voorstellen // focus 2015 ecoboost

  • Beste Bezoeker,

    Het forum draait inmiddels op de nieuwste versie. De vertrouwde uitstraling is voor een groot deel teruggebracht, maar we zijn nog bezig met het afronden van verschillende onderdelen. Daardoor kun je hier en daar nog zaken tegenkomen die anders werken dan voorheen of nog niet helemaal gereed zijn.

    We vragen daarom nog even om jullie geduld. In de tussentijd kan het forum gewoon weer actief gebruikt worden.

    Loop je ergens tegenaan, werkt iets niet goed of mis je een onderdeel dat er voorheen wel was? Laat het ons weten.

GerritDeHobbit

Forumlid
30 mei 2026
1
1
36
Voornaam
Gerrit
Hoi allemaal,

Gerrit hier!
Binnenkort neem ik een dealer onderhouden Focus 1.0 ecoboost 100pk station over uit 2015.
Hij heeft 'pas' 105.000 op de teller en kan hem voor een zacht vriendenprijsje overnemen.
Bij het proefritje reed hij super fijn, soepel, redelijk stil en vlot in de bochten. Ook super handig met een gezin al die ruimte. Trekhaak incluus.

Online lees ik genoeg 'grapjes' over de ecoboom...
De distributieriem* (aangepast :-) ) en koppakking zijn allebei in 2021 al vervangen door de Ford garage. Sindsdien heeft hij nog 40k gereden.
Is dat echt iets om me dan nog zorgen over te maken?

Verder ben ik hier voor alle tips en tricks :-)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PhoenixNLx
Hoi allemaal,

Gerrit hier!
Binnenkort neem ik een dealer onderhouden Focus 1.0 ecoboost 100pk station over uit 2015.
Hij heeft 'pas' 105.000 op de teller en kan hem voor een zacht vriendenprijsje overnemen.
Bij het proefritje reed hij super fijn, soepel, redelijk stil en vlot in de bochten. Ook super handig met een gezin al die ruimte. Trekhaak incluus.

Online lees ik genoeg 'grapjes' over de ecoboom...
De distributieriem* (aangepast :-) ) en koppakking zijn allebei in 2021 al vervangen door de Ford garage. Sindsdien heeft hij nog 40k gereden.
Is dat echt iets om me dan nog zorgen over te maken?

Verder ben ik hier voor alle tips en tricks :-)
Ik heb afgelopen week mijn Focus 1.0 3 cil met 230 k ingeruild. Ik heb nooit gedoe gehad, ik rij 230 km per dag woon/werk.
Vervuilde en verkeerde olie zijn killing voor de natte riem.