1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vraag over uitlijnrapport

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door mtthw, 21 dec 2017.

  1. Ik heb 2,5 week geleden 4 nieuwe Michelin CrossClimate+ banden onder mijn Ford Focus II 1.8 TDCi (2007) laten zetten bij een Euromaster vestiging. Dit was inclusief uitlijnen, maar omdat er een probleem was met de apparatuur kon het niet direct op dat moment.
    Nu is mijn vriendin vandaag geweest om het uitlijnen alsnog uit te voeren (ze hadden inmiddels nieuwe apparatuur), maar op het rapport staat dat het zou moeten gaan om een Ford Fusion i.p.v. een Ford Focus. Het kenteken dat op het rapport vermeld staat is overigens wel correct.
    Mijn vraag is of dit nu verkeerd is of niet. Mijns inziens zouden de doelgegevens voor een Ford Fusion best wel eens anders kunnen zijn dan voor mijn Focus.
    Kan iemand dit bevestigen?
    Uiteraard ga ik vandaag ook nog even bellen met de vestiging, maar ik wil graag voldoende info hebben als ze zeggen dat het niet uitmaakt.

    Link naar het rapport:
    https://baarsmj.stackstorage.com/s/adzyoMxULrlA1Iw
     
  2. Jet enige dat ze afstellen is de sporing. De rest kunnen ze niks mee.

    De focus kun je zowel voor als achter afstellen.
    Fusion weet ik ff niet of het een vaste achteras heeft of onafhankelijk.
    Drnk dat zelfde is als fiesta en dan heeft het een vaste achteras.
    Deze kun je niet uitlijnen op achtetas.

    Als ik zo zoe is achteras niet uitgelijnd. De waardes schillen te weinig.

    Ik zou idd zeker terug gaan en zeggen dat ze apparaat verkeerd hebben ingesteld.
     
  3. Voor de sporing op de voorwielen maakt het niet uit.

    Maar ik zou idd terug gaan en ook de achteras netjes laten zetten. (is wel minimaal hoor)
     
  4. De Fusion was gebaseerd op de Fiesta dus die heeft een torsie as achter.
     
  5. Ik heb ze gebeld en ze verzekeren mij dat de de auto 100% goed is uitgelijnd. Als ik kijk naar de toleranties klopt dit natuurlijk ook, maar op basis van een Ford Fusion.
    Nu maak ik uit jullie antwoorden op dat er eigenlijk weinig mankeert aan de sporing van de achterwielen, klopt dat? Dat zou dus betekenen dat dit binnen de toleranties valt en dat opnieuw laten uitlijnen van de achterwielen eigenlijk geen zin heeft?
     
  6. heeft wel zin dus, ook al is het minimaal.

    gaat niet om een rekening van een paar tientjes neem ik aan.
     

Deel Deze Pagina