruglees: Er had best bij mogen staan dat Bosch makkelijk de minimale eisen haalt, maar zeker geen topper is.
     
  10. Daar is de prijs dan ook naar, ik had een paar jaar geleden 2 nieuwe schijven en blokken van Bosch voor nog geen 100 euro. Rijd er toch alweer 100k mee;). Piepen geen last van en krassen geen idee.
     
  11. Even een ouds topic omhoog aangezien ik ook nieuwe blokken en schijven nodig heb voor de Fiesta een ook voor de Focus.
    Heb zelf eens EBC greenstuff gehad; Wat een troep, nooit meer. De voerring was van de blokken gekomen, zaten gewoon los! Die troep in ieder geval niet meer ;)
    Gaat denk ik voor Textar.
     
  12. Ik heb bij de Fiesta Brembo schijven en ATE blokken gemonteerd en ik vind dat prima.Ik vind de sets van ATE altijd compleet, er zitten nieuwe boutjes en geleidingen voor de blokken bij. En het slijtagebeeld achteraf en de levensduur en prestatie van een Bremboschijf vind ik ook prima.
     
  13. Gebruikt Ford ook geen ATE blokken en schijven? De remklauwen in ieder geval wel.
    Zelf gebruik ik het meest de Ford blokken en schijven, maar Bosch is mij ook goed bevallen. Die hebben wat meer remkracht.
     
  14. Motocraft of origineel Ford? Het Motocraft spul heb ik er nu onder zitten (zat er al onder bij aanschaf) en is nog nagenoeg nieuw. Maar het kan mij niet bekoren.
    Het piept met nat weer en de remkracht/gevoel vind ik minder dan het gevoel dat het ATE spul geeft wat op onze zwarte MKII zit.
     
  15. Mtec Brakes :mrgreen:


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  16. Even een oud topic schoppen.... En voor een MK3 ST: tips voor merk en type blokken/schijven?
    Zelf denk ik aan Brembo schijven en Textar Epad blokken. (totaal ongeveer € 325,- bij Autodoc) Brembo heeft achter ook geperforeerd; vind ik erg mooi. Maar voor niet? Iemand tips voor geperforeerde schijven aan de voorzijde?
     
  17. Tnx!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
     
  18. Bedenk wel dat geperforeerde schijven ook de nodige nadelen hebben.

    Zo maken ze meer lawaai, is de kans op (haar)scheuren tussen de gaten na verloop van tijd aanzienlijk en is de slijtage van de remblokken hoger als met normale gladde remschijven.


    Voor normaal straatgebruik ben je naar mijn mening met een set normale Brembo remschijven beter af.
     
    focusfanrossum vindt dit leuk.
  19. Tnx; ook goede afwegingen.... Trekken ze ook sneller krom?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina