1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Volledig electrische Ford F-150 prototype trekt meer dan 1 miljoen US pond

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Focusmania.com, 23 jul 2019.

  1. gerardTDCI vindt dit leuk.
  2. klinkt leuk zo op papier. maar de haken en ogen eraan ben ik benieuwd naar.
    4wd is het met hoeveel kw eronder hoe groot is de accu en dergelijke.
    meestal leveren ze eerst die cijfers en dan pas komt zoiets als dit online.

    model x heeft een boeing getrokken met goeie 125.000kg gewicht
    vw toureq heeft ook een keer boeing getrokken maar daar stonden de banden op 5bar en zat er 2ton extra zand achterin de auto, dit puur voor de grip te krijgen en geen wielspin.
    nu weet ik dat electrisch veel makkelijker te doseren is.
    alleen de daadwerkelijke trekgewicht dat rdw op geeft vindt ik interressant.
    model x heeft 2500kg eerste volledige electrische voertuig die zoveel mag trekken.

    we zien wel, voor mij en denk meerdere hier niet te betalen.
     
  3. leuk filmpje om te zien, vraag me af van welk materiaal die sleepkabel is gemaakt, volgens mij moet je met dat gewicht die kabel gelijk kapot trekken toch?
     
  4. daar heb je idd een punt, kabel zal een 10-30ton kabel zijn. tuurlijk kan hij meer hebben. alleen verklaard wel waarom het is goed gegaan.
    zelfde als dat we een auto dauwen, lukt ons niet zomaar. maar als het langzaam begint te rollen kun je de snelheid opvoeren.

    doordat hij op stalen wielen staat vervormt dit niet. stond het op rubbere banden dan was het ander verhaal. dan moet de auto ook tegen de vervorming aan werken van de banden wat meer kracht kost. fietsen op lege banden kost namelijk meer energie dan met volle banden.

    lach me kapot als de f150 een 787-9 dreamliner geen beweging in krijgt.

    model x heeft dankzij de banden juist meer rolweerstand die hij ook eens moet overbruggen. hier geld ook wat hebben ze extra gedaan naast een speciale trekoog aan de wagen gemaakt.
    beste filmpje blijft van vw toureq waar alles uitgelegt wordt hoe ze het voor elkaar hebben gekregen
     
  5. Stalen wielen hebben inderdaad weinig rolweerstand. Maar als de F150 met 500 ton niet al te veel problemen heeft, zal een caravan ook niet al te moeilijk zijn denk ik :mrgreen:
     
    Focusmania.com vindt dit leuk.
  6. Even alles in perspectief zetten... Het stelt eigenlijk niet veel voor en veel auto's zullen de trein kunnen voorttrekken...

     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  7. zoals ik al zei de sleepkabel verrade het al.
    1875lbf is 850kg dus met elke auto hadden we het in beweging kunnen houden. het op gang komen kost misschien wel een koppeling. maar op snelheid houden was dus mogelijk geweest

    even zelfde formule gebruikt voor
    vw filmpje, kom je al uit op 2250kg, echter de vw had ook 4.3ton extra gewicht bovenop de 2.5ton. puur om ervoor te zorgen dat de wielen niet spinde, bandenspanning was 5-6bar.
    door deze hoge bandenspanning kan het zijn dat 2250kg lager uit komt en bij een derde (zoals hij in het filmpje zegt) ook rond de 750kg zit
    tesla filmpje zou je rond de 2ton zitten. daar is niks overgezegd of er nog extra wijzignen zijn gedaan aan voortuig om het voor elkaar te krijgen

    mooie van alles vindt ik wel dat dit nog niet echt klopt. dit zou inhouden dat elke auto met trekhaak dit voor elkaar moeten krijgen.
     
  8. Zoals je zegt zal de koppeling het grootste probleem vormen. Een stevige automaat met koppelomvormer met goede koeling moet kunnen denk ik.
    Het is vooral leuke marketing. Volvo heeft ook een test gedaan met 750 ton achter een vrachtwagen.
     
  9. voor een vrachtwagen is dat iets makkelijker dan in verhouding met een auto
    bijvoorbeeld de modelx mag 2.5ton trekken. trekt nu 138ton
    deze volvo zorgt ervoor dat tot 325ton in beweging brengt. althans in de brochure. dat houdt in dat het nog geen 2.5 keer zo zwaar is wat hij trekt
    waar bij de model x het velen malen zwaarder is dan wat hij op papier max mag trekken.

    zulke trucks doen het al met zijn 2en 600ton


    het is wel dat je bij de trucks pas echt het effect van het gewicht ziet. truck komt omhoog en/of rijdt letterlijk de straatstenen eruit
     

Deel Deze Pagina