1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 2 Vins Stealth Focus ST3 Nr 2 | Carbonized | Stratified Stage 3

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door VinST, 13 jun 2020.

  1. Non taken. Bedoel haal wel een intercooler van 500 euro. Ergens houdt het een keer op he :-)
    Eerst eens kijken of ik dit fijn vind. Een echte splitterset kan er altijd later nog onder als dit bevalt.
     
    gerardTDCI en VinST vinden dit leuk.
  2. Ik begreep je verkeerd idd haha
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  3. Ik heb net in 1 ruk 15 pagina's aan tuning gelezen. Wat een wagen, echt heel dik! Je krijgt m er ook goed op met die foto's! Leuk om te lezen
     
    VinST vindt dit leuk.
  4. Dank je wel Mark! Super leuke reactie
     
    Mark Kraai vindt dit leuk.
  5. Nou de Maxton lip is nog heel, valt niets tegen :dance:

    Verder: Cheap mods rock! Van de week Allegro eens afgestruint (Poolse Marktplaats) naar stock RS onderdelen, waarom? Omdat deze onderdelen goedkoop zijn én een leuke verbetering tov standaard ST geven:

    -RS shifter, is 1,8 cm korter dan de ST versie, dat geeft een short shifter van zo'n 11%
    -RS buizen van luchtfilter naar de turbo (zijn mooi rond en iets groter, die van de ST zijn op een paar plaatsen echt heel smal)

    De shifter is heerlijk icm de shortshifter van Airtec die ik al had. De pookknop ligt nu een stuk lager en de slag is nog iets korter, heerlijk. Je moet wel een nieuw linkje maken voor de reverse lockout, deze moet nu ook korter, gelukkig had ik nog wat liggen tussen de oude modelbouwspulletjes, volgens het internet zou alleen een tiewrap ook werken.

    De RS buizen passen prima, wel wil ik nog iets met het RS doen op de buis zelf, ik zat er eerst aan te denken om deze er netjes af te schuren, maar heb inmiddels een andere ingeving (thanks @Thieske)

    Om het helemaal af te maken een Ford Performance "KUCH RS" motorafdekplaat gemonteerd.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    RSBülent, M.Blaak, CooleChriz en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. dat verschil is goed te zien, ook al is het maar 1,8 cm :thumbs:
     
    VinST en PhoenixNLx vinden dit leuk.
  7. Is de standaard ST pook ook korter? Kan die in de 1.6 en heb je em nu over? :lol:
     
    VinST vindt dit leuk.
  8. Mijne is nu over. Geen idee of die korter is, stang is 15.8cm. Moet je even de pookknop en hoes verwijderen om hem op te meten.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  9. Geïnspireerd door @bonny Banana . Toch nog iets gevonden om nog meer carbon print op te plakken. Weer een stapje minder Ford Transit :mrgreen::

    [​IMG]
    2 a 3 weken levertijd en dan lekker priegelen :)

    Wie wat waar hoe:
    SAS conversion op Facebook, neemt contact op met Trevor Sibthorpe. Kosten: 60 GBP incl verzending
     
    bonny, gerardTDCI, Kludrex en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Zeker de moeite :D
    [​IMG]

     
  11. Superrrrr gaaf! Die centrale LCD is ook veel mooier zo, had hem al gevonden op Optiford.de , bij de dealers stond ene dutchguy, is dat toevallig @dutchguy ?

    Als voorbeeld:

    [​IMG]

    of

    [​IMG]
     
  12. Klopt , ik heb wel een custom laten maken voor de mijne. een kameraad van mij heeft deze install gedaan is een 30min - 1u werkje


     
    VinST vindt dit leuk.
  13. Paar nieuwe dingetjes, allereerst een mooi mapje voor de autopapieren, gaat natuurlijk nergens over maar vond het wel wat toevoegen:

    [​IMG]

    Daarnaast de radio geupdate naar de nieuwste F10 kaarten met de laatste 3.4 update, ziet er ook weer mooi fris uit zo (was even klooien met Forscan om het climate scherm terug te krijgen, maar de aanhouder wint):

    [​IMG]

    En de allernieuwste aanwinst, een micro-ODB2 stekker, zo nieuw dat zelfs de meeste hippe autodief deze standaard nog niet ondersteunt:

    [​IMG]

    (zonder gein, ODB relocate gedaan), zou het eigenlijk in koeienletters op de auto moeten plakken. LET OP ODB RELOCATE, DOE GEEN MOEITE

    Echt gaaf, durf het zelf niet aan, volgens mij moet je dan ook een echte (lees dure) ODB ELM327 adapter hebben ivm de schrijfsnelheid in Forscan
     
    Kludrex, steelmaster, gerardTDCI en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. De nieuwste aanwinst, een micro-ODB2 stekker, zo nieuw dat zelfs de meeste hippe autodief deze standaard nog niet ondersteunt:

    [​IMG]

    (zonder gein, ODB relocate gedaan), zou het eigenlijk in koeienletters op de auto moeten plakken. LET OP ODB RELOCATE, DOE GEEN MOEITE

    Waarvoor is dan wel dat kabeltje? En is dat een beetje leuk te doen dat relocate?
    Ik heb al wel een dummy Port een keer bij de sloop gehaald
     
  15. Dat is de kabel richting de Cobb Accessport, die gebruik ik af en toe om te loggen en om de tune te flashen (pops and crackles aan/uit). Inmiddels zit die kabel wel weer op een andere plek.

    ODB relocate stelt niet heel veel voor, je klikt de ODB stekker los (twee palletjes aan de zijkant indrukken) en moet een nieuw plekje vinden, uit het zicht en goed vastgesnoerd. Dat is me uiteindelijk wel aardig gelukt. Heel veel ruimte heb je niet, de kabel aan de stekker heeft bij de Focus niet heel veel speling. In totaal denk ik een cm of 30.
     
    steelmaster en gerardTDCI vinden dit leuk.
  16. #296 VinST, 23 apr 2021
    Laatst bewerkt: 23 apr 2021
    Toch stiekem nog wat carbon gevonden om mee te klooien:

    Ik heb van die Aliexpress carbon trims om de schakelpook. Dit is van het merk 'DWCX' en ziet er best echt uit, en het past qua print mooi bij het Ford carbon van de pookknop en handrem. Die bleken nu ook de ventilatieroosters en middenconsole trim te hebben, dus die ook gemonteerd:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Verder een start gemaakt aan de SAS Conversion tellerplaten. Helaas zaten er op de kilometerteller wat beschadigingen en ook schijnen ze wat veel door. Het monteren viel ook even tegen, maar gelukkig wist @bonny me op weg te helpen. Er is een nieuwe set op weg, dus binnenkort kan het opnieuw.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Voor nu heb ik ze maar laten zitten. Al met al tevreden, als de teller straks zitten weer tijd voor een kleine photoshoot :)
     
    bonny, gerardTDCI, Henry-ST en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Geen gezicht:rofl:
    Of pure jaloezie
     
    gerardTDCI en VinST vinden dit leuk.
  18. Ziet er cool uit:rock:
     
    VinST vindt dit leuk.
  19. #299 VinST, 9 mei 2021
    Laatst bewerkt: 9 mei 2021
    Vandaag meegereden met een Focus ST NL toertocht in Vianen, hele mooie rit, wel een beetje nat met veel onweer, hier nog wat foto's toen die nog schoon was:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dakje vorige week opnieuw gecoat, moet zeggen dat dit goed de levensduur van de coating laat zien. Vers is de beading en de waterafstotendheid toch iets beter, al valt de coating na driekwart jaar alles behalve tegen (het dak rechtsboven is nieuw gecoat, de andere delen niet):
    [​IMG]

    Verder kwam ik nog een mooie veerpootbrug tegen, van Wiechers, blijkbaar is die van Ford Performance precies dezelfde, pasvorm is prima, wel wat strak met de RS inlaatbuis. Of het ook echt wat toevoegt? Ik betwijfel het, de ST (en RS) hebben standaard al een veerpootbrug onder de paravan, deze komt daar nog eens bovenop. Het ziet er wel goed uit :)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    RSBülent, Focus Migi, Mark Kraai en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Ziet er weer super strak uit. De veerpootbrug zal je bij normaal gebruik niet veel van merken, bij erg sportief/circuit gebruik zal je merken dat de auto net wat stijver is......de standaard veerpootbrug onder de paravan is maar een stukje gebogen plaatstaal
     
    VinST vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina