1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat betekenen deze symbolen?

Discussie in 'Handleidingen Focus IV' gestart door Sander1970, 24 jan 2022.

  1. Daarom had je toch juist een diesel?:schater::schater:
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  2. De 2e versie prius was een hybride en kon toen al een flink stuk volledig elektrisch rijden km of 40 als ik me niet vergis wel onder de 45 km/h dan dus goed voor in de woonwijk.
     
  3. De 3e generatie Prius heeft een plug-in versie gehad die kon dus langer en bij een hogere snelheid elektrisch rijden.
    De normale 3e generatie hybride aandrijving van Toyota kon maximaal 80km/h elektrisch rijden, daar boven moet de benzinemotor draaien.
    De reden waarom de benzinemotor dan moet draaien is dat anders MG1 te snel zou gaan draaien, die mocht maximaal 10000rpm hebben. MG2, de tractiemotor mag wel sneller draaien.
     
  4. uitleg MG1 MG2 :
     
    meeder vindt dit leuk.
  5. Als je het echt mooi uitgelegd wil hebben dan zijn de video's van professor John Kelly erg interessant.
     
  6. Dus als je start/stop systeem uitzet heb je geen hybride nodig.

    ik ging er altijd van uit dat een mild hybride ook voor veel minder verbruik zorgde, niet echt dus.

    Vraag mij nu weer af of “veel minder” correct Nederlands is :think:
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  7. Waar haal je die conclusie vandaan?
    De mild hybrid uitvoeringen van Ford gebruiken de 48V starter/generator als startmotor maar ook om de motor mee te helpen waardoor er meer vermogen is dan bij dezelfde motor zonder 48V systeem.

    Bij een vol hybride kan je overigens het stop-start systeem niet uitzetten omdat alles zo in elkaar verweven is. Het kan zomaar zijn dat bij mijn Corolla de benzinemotor op een rit van 100km 30-50x stopt en start.
     
  8. Klopt. Mild hybride is niks meer dan een verkapte start/stop+ systeem.
    Doet hetzelfde als start/stop systeem echter heb je wel 8kw en 40nm extra, als voorbeeld. Op papier verwaarloosbaar ivm je niks er echt van merkt en totaal waardeloos is om mee te rijden.

    Passive en active hybride die hebben electromotor die de wagen ook echt kan aandrijven.
    Passive en active misschien waren het andere woorden voor.
    Maar komt op neer de een heeft twee losse systemen zoals dieselmotor voor en achter electromotor. En 1 van de twee kan je gebruiken of beide tegelijk.
    Andere is zoals corolla dat op dezelfde bak motor en elctromotor zit. Door samenwerken werken ze beide op dezelfde uitgaande as van de bak.
     
  9. Het heeft wel meer effect en als ik de eigenaren hier op het forum mag geloven kan je er echt goed gebruik van maken.

    Dit zegt Ford er zelf over.

    "Ford has also introduced torque supplementation, which deploys the electric motor functionality of the BISG to increase the total torque available from the powertrain by up to 20Nm above the level available from the engine alone at full load – and deliver up to 50% more torque at lower RPM.

    The BISG has also enabled Ford engineers to lower the EcoBoost engine’s compression ratio and add a larger turbocharger for more power, by mitigating turbo-lag using torque supplementation that also rotates the engine faster for maintained turbocharger boost response."

    Bron: https://automotivepowertraintechnol...ew-engine/ford-unveils-1-liter-mhev-puma.html
     
  10. Heb zelf week lang in focus 4(135pk) mild hybrid gereden als leenbak voor me bus, reed er niet echt rustig mee. Maar week later met 1400km erbij gaf de boardcomputer aan 5,4ltr/100km(had de trip gereset toen ik hem meekreeg). Me eigen focus doet 5,8ltr/km met 125pk, heeft nu 140pk en kan daar nog geen uitspraak over doen.

    Het verschil in verbruik in nihil, de e-motor was wel goed te merken met accelereren en optrekken, creëerde wel een andere rijervaring dan me eigen

    Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk
     
  11. Ondanks dat wij geen 135PK maar een schamele 125PK in de Puma hebben zitten, kan ik deze ervaring zeer zeker beamen.

    Over het idee dat het Ford mild hybride systeem een veredeld start/stop systeem zou zijn en niets bijdraagt, kan ik alleen maar zeggen “probeer het eens” ;)

    In ons geval was de auto die voor de Puma heeft moeten wijken een MK4 Fiesta 1.4L en die was minder zuinig, niet mega maar toch.

    De echte winst van de Puma is er als ik deze vergelijk met onze Focus en daar was het ons eigenlijk om te doen. 1:19 of (net aan) 1:9 is met de huidige brandstofprijzen toch serieus winst te noemen :clap:
     

Deel Deze Pagina